Akkor most milyen is az a QUATTRO hajtas?
Kb fel ora keresgeles es olvasgatas utan sem talaltam egy normalis valaszt az itt feltett keredeseknel, hogy milyen is az a quattro hajtas.
Lattam hogy ossze vesznek a bmw fanok a tobbiekkel meg mindenfele korulirast, de konkretan nem talaltam meg azt, hogy milyen is az a quattro hajtas.
Szeretnek venni egy 2006 koruli audi 2.7 vagy 3 literes TDI quattro-t es az egyik munkatarsammal eltero a velemenyunk a hajtasrol.
Ennek az autonak allando osszkerek hajtasa van? Tehat 50-50% az elso hatso tengelyen? Vagy a szazalekok masok? Vagy alapbol az elso hajt, es ha szukseges kapcsol be a hatso is?
Hogy is van ez?
Állandó, Torsen, egyik legjobb, legmegbízhatóbb összkerék hajtási rendszer a quattro, többet bír mint a motor az autóba.
Úgy tudom 60 40 arányban hajt a régebbi típusoknál.
Alapbol elol hajt, ha van fordulatszamkulonbseg az elso es a hatso tengely kozott akkor zar a torsen.
A Quattro csak egy markanev, annyit jelent hogy az auto osszkerekhajtasu. Ezen belul sokfele muszaki megoldas van.
Elektronikus Torsen differenciálművel szereltek ezek az Audik, szemben az A3-assal, ami Haldex kuplungos. Tudtommal állandó a hajtás, de itt tudsz tájékozódni:
Egy biztos, ez az egyik legjobb összkerékhajtás a piacon. (A Subaru a másik)
"Egy biztos, ez az egyik legjobb összkerékhajtás a piacon."
Allitja magarol az Audi.
"Allitja magarol az Audi."
És bizony igaz is. Mutass személyautóba jobb 4x4 rendszert, mint ami az Audikba van (ne ilyen kamu 4x4-eket, mint a BMW-ben van).
2006 körül még Torsen diffis, alaphelyzetben a két tengely között 50-50% elosztású rendszer volt ezekben. Az újabbakban van 60-40. De tudni kell, hogy ez az 50-50% az alaphelyzet, a diffi a másodperc tört része alatt tudja változtatni a nyomatékot mind a 4 kerék között, függetlenül bizonyos határokig.
És hogy miért jobb mint a többi márka hajtása? Azért, mert ebben a full elektronikázott világban is, ez a hajtás mai napig teljesen mechanikus elven működik (oké, beleszól az ESP is, meg minden, de maga a diffi egy hagyományos, mechanikus cucc). És állandó 4x4, nem olyan, hogy alapból csak egy tengelyt hajt, aztán ha megcsúszik, akkor kapcsolja be a 4x4-et (ha bekapcsolja). Valóban, a Subarunak is ugyanez a rendszere, csakhát nagyon ritkák.
"ne ilyen kamu 4x4-eket, mint a BMW-ben van"
Szerintem neked errol az egeszrol lovesed sincs, csak visszabofogod a marketingbullshit-et.
Itt elég részletesen összefoglalták:
Az összkerékhajtásról meg annyit, hogy baromi jó dolog, de Magyarországon ha csak közúton közlekedsz akkor gyakorlati haszna legfeljebb évi 2 napon van, a többi esetben csak nehezék. Innentől meg tök lényegtelen melyik a jobb, nem? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!