Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkor most milyen is az a...

Akkor most milyen is az a QUATTRO hajtas?

Figyelt kérdés

Kb fel ora keresgeles es olvasgatas utan sem talaltam egy normalis valaszt az itt feltett keredeseknel, hogy milyen is az a quattro hajtas.

Lattam hogy ossze vesznek a bmw fanok a tobbiekkel meg mindenfele korulirast, de konkretan nem talaltam meg azt, hogy milyen is az a quattro hajtas.


Szeretnek venni egy 2006 koruli audi 2.7 vagy 3 literes TDI quattro-t es az egyik munkatarsammal eltero a velemenyunk a hajtasrol.


Ennek az autonak allando osszkerek hajtasa van? Tehat 50-50% az elso hatso tengelyen? Vagy a szazalekok masok? Vagy alapbol az elso hajt, es ha szukseges kapcsol be a hatso is?

Hogy is van ez?



#Audi #Quattro #negykerek hajtas
2016. szept. 22. 09:59
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

Sokan összekeverik a Torsen quattro rendszert a haldex-el, amit csak az A3 ba, meg a TT-be tesznek, kereszt motoros autókba.

3 quattro van, R8-ba is torsen van, de az viszkos.


Annyi a gond, megeszi a fékbetéteket hamar, hiába kapcsolom ki az ESP-t télen, megfékezi valami mindig, 2 hónap alatt annyi volt 4 fékbetétnek, pedig ez is Torsenes, erre figyelni kell.

ESP-vel nyomod még hamarabb megeszi.

De miért? valami mérnök megmondja, ezt nem tudom, minek fékez bele, amikor van benne diffi, gondolom külső kerékre több nyomatékot akar adni, mert a belső elforogna, de azt meg mindig megfékezi az elektronika de majd kijavítanak mi miatt van


Ez a quattro rossz tulajdonsága.

Gumikat mondják sokan, hogy eszi, de az futóm gond lesz, mert nem eszi jobban mint az első kerekes, ha értelmesen van használva száraz úton.


Ez minden amit össze szedtem a quattro tapasztalatok, és leírások alapján

2016. szept. 22. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Ez a fékbetétes dolog valami egyedi eset lehet, ilyet nem is hallottam, hogy a quattrós Audi gyakran befékezgessen. Én 50 ezer km-ként cserélgetem a betéteket. Gumik, hát azok fogynak, de nem túl vészes, meg hát a 230 ló is közrejátszik ebben nálam.
2016. szept. 22. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Az mondjuk lehet, mert nálam munkahengereket is cserélni kellett, lehet inkább az játszott közre, valamilyen úton módon.

Azért gondoltam arra, mert az első kerekeseknél sokan panaszkodnak, hogy az elektromos difi miatt, ami fékezgeti a kerekeket, amiatt hamar kopik a fék.


Na meg nálam amikor hó volt, tényleg minden este 1-2 óra pörgés, driftelés volt, szóval nem normál használat volt

2016. szept. 22. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

#10 azért írtam, hogy sajnos mert kikapcsolt esp-vel is inkább az orrát tolja mint hogy a fenekét fordítsa.


#11 Nagyon sok autónál úgy oldják meg (köztük a modern low cost quattróknál is), hogy az ívbelső kereket fékezik kanyarban hogy húzza befele az orrát.

2016. szept. 23. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

11- es, neked milyen kocsid is van? Mert nekem is auattro van, torsenes, A6- 3,0Tdi, de én ezt nem tapasztalom, h 2 hónap lenne egy betét garnitura... Két éve lesz, h cseréltem komplett tárcsákat, elöl textar tárcsák és betétek, hátúlra meg tavaly Ate- kat raktam, mert a textar nagyon porol és nyikog is. De egyik sem kopik. A textarok min 50%- osak, pedig vsn bennük 40 ezer km. A hátsók szintén faszák. Egyáltalán milyet teszel bele?

Utolsó válaszolónak: én tavaly kikapcsolt esp- vel csapattam a hóban, igen jól ki tudtam csapni a farát, nem csak húz, tól is. :)

2016. szept. 23. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
#15 Télen minden autó képes a farát csapni, ez egyszerű fizika. Én az orrtolásban arra gondoltam hogy kanyarból kifele (közel a határhoz) a nyitott első difivel ugyan úgy tolja az orrát mint egy xy elsőkerekes.
2016. szept. 24. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

Máshogy kell vezetni, nekem körforgalomban ha nagy a lendület mindig a hátulja csúszik meg, ha elveszem a gázt, de ha nagy gázzal gyorsítok kanyar közben, akkor kicsit az orrát tolja, ez így pont jó.


Volt, már, hogy 60-70-es tempónál is simán kidobta a hátulját, ehhez csak annyi kell, hogy negyedikben elveszem a gázt kanyar közben, és elindul, nedves úton, de végig kontrollálható szerencsére.

Én nekem akkor csúszott így meg, mikor 4 sávos főútra kanyarodtam rá, és még el akartam érni a zöld lámpát, szerencsére volt helyem.

De ez akkor történt mikor már ilyen 10 fokok voltak, és kicsit kopott, megkeményedett nyári gumi volt hátul, de a rendszer működése így kijön.

2016. szept. 24. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 devilof válasza:

"ne ilyen kamu 4x4-eket, mint a BMW-ben van"



"Szerintem neked errol az egeszrol lovesed sincs, csak visszabofogod a marketingbullshit-et."


Fogalmad sincs arról mit beszélsz.

Nem holmi mende-mondákra alapozzák általában az emberek a mondandóikat.

Hanem tapasztalatok és rengeteg tesztek bizonyítják ezeket.

Persze addig csak marad az ércelődés míg nem ülsz véletlenül valamilyen modernebb jól felszerelt Audiban.Amiben ez a konkrét hajtás megtalálható.

Addig csak te is bővíteni fogod a lepukkant sz@r BMW-sek táborát.

Másokkal ellentétben én nem állítom hogy maga a konstrukció úgy összességében rossz lenne,csak egyszerűen az Audi 4 kerék hajtása jobb.

De úgy általában minden a másik autótípussal ellentétben.

Jók a BMW-k de nem annyira hogy lecseréljem a másik prémium autóra.

Ja és mégvalami,tényleg jó autók az Audik de nem vagyok elvakult,biztos vannak más ettől is jobb autók,de kinek mi az ami bevált és kedvenc.

2023. júl. 28. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!