Milyen testalkata van egy Forma 1-es pilótának?
Azt látom, hogy nem 90 kilós ketrecharcos testük van, de tv-n keresztül mégsem jön át igazán, ráadásul a vastag tűzálló overall sem ad vissza valódi látszatot.
Egy haverom látott már néhányat pólóban, utcai ruhában és szerinte nagyon sok közülük irtó vékony, egyáltalán nem olyanok mint az Instagram képeken vagy a versenyruházatban.
Hogy lehet valaki ennyire profi sportoló vékony testtel?
A kocsiban csak üldögélnek, nem csinálnak semmit, akár el is hízhatnának. Azért az a semmi nagyon fárasztó ám, komoly fizikai igénybevételt jelent.
Ha nem edzenének folyamatosan akkor nem bírnák. A rendszeres testmozgás pedig azzal jár, hogy izmosak.
Igen, vannak nagydarab sportolók is (pl. nehézsúlyú birkózók), akik a folyamatos edzés ellenére is termetesek.
Az F1 pilóták alkatilag keszegek. Nagyon magasak sem lehetnek, s a keskeny autóba is bele kell tudni férniük.
Vékony testalkatúak, de izmosak.
Valahogy én is így képzeltem, hogy attól amiért vékony testalkatúak még szálkásak, de a barátom elmondása szerint semmi karjuk, mellkasuk sincs.
Az olyanokat mint Stroll, Ericsson, Verstappen nem ide sorolta mert ők szerinte is elég sűrű csontú srácok.
A mostani kanyarokban nagy erő hat rájuk, akkora erő -6g-, mint az asztronautákra, persze attól kevesebb, de a testüket ehhez az erőhöz mérten kell úgymond karbantartani.
Szigorú diétán vannak, amit többször meg is említenek.
Nem létezik olyan autósport, amiben nagyobb erőhatás érné őket, mint a forma1. Fogyókúrának is elég jó, 3kg fogyás 90 perc alatt, úgy,hogy mögötted ott az 1000 fokos motor, főleg, ha még sérül a szigetelés is...
A legfontosabb az állóképesség. A nagy izmok csak felesleges súly. Minél kisebb valaki annál jobb.
Meg kell tanulni a lélegzést is, mert kanyarokba, fékezéskor a testsúlyod 5-6szorosánál fizikai képtelenség levegőt venni. Másképp az izmok mozgása darabosabbá válik. Meg van szabva, hogy egy versenyhétvégén, szerda-vasárnap mit egyenek mennyit mikor, mikor aludjanak, és meddig... Hogy a lehető legfittebbek legyenek.
De a súly nem sokáig maradhat hátrány, mert lehet minimum súlyhatár hamarosan, ha egy versenyző könnyű, az ülésébe súlyt tesznek. Jelenleg van olyan futam ahol a nagyok nem engedhetik meg maguknak az 1.5kg plusz súlyt, mert az is időveszteség
"a pilóta és az autó súlya nem mehet egy bizonyos határ fölé"
Fölé mehet nyugodtan. Lehet 1 tonnás autót is építeni, csak lomha lesz mint a sár.
Ha a pilóta dagadt, akkor az autó súlyán kell faragni. Ami nem előnyös. Ezért jobbaka kisebb testű pilóták. Ha súlyhatár alatt van a pilóta + autó, még mindig lehet ballasztsúlyokkal az autó egyensúlyával játszani.
Plusz egy kiló már mérhetően lassulást okoz az autónak, kb néhány ezred másodpercet egy körön. A Forma 1-ben ez már döntő lehet az időmérőn. Szóval alapból a pilóták kell faragjanak a súlyukból.
Másrészt elképesztően szűk és kicsi a hely, ahol ülnek.
Főleg nyakra, vállra edzenek, de a karjuk is erős kell legyen. Szálkásítanak, hogy csak izom legyen, de nagy tömeg ne. Kicsit aránytalan is a testük emiatt, vastag nyak, viszonylag széles váll, a többi testrész pedig vékony.
Pl aki követi Hamiltont instagramon, láthatja, hogy Lewis most jött rá 30 év alatt, hogy milyen vékony lábai vannak a testéhez képest.
Ja és régen, mikor a pilóták nem voltak ilyen edzettek, egy 2 órás verseny után ki sem bírtak szállni az autóból. Most meg Raikonnen vízivás nélkül kiszáll, egyből interjúkat ad. Nem semmi azért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!