Csak én tapasztalom azt, hogy a kamionosok nagyon gyorsan, ugyanakkor tökéletesen vezetnek személyautót?
Ahány kamionos mellett ültem eddig mind nagyon jól vezetett (forgalom átlátása, autó kezelése) ami persze érthető hisz profi sofőrök. Állandóan vezetnek, nem is akármekkora járművet. De a sebességszabályokat még egy sem tartotta be mert mindegyik 180-190-el ment ahol lehetett. Olyan helyeken 160-al, (nem feltétlenül kanyarok közelében) hogy csak pislogtam az anyósülésen.
Nem tudom, hogy véletlen-e, de eddig 7-ből mind így vezetett. Más hétköznapi sofőr pedig nem.
Egy időben sokat jártam autóstoppal így volt ezt időm észrevenni. A kamionosok pedig ismerőseim onnan tudom, hogy ez a foglalkozásuk.
HakapesziM! Te mindig is így vezettél már fiatalon is semmi félsz nélkül, tempósan vagy ez idővel, a kamionozás hatására alakult ki nálad?
Szerintem az sem mindegy, hogy te például hozzászoktál, felnőttél a sebességhez. Egy Wartburggal először rutinos lettél majd aztán ahogy modernebbé váltak az autók úgy szoktad meg őket. Most mindenki rögtön bivalyerős autókkal kezd aztán nem csoda ha tapasztalat híján nem tudják hol vannak egy olyan autó határai.
Az nem lehet, hogy a 90 km/h nekik már olyan mintha állnának annyira megszokott? Mert akkor érthető, hogy +60/70 km/h nekik már nem nagy valami.
Majom, értem én, hogy te vagy a Fittipaldi meg a Senna szerelemgyermeke, de csak addig tolod neki, amíg nem találkozol egy hozzád hasonlóval. Vagy egy nyuggerrel. Vagy egy pistabácsival, aki három sör-hubi után hazaindul.
Ígérd meg, hogy azt véseted a családi sírra, hogy "Kellett volna egy C terv is..."
Csak azt remélem, nem engem ölsz meg, ha valami nem sikerül.
13.
Köszi, most jól a fejemhez kaptam.
12.
Természetesen nekem is van veszélyérzetem, vannak területek, ahol óvatos vagyok. Nem megyek bele versenyzésbe, vagizásba, nem csikorognak a gumik, egyszerűen ha belátható, ott nyomom, csak a saját kedvemért.
Pl. sötéteben szerintem rosszabbul látok mint az átlag, olyankor nem erőltetem. Csúszós úton sem viszem túlzásba, ott is sokan lehagynak, pedig hat évig skandináv pályát jártam, sokat csúszkáltam. Említettem a lakott területet, ott is kb. betartom a kódexet.
Volt egyszer egy balesetem egyébként, még '98 - ban, hülye voltam, jó lecke volt. Szerencsére semmi jóvátehetetlen nem történt.
Szerintem két fontos dolog van: a saját képességeink ismerete, ne hazudjunk magunknak. A másik az előrelátás, térben és időben előre gondolkodni, és ebben segít a rutin.
De senkit nem bátoritok gyorshajtásra, csak válaszoltam a kérdésre. Mindenki döntse el, mit tud bevállalni.
A jó kocsi sem árt, de az kétélű dolog, mert hamis biztonságérzetet ad. És ahogy mondod, jót tett, hogy végigjártam a "ranglétrát", megvolt szinte az összes szocialista autó.
15.
Olyanokat tudtok mondani...
a kamionosnak sokkal előbbre kell látnia a frgalmi helyzeteket, az egységsugarú úrvezetők nagy része csak az előtte levő kocsit látja.
de a durva gyorshajtás akkor is veszélyes. értem én, hogy a saját kocsidat uralod, de másét nem, és az állatokra sincs túl sok ráhatásod. országúton 160-al baszatva nincs B terv, ezt ne próbáld beadni nekem.
autópályán még hihető a dolog.
Volvo Fh12 500-as típusu kocsigazda rendszerben használt kamionom 6 hangszoroval és automatice sebváltóval felszerelt.
Én úgy szoktam amikor üres, hogy behúzom A-ba a - gombbal visszeteszem 4.-be, bal láb picit fék jobb láb padlógáz, és kipörgetem a kerekeket, és elkezdem vissza engedni a féket, úgy kapartatom a kerekeket.
Személyautóm csak 1.2-es benzines de minden nap kipörgetem 5000-ig hogy ne lustuljon el.
Kettesbe padlóval 50-ig, ott visszaveszem hirtelen megint nyomok egy padlógázt akkor se ránt a motor annyira meg kímélt. Ismerősömé rángat mert el van koszolódva a motorja.
Fölösleges itt szidni egymást meg itt vitatkozni ilyeneken.
Aki úgy vezet az rávállal, valószínűleg tudja mit csinál (egy kamionos nyilván érzi) aki meg nem az nem.
Valószínűleg, aki itt mondja, hogy 180 még autópályán is sok meg oda Schumachernek kell lenni az még nem ment annyival. Jó, széles, belátható utakon mikor nincs forgalom egyáltalán nem vészes, és nem is hosszú kilométereken keresztül mentek úgy ők sem.
50 és 100km/h óra között nagyon érezhető a különbség, de 110 meg 180 között egyáltalán, szinte alig. Nincs csőlátás meg felszállás az aszfaltról, esetleg. Szerintem ez zavarja meg az embereket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!