Audi A3 1.6 Benzines mennyire megbízható?
A páromnak 1.6 8 szelepes (bgu) van. Sokan azt mondják hogy nagyon megbízható a motorja, de a páromé olajzabálós és mikor kutattam a témában elég sok sorstársra leltem. Szerencsére nálunk nem nagy a baj, időszakosan rengeteget benyakal, de néha 1000km-t is elmegy töltés nélkül, a hiba pontos meghatározása még folyamatban van...
Pozitív: az összeszerelés és a hangszigetelés minősége hihetetlenül jó, zene építésére tökéletes. Kényelmes vezetni, a váltó (ha jó) hozza a nagyon jó érzésű bowdenes VAG színvonalat. Több japánt vezettem, egy újnak sincs ilyen jó váltója, de sokkal időtállóbnak találom a japót és jobban szeretem azokat.
A motorja városi közlekedésre bőven elég amennyiben nem akarsz gyorsulgatni, de pályán nem érdemes sokat közlekedni. Nem azt mondom hogy nem lehet felmenni, de csóri motor halálra pörgi magát és rendszeres pályázásra nem vállalkoznék vele (tekintve hogy én nem lelakni veszem az autót hanem vigyázok rájuk).
A futóművet nem vészes szerelni, kényelmes is, de sportos vezetésre kevés.
A fenntartása nem vészes amennyiben magadnak szereled és hajlandó vagy időt fordítani a keresésre. A japómat egy alap szerszámkészlettel darabokra szedem, ehhez pedig egy csomó speciális kulcs/fej kell és az első pár szerelésnél rohangálhatsz vásárolni, de ha begyűjtöttél mindent utána nem lesz gáz.
A párom első autója, szerelmes belé, én nem igazán este pofára tőle, de tény hogy összességében nem rossz. Ha mindenképp A3, akkor 1.9pdtdi-t vennék vagy ha rövid távokra van használva akkor utánajárnék hogy milyen a 2.0 szívóbenzin. 1.6-ot biztosan nem vennék újra.
Egy 1.8t sem jobb rövid távokra mint egy 1.9es td.
1.8t-vel Leonban találkoztam, jól viszi a kasztnit de sokan legyilkolják, amikor a körülnéztünk a piacon akkor csak lepusztult hulladékok voltak, 200e felett időzített bomba az a motor. Ha mindenképp A3 és rövid távokra, akkor tényleg körülnéznék hogy mi a tapasztalat a 2.0 szívókkal.
#3
Ha magadnak szereled nem feltétlen pénztemető, de tény hogy többet kell költeni rá mint a 21 éves japánomra. El kell dönteni hogy az a plusz kényelem megéri-e a plusz költségeket.
Ha a páromnak megszűnik az Audi mániája, akkor Corolla-Accord-IS200 trióból lesz valamelyik helyette.
Az 1.6 benzines VW/Audi/stb motor alapvetően egy agyonüthetetlen konstrukció, de enyhén szólva sem egy takarékos motor, az idő teltével pedig egyre jobban eszi az olajat. De rövid távokra nyüstölni szerintem a legjobb megoldás, az 1.9 TDI és 1.8T sokkal érzékenyebbek, a 2.0 szívó pedig feleslegesen nagyobb méret.
Ha viszont hosszabb utakra kell, akkor 1.8 turbó!
Nekem volt ilyen BGU kódos Golf 5-öm, ami kb ugyanaz a méret. Valóban nem egy erőgép, de szerintem az emberek kicsit túlzásba esnek, amikor degradálják ezt a motort. Azért nem az ezres corsa szintje mégse. 11.6 körül van 100-on, ami teljesen átlagos az 1.6-os 100LE körüli motorok közt ebben az alsóközép méretosztályban.
Én is sokat jártam közúton-városban, 90-110 körüli utazgatáshoz szerintem ideális. Vegyesen 7 liter körül fogyasztott, hosszabb közúton egyébként simán lemegy 6-6.5 közé.
Az olajzabálás legfőbb oka a szelepszárszimmeringek kopása. Én nem tagadom, anyagárban mi felújitottuk a motort, meglepő amikor 50 ezerből kijön a szimmeringek, dugógyűrűk, hengerfejtömités, és a hengerfej csavarokkal együtt az egész + egy délután. Az a baj, hogy a legtöbb szervizben balfácánok szerelnek, horror óradijért, és ülnek is az egészen napokat, úgy hamar 2-300E lesz a sztori. Valójában sokkal könnyebb/gyorsabb szerelni ezeket mint az ember gondolná. Azután 10E km után decire ugyanannyi olajat engedtünk le mint előtte.
Egyébként amilyen kilómétermilliomos import dizelekkel van tele ez a csóró ország, én biztos nem vennék egy 11-14 éves Audit dizel motorral. Na azok egy időzitett bombák egytől egyig, hiába alapjába véve jó motorok.
Amúgy a Golfot is szerettem, és akárki ült mellettem, mindenki megjegyezte a kényelmet, ergonómiát, zajszigetelést, és a futóművét az autónak, hogy mennyire jó. Ebből kiindulva az Audi csak jobb lehet ilyen tekintetben.
De valóban egyetértek azzal amit fentebb mondanak. A japán konkurensek megbizhatóbbak, de anyagminőségben és kényelemben elmaradnak. Ezek meg már izlések és pofonok hogy kinek mi mennyire fontos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!