Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Másnak is nehezen ment az...

Másnak is nehezen ment az autóvezetés először? Nem érzem az autót.

Figyelt kérdés

Most kezdtem a forgalmi vezetést, a 2. órámon vagyok túl. Az első órán nem voltam forgalomban, csak az elindulást, megállást, tolatást gyakoroltuk. Akkor azt mondta nagyon ügyes vagyok. Ma viszont az ismétlésnél eléggé bénáztam, valahogy nem éreztem a dolgokat. Óra végén kimentünk a forgalomba, azt mondta, hogy ahhoz képest hogy 2. órám volt, ügyes vagyok, de én valahogy bénának érzem magam. A pedálhasználattal vannak főként a gondjaim, túlságosan lekötik a figyelmem és olykor megkavarodok, hogy most akkor mit kell nyomni. Fékezésnél mindig padlóig benyomom a kuplungot ugye? Nincs olyan hogy félig benyomott kuplung és fék? Amikor lassan araszolok előre, akkor elég ha csak a fogásponton tartom a kuplungot vagy kell hozzá gázt is nyomni hogy lassan menjek?

Másik bajom, hogy nem igazán érzem a kocsit. Például tolatásnál nem érzem hol van a kocsi oldala, vége, vagy amikor azt mondja az oktatóm hogy 15 cm-re álljak meg a padkától, nem igazán érzem, hogy hol van a kocsi oldala. Ezt hogy tudnám fejleszteni?



2018. júl. 20. 16:13
 1/4 A kérdező kommentje:

Meg amikor 3-asban vagyok mondjuk és fékezek, akkor mikor kell leváltanom? Lefékezek megáll a kocsi és simán kiveszem üresbe?

Illetve nem tudok még egyszerre több dologra figyelni, hogyan tudnám ezt is fejleszteni?

2018. júl. 20. 16:15
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni... azért van ott az oktató, hogy segítsen, de a cél, hogy megtanuld, és természeres, hogy 1-2 gyakorlás még szinte semmire sem elég.

Biciklizni is úgy tanul meg a gyerek, hogy gyakorolja, próbálgatja

2018. júl. 20. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
2 órát vezettél összesen, persze hogy nem vagy egy Schumacher. Ahogy írják, gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás.
2018. júl. 20. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Kettő óra után én konkrétan elindulni nem tudtam, mondjuk ehhez kellett egy okos oktató, aki belém verte, hogy csak kuplunggal, gázadás nélkül indulunk. Aztán tízből nyolcszor lefulladunk, mert még dízeles autóval sem olyan egyszerű a csak kuplungos rajt.


Nekem a kocsi jobb oldalának érzése nagyjából a jogosítvány megszerzése utáni ezredik kilométer után kezdett előjönni... hát, nem mondom, hogy ez is egy cseppet is egészséges lenne, de nem is mentem egyedül szinte sehova nagyon sokáig. Gyakorolni kell tényleg, több mint valószínű, hogy majd a jogsi megszerzése után is. Akár a jobb tükröt is segítségül hívhatod, de ha fel van festve a parkolósáv, akkor nyilván az úgy van felfestve, hogy a kocsi elférjen a padka mellett. Állj meg, szállj ki, nézd meg, mennyire álltál meg attól. Szállj vissza, és próbálj meg valamihez viszonyítani: mondjuk a motorháztető vagy a műszerfal mely pontjától látod a padkaszegélyt, ha gondolatban húznál egy vonalat a szegély meghosszabbításaként, akkor az hol vágna egybe. Mondjuk van egy gomb a műszerfalon, vagy egy ív a motorházon? Na, akkor legközelebb nagyjából ahhoz kell illeszteni az autót... vagy figyelni melletted a vonalat ugye, ha az kényelmesebb. Jó, mondanom sem kell, ez nem egy oktatók által tanított módszer, meg nem is fogjátok ilyenekkel húzni az időt, de nekem (sajnos szintén csak a jogosítvány megszerzése után) ez a maszek autodidakta megoldás elég sokat segített. Persze nem árt, ha ezt egy nyugis utcában, kis forgalom mellett tudod eljátszani. :)

2018. júl. 20. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!