Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mai autóknak miért kell nagy...

Mai autóknak miért kell nagy teljesítményűeknek lenniük?

Figyelt kérdés

Mármint hogy élvezetes legyen a vezetésük.

Az elmúlt kb. 3 hónapot azzal töltöttem, hogy kipróbáltam sok autót (autókereskedésben dolgozok, meg sok autós ismerősöm van), hogy megtaláljam azt az autót, amire el fogom költeni az összespórolt pénzem. Átlagos, rohangálós autóm már van, így most valami olyat keresek, amibe élmény beülni (és nem csak akkor kezd érdekes lenni, mikor az ember átlépi a 160-at vele, mint a legtöbb autó esetében van). Sikerült beülnöm jó pár autó kormánya mögé és hát elég sokban csalódtam. Egy két tipikus "sportautót" leszámítva (pl. Mazda MX-5) azt vettem észre hogy a tényleges élvezetes vezetés valahol 200 Le felett kezdődik. De sok esetben ez csak az egyenesekben jelentkezik, az MX-5-ön kívül talán csak egy E30 volt, amire azt merem mondani, hogy élvezet volt bevenni vele minden kanyart. És ezzel az a baj, hogy nem tudom miért van. Először arra gondoltam, hogy a kanyarsebesség, de nem. Sok olyan autó volt, amivel az E30-nál gyorsabban tudtam bevenni a kanyarokat és még sem éreztem magam jól bennük. Már vagy reggel óta ezen gondolkodom, de egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mitől lesz egy autót "jó" vezetni. Tud valaki erre nekem választ adni?


2 dolgot észrevettem, ami viszont szükséges hozzá: a hang és a közvetlenség. Utóbbinál például a kormányzásra gondolok. A legtöbb autó olyan volt, hogy hiába én tekertem a kormányt, az autó vagy nem arra ment amerre szerettem volna, vagy egyszerűen azt éreztem hogy nem én irányítok. Ez tudom, hogy az elektronikának és a rásegítésnek köszönhető. Volt pár olyan régebbi autó is, amiben még nem volt kormányszervó, és azoknál egyiknél sem éreztem ezt. De pl. az MX-5 is szervós és annál sem jelentkezik ez az érzet, szóval van rá példa hogy jól is meg lehet csinálni.


Végülis nem találtam meg a nekem tetsző autót. Most azon vagyok, hogy először ki kellene deríteni hogy mitől jó a jó, és utána célirányosan ilyen autókat keresni. Ha nagyon nem maradna más, akkor ilyenné alakítani egyet. De ez meg legálisan nem tudom mennyire kivitelezhető, úgyhogy ezt hagynám utolsó opciónak.



2018. jan. 9. 22:52
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
93%

Hát na, ha be akarnék szólni, most azt mondanám: feltaláltad a melegvizet :D


Amúgy a mai autók túl kényelmesek, elszigeteltek és biztonságosak. Gyorsan mész velük, de nem érzed a sebességet, nincs élvezet sem. A gázreakció rossz az erős motoroknál is, ez elsősorban a szigorú euro-normák miatt van, de mivel nagyon elterjedtek a turbómotorok, befigyel az is, hogy ezeknél nagy a turbólyuk, kell 1-2 mp, mire elindul az autó a gázpedál lenyomása után. Ez pedig elveszi az élvezetet.

2018. jan. 9. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Röviden az én meglátásom annyi, hogy van az ésszerűen erős és az értelmesen erős.

Nekem is jóval átlag feletti teljesítményben a kocsi, de nekem erre azért van szükség, mivel ingázok hetente többször MO és NO között. Az a része nem mindegy, hogy ha NO-ban autópályán beállok pl 180-200 körülre, akkor épp forog 3000 körül a motor vagy üvölt 5000 körül. Nem beszélve az üzemanyagról is, nagyon nem mindegy, hogy egy erős motor megy átlagos terheléssel, vagy egy gyengébb de koppig hajtva.


Az a része, hogy miként elhet vele " vadulni " nem nagyon foglalkoztat, rég kinőttem abból a korból, mikor ez szempont volt, ha egyáltalán volt iylen korszakom.

2018. jan. 9. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Értelmetlenül akart lenni.
2018. jan. 9. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

A gázreakcióban van valami igazság. Bár ez még csak kis részeg az egésznek. Nem az a típus vagyok aki két közeli lámpa között is padlógáz-padlófék kombinációval közlekedik, így aztán ha kicsit rosszabb a gázreakció az még annyira nem zavar. A turbólyuk viszont annál inkább.


Amit még kihagytam az előbb (így a kényelemről eszembejutva): a futómű nagyban belejátszik az összképbe. Azok az autók amik nagyon kényelmesek voltak nem igazán jöttek be nekem, olyan "vízágy" érzésem volt többen is.

2018. jan. 9. 23:14
 5/14 crudy ***** válasza:

Na most legyszi roviden probald meg elmondani h mi az igeny. Az h mitol jo egy auto az attol fugg h kinek mi kell. Es nem szukit sokat a kerdesn h gyorsan lehet vele bevenni a kanyart.


Milyen legyen a futomu? Ahogy irtad, van vizagy. Dulongel mint egy csonak de nem razza szet a segged. Van feszes futomu ami viszont raz de harapja az aszfaltot. Neked pontosan mi kell?


Mire szeretned hasznalni? Turazni esetleg? De ugy h ha kell akkor lehessen neki lepni vagy legyen egy sport auto. Hatsokerekkel, kezivaltoval. Ahogy illik. ??


Mit tudjon a motor? Van epp eleg teljesitmeny elheto es tul sok. 200 az mar mar eleg. Inkabb az utcai atlag felett van. 300-350 az mar barati. Annal nem nagyon kell tobb. Furge, vezetheto. 400-600 az mar rengeteg, oda mar pilota kell. Konnyen megindul minden iranyba. Egy gyorsitasnal hatbavag rendesen. Ajjaj. Neked hol van kb ami idealis?


Milyen arban gondolkodsz? Lehet tuti autot kapni 1-1,5 millioert es lehet 10ert. Feljebb mar nem mennek, az egy masik kategoria. Tehat mennyi a raszant osszeg?


Ezek tudataban mar tudunk ajanlani opciokat.

2018. jan. 9. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
68%
Akkor képzeljétek milyen lehet egy Ferrari....
2018. jan. 9. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

Futómű inkább feszesebb legyen, hosszú utakra amúgy sem feltétlen ezt használnám, szóval a kényelem inkább másodlagos.

Kéziváltó az fix. Ahogy észrevettem a hátsókerekesek tetszettek jobban eddig, szóval igen. Rövidebb távokra használnám. Például munkába járni (napi 2x25km, javarészt városon kívül, elég gyér forgalmú úton).

Motor teljesítménye annyira nem lényeges. Ez így lehet furcsának tűnik, főleg a kérdés címéből kiindulva. A Top 5-ben volt nálam egy Zsiguli is, amin annyi átalakítás volt hogy az 1,6-os motor került bele, ami ha jól tudom 78 Le (volt újkorában). Teljesen jól használható volt, nem tűnt gyengébbnek mint a legtöbb autó. A sebességérzet sokkal komolyabb volt, sokszor azt hittem hogy rosszul mutat a sebességmérő óra. Szóval a teljesítmény az autótól függ, de egy ilyen 150 Le-vel már biztosan meg tudnék békélni, annál több nem hiszem hogy kellene. Ha nem csak nagy sebességnél élvezetes az autó vezetése, akkor annyira nagy teljesítmény sem kell. És épp ez a cél, hogy például városban 40-el gurulva se legyen az az érzésem hogy majd elalszok benne.

Ár valahol 3-4 millióig maximum. De inkább olcsóbban ha lehet.


De írnék egy konkrét véleményt (bár olyan autóról nem akartam írni, amiről csak rosszat tudok):

Audi B3 Coupé, 2.6-os motorral. 170 Le körül van asszem. Első pár kilométer nagyon tetszett benne, kicsit sportosabb volt a futómű, hangja sem volt annyira rossz. Aztán úgy a 10. perc után már semmilyen volt. Próbáltam úgy vezetni, hogy ne legyen annyira unalmas, próbálgattam mire elég az a teljesítmény. Egyenesekben jónak is tűnt, aztán ismételten 10 perc után az erőteljes gyorsulásra is ráuntam. Hiába húzott jól az autó, unalmassá vált. Utána próbáltam városban is, de a legnagyobb hibája egyértelműen az elsőkerékmeghajtás volt. A harmadik-negyedik gyorsabb indulás után rá is jöttem, hogy ez az autó nem az induláskora és a szűkebb kanyarok dinamikus bevételére lett kitalálva. Nagyobb gázadásra húzza az orrát, nem fordul, még nagyobb gázra elpörög a belső kerék de közben meg gyorsulni nem gyorsul az autó. Egy óra után úgy szálltam ki belőle, hogy ez egy tök átlagos autó, A-ból B-be eljutásra megfelelő lehet, de másra nem.

Ezzel csak azt akartam, hogy ez egy tipikusan olyan autó volt, amire a tulajdonságok és paraméterek alapján azt mondtam volna hogy ez egész jó lehet, de mégsem lett az. Az a sejtésem, hogy az átlagos jellemzőkkel (teljesítmény, kényelem, sportosság, stb.) nem lehet leírni azt, amire én azt mondom hogy "jó".

2018. jan. 10. 00:21
 8/14 anonim ***** válasza:
53%

Ha sok autót kipróbáltál akkor gondolom neked is szembetűnt, hogy minél régebbi az autó annál jobban átjön a sebesség.

Minél újabb egy kocsi annál kevésbé jön át.


Az öreg mercimmel a 110km/h olyan mintha 150-el repesztenék....

céges astrában lakott területen belül az 50km/h csigatempónak érződik, öreg merciben ott is teljesen más...

150km/h astrával tök lassúnak tűnik.


volt szerencsém ladához, trabanthoz és esküszöm, hogy azoknál jött át legjobban a sebesség :D

de még egy rohadt kispolák is gyorsabbnak érződött mint egy 3.0-s biturbós audi a4

2018. jan. 10. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 crudy ***** válasza:
38%

Hat. Akkor neked nem is igazan az izgalomra van szugseged hanem a technikara. Egy kezelheto, furge autot szeretnel ami mindig azt csinalja amit te akarsz.


En ezeket ajanlom figyelmedbe 4millioig ami csak vetelar. Nyilvan szubjektiv lista.


1, mazda mx-5 ami neked is tetszett.


2, toyota mr2 3gen. 1.8as 140lovas hatsokerekes verda, kozepmotorja nagyon jo sulyelosztast eredmenyez.


3, barmelyik civic type r. Ez egy muszer.


4, mitsubishi 3000 gt. Nem sokkal maradt el a vetelytarsaitol. Ezek voltak a supra, nsx.


5, nissan 300, 340, 350, 370z. Szerintem nem kell bemutatni.


6, bmw e36 m3. E46 m3 lenne az idealis de az draga. E36 is jo gep volt nagyon.



7, subaru wrx. Ez az auto gyakorlatilag mesel neked az utrol. A turbotol es a turbolyuktol sem kell minden esetben megilyedni.


Nyugodt szivvel nem tudok porschet ajanlani mert ennyi penzbol csak regebbi jon ki ami mar nem munkabajaros auto. Koltseges es nehez a fenttartasa.


Ezeknek nezz utana. Nagyreszt regiek, ez igaz de ha nem tul regi elmenyautot akarsz amiben nem csalodsz az draga. Miota elkedztek agyon elektronizalni az autokat valami kiveszett az autogyartasbol. Regen te fogtad az autot es egy kanyart akkor tudtal gyorsan bevenni ha ha jo sebesseget es ivet valasztottal de kozben erezted azt h melyik kerek mennyire fogja az utat, mit csinal az auto orra es a segge. Mind ezt mernoki tudassal ertek el. Az auto megkovetelte toled h vezesd es ezert volt izgalmas, mert ha valamit elrontottal akkor nem szolt bele. Meg kellett tanulni egy ket modellt vezetni, amik az igazan jo konstrukciok voltak. Ma konnyen bele lehet unni egy autoba hiszen ha nagy gazt adok elveszi. Ha megrantom a kormanyt befekez egy kereket. Nem tortenik soha semmi.

2018. jan. 10. 03:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
33%
Próbàlj ki egy Mazda 3 mps-t. Nagyon jó vezetni, feszes futómű, sperrdifi, gyárilag 260 le (chippel 300),
2018. jan. 10. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!