Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mai autóknak miért kell nagy...

Mai autóknak miért kell nagy teljesítményűeknek lenniük?

Figyelt kérdés

Mármint hogy élvezetes legyen a vezetésük.

Az elmúlt kb. 3 hónapot azzal töltöttem, hogy kipróbáltam sok autót (autókereskedésben dolgozok, meg sok autós ismerősöm van), hogy megtaláljam azt az autót, amire el fogom költeni az összespórolt pénzem. Átlagos, rohangálós autóm már van, így most valami olyat keresek, amibe élmény beülni (és nem csak akkor kezd érdekes lenni, mikor az ember átlépi a 160-at vele, mint a legtöbb autó esetében van). Sikerült beülnöm jó pár autó kormánya mögé és hát elég sokban csalódtam. Egy két tipikus "sportautót" leszámítva (pl. Mazda MX-5) azt vettem észre hogy a tényleges élvezetes vezetés valahol 200 Le felett kezdődik. De sok esetben ez csak az egyenesekben jelentkezik, az MX-5-ön kívül talán csak egy E30 volt, amire azt merem mondani, hogy élvezet volt bevenni vele minden kanyart. És ezzel az a baj, hogy nem tudom miért van. Először arra gondoltam, hogy a kanyarsebesség, de nem. Sok olyan autó volt, amivel az E30-nál gyorsabban tudtam bevenni a kanyarokat és még sem éreztem magam jól bennük. Már vagy reggel óta ezen gondolkodom, de egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mitől lesz egy autót "jó" vezetni. Tud valaki erre nekem választ adni?


2 dolgot észrevettem, ami viszont szükséges hozzá: a hang és a közvetlenség. Utóbbinál például a kormányzásra gondolok. A legtöbb autó olyan volt, hogy hiába én tekertem a kormányt, az autó vagy nem arra ment amerre szerettem volna, vagy egyszerűen azt éreztem hogy nem én irányítok. Ez tudom, hogy az elektronikának és a rásegítésnek köszönhető. Volt pár olyan régebbi autó is, amiben még nem volt kormányszervó, és azoknál egyiknél sem éreztem ezt. De pl. az MX-5 is szervós és annál sem jelentkezik ez az érzet, szóval van rá példa hogy jól is meg lehet csinálni.


Végülis nem találtam meg a nekem tetsző autót. Most azon vagyok, hogy először ki kellene deríteni hogy mitől jó a jó, és utána célirányosan ilyen autókat keresni. Ha nagyon nem maradna más, akkor ilyenné alakítani egyet. De ez meg legálisan nem tudom mennyire kivitelezhető, úgyhogy ezt hagynám utolsó opciónak.



2018. jan. 9. 22:52
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
74%
Na erről van szó, a német prémiumok is azért mennek sokszor, mint az őrült, mert vagy észre sem veszik, hogy 50 helyett 100-al mennek, vagy ennyivel túl kell lépniük a sebességet, hogy érezzenek valamit, annyira elszigetelt az autó. És továbbmenve, egy A8-as nem veszi be lassabban ugyanazt a kanyart, mint egy E30-as BMW, vagy valami hasonló, sőt, lehet még gyorsabb is. Csak te ezt nem érzed.
2018. jan. 10. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
Miért nem jó az MX5?
2018. jan. 10. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a választ.


#8: Igen, erre már én is felfigyeltem. Viszont indokolni még annyira nem tudom. Először gondoltam arra, hogy a hang miatt (az új autók túl csöndesek, alig szűrődik be kintről bármi is), de lehúzott ablaknál olyan autóval is ez volt a helyzet amin hiányzott a hátsó dob (szóval volt neki hangja)...


#9: Köszönöm a tippeket. Amint tudom kifogom szépen sorban próbálni őket.

Igen, a precizitáson nagy hangsúly van.


#10: Oké, felvettem a listára.


#11: Ezzel teljesen egyetértek.


#12: Jó az az autó, de nem vagyok benne biztos hogy a legjobb. Ki szeretnék próbálni minél több esélyest. Eddig csak úgy az adatok alapján válogattam ki azokat, amiket ki szeretnék próbálni, meg nyilván az is számított, hogy mi van elérhető közelségben ("crudy" által ajánlott autókkal most kicsit bajban is vagyok, nincsenek nagyon ilyenek a láthatáromon belül, talán majd hahu-n vagy más hasonló oldalon keresztül ki tudom próbálni őket).

2018. jan. 10. 15:50
 14/14 anonim ***** válasza:

Nemrég vettem meg több évnyi vágyakozás után az MX-5-ösömet (NC). Mellette van egy Honda Jazz-em, az valamivel fiatalabb a Mazdánál. Na, ez a két autó kb az autózás két véglete. Nagyon fura ezeket váltogatni. Ha vezettél már MX-5-öst, akkor nem kezdem el ecsetelni. A Jazzről előtte azt hittem, viszonylag élvezetesen vezethető autó. Most azt érzem, hogy egy világtól elszigetelt buborékban ülök, a vezetését pedig akár mobiltelefonról is végezhetném, akkor sem kapnék több visszajelzést az útról. Ez amúgy átlagos közlekedésnél nem is probléma, sőt.

Sok cikket elolvastam a témában, vannak jó autós ismerőseim. Többnek van 911-es Porschéja. Nem vezettem még olyat, de azt mondják, az az autó azt csinálja, amit szeretnél. Pont úgy kanyarodik, oda, akkora sebességgel ahogy akarod. 30 millióért. Az MX-5 meg ugyanezt tudja, csak gyengébb motorral.

De ezt Jeremy Clarkson és sokan mások is megírták már, akik tényleg minden lehetésges autót vezettek. Clarkson szerint ha sportautót szeretnél, nem vitás, hogy a Mazda MX-5 a legjobb megoldás. Semmi nem ad nagyobb élvezetet azért az árért. És nem véletlen, hogy az összes autós újságíró MX-5 bu*i.

2018. jan. 11. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!