Az autósok azért ugrálnak ki a sorokból irányjelző nélkül, mert úgy vannak vele, ha beléjük mennek hátulról, akkor úgyis az a hibás?
No igen. Itt kamera (tanúk) nélkül nehéz lesz bizonyítani bármit is. Mert egy állítás fog szemben állni egy tagadással egy olyan helyzetben ami elvileg döntetlenre jön ki. Azért lesz döntetlen, mert igaz hogy nem indexelt a kedves sávot váltó autós kolléga, de mi meg mentünk mint a mérgezett egér, nem számítva arra hogy bizony megtörténhet egy ilyen "kiugrás". A Kresz kimondja ugyan, hogy mindig úgy kell a sebességet megválasztani, hogy adott helyzetben a lehetséges veszélyhelyzeteket el tudjuk kerülni. Tehát álló sor mellett a másik sávban teljes lelki nyugalomban, nagy gázzal elhúzni öngól (is lehet).
Hogy mégis miért ugrálnak ki a sorból? Mert esendő emberek csakúgy mint mi vagyunk. Stresszesek vagyunk a forgalomban, sietünk, hibázunk. Ennyi.
"ugyan te leszel hibás, attól független, hogy kiugrott"
hagyjuk már ezt az úgyis te leszel a hibás sztorit. Egyáltalán nem te leszel, saját tapasztalatból mondom. Az meg, hogy olyan sebességgel kell közlekedni, hogy megtudj állni,...ja szabály szerint. Viszont kicsit sem életszerű, hogy majd pl főúton mindenki 60-nal fog tötymörögni a sötétben attól rettegve mikor mi ugrik ki a bokorból, vagy mi van az útszélén, vagy annyi erővel városban 20-szal, pont az ilyen kretén sávváltók miatt. Ha te betartod a sebességed, nem váltasz sávot és mégis kiugranak eléd féktávon belül az nem a te hibád lesz. Gondolod majd autópályán, ahol megyek 130-cal, jön egy tahó bevág eléd te belemész hátulról, majd téged vesznek elő? Ugyanmár...
"hátulról elkapod,akkor ugyan te leszel hibás" ez nem igaz.
Nekem volt ilyen balesetem, én mentem hátul. Az illető szó nélkül töltötte a betétlapot...
Igen, ez csak akkor van, így ha tudod bizonyítani, hogy bevágott eléd. Amúgy ha nem tudod, akkor általában ez az igaz. Itt beidéztem valakit. Egyik ismerősömön is ugyanígy járt.
"Ha a koccanás oldalról érinti a kocsit, akkor a sávváltó hibás. De ha tök egyértelműen te már a sávban voltál, és szépen beléd szalad, nos ez az a helyzet, amit a jó isten se fog tudni eldönteni, hogy most igazából a mögötted jövő betartotta-e a féktávot avagy te vágtál elé, így 99%-ban a beléd szaladót fogják hibásnak kihozni. Itt nincs szerepe a sávváltásnak egy cseppet se."
"Ha a koccanás oldalról érinti a kocsit, akkor a sávváltó hibás"
Ha féktávon belül kanyarodik eléd úgyis mindig oldalról kapod el, tehát ezek kár filózni, mivel ideje nem lesz, hogy neked rendesen seggel kiforduljon. Ha pedig féktávon kívül kanyarodik, akkor megtudsz állni és nem durrantod seggbe, mivel van időd lefékezni, feltéve, ha nem egy 190 éves vénasszony reakcióval vezetsz. Ez alól egy kivétel van, amikor beáll eléd szándékosan pl büntetőfékezgetni, mert akkor valóban csak kamerával fogod tudni bizonyítani, hogy ő játszadozik mások életével. de itt most nem is erről volt szó, hanem a sok marháról, aki nem nézi a tükröt és csak bamba módjára közlekedik.
Magyarázni lehet, de fölösleges. Jogos a kérdező kérdése, mert veszélyes ezen manőver az előttem bal×××kodó, index nélküli felé, de a mögöttem jövőre nézve is (hirtelen megállás), és a mellettem lévőre nézve is (pl. a belerongyolás megakadályozása éredekében oldalra kormányzom a másik autó felé).
Talán ínhüvelygyulladást kapna az, aki hsználja az inedxet, ettől félnek sokan?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!