Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jók az ilyen fajta...

Miért jók az ilyen fajta irányjelzők?

Figyelt kérdés

Sokszor gondolkodtam már rajta, de nem találtam választ erre a témára. Vannak elképzeléseim, de őszintén szólva nem sok értelmet látok benne.


Szóval az olyan autók indexeire gondolok, amik látványosan kevesebb időt adnak az izzónak a világításra, és többet a nem-világításra. A legtöbb autó, ahogy észrevettem, egyenlő ideig tartja világítva a lámpákat, majd nem világítva, de van néhány típus, ahol ez az arány a nem-világító szakasz oldalára billen, szóval szerintem szándékos gyártói döntésről lehet szó.


Hogy néhány példát említsek: az összes Ford az egyes Focus óta. Valamiért hogyha a vészvillogót bekapcsoljuk, akkor még látványosabban kevesebb ideig világít az izzó, és hosszabb ideig nem. A legextrémebb példa amivel találkoztam, az a Renault Trafic / Opel Vivaro / Nissan Primastar hármas volt. Ott szinte épp hogy csak felvillan az index, már kapcsolja is le, de megfigyeltem például Renault Clio esetében is ezt.


Tudom, igazából eléggé sokad rangú dologról van szó, de épp ezért érdekelne, hogy miért van az, hogy pl. az összes VW konszernes autó már ősidők óta mintapéldája lehetne az egyenletes indexelésre, mindegyik Skoda, VW, Audi pontosan ugyan abban a tempóban is ritmusban villogtatja a lámpáit (viszonylag lassan), míg ezek a típusok valamiért nem. Ugyanez elmondható a BMW-ről is például (jó, tudom, sok darabban nincs is index), az is nagyon egyenletesen villogtat, bár gyorsabban a Volkswagenéknál.


Szóval bármi tipp?



2018. júl. 13. 22:22
 1/6 anonim ***** válasza:
56%

1. indok: a nímettótó a jó ótó, a fócvágeny a legjobb ótó, a zódi meg még jobb. Ők osztán tuggyák, mi a stájsz, mer' a nímettek azér' mán száz meg százhúz éve is ótót gyártottak, ők azér' rágyüttek mán egyre s másra, amit a hüje ámerikások nem tunnak. A magyar prolinak ennyi elég is, veszi a tízéves, nyócvanezret futott háromhúszdét, mer' az a jó ótó.

2. indok: a villogtatóautomatát elkészíteni és beállítani nem egyszerű. Oké, egy egyszerű monostabil, astabil vagy bistabil multivibrátort manapság már nem nagy ügy összedobni - laborkörülmények között. Na, de próbáld csak meg ugyanezt 3-4 V-on belül ingadozó, néhanapján kicsit pulzáló tápfeszültséggel, megjósolhatatlan hőmérsékleti viszonyokkal, állandó remegéssel! Ugye, hogy nem olyan egyszerű megoldani, hogy az adott áramkörre szép, 50%-os kitöltési tényeződ legyen?

Ja, amúgy az áramkör: az áramkör fárad. Oxidálódik a kapcsoló, változik az izzó ellenállása, már nem is olyan könnyű belőni a kitöltési tényezőt.

Egyszerűen csak arról van szó, hogy bizonyos gyártók elég figyelmet fordítanak ilyen apróságokra, mások meg nem. A VW-konszernnél elég régóta rámentek az ún. minőségre (vagyis arra, amit ők rátukmálnak a vevőre minőség címszó alatt). A kedves vevő csak puha műanyagot érintsen, minden hangtalanul mozogjon az utastérben, csillapítottan csapódjon vissza, a futóműtől sem ütés, sem hang nem jöhet (az nem baj, ha csak autópályán tudja úgy-ahogy tartani az egyenest), az irányjelző pontosan 50%-os kitöltési arányt tudjon - a Fordnál meg erre nem annyira figyelnek, a felszabaduló pénzből például futóművet fejlesztenek, amitől apa baromi széles vigyorral ér be a munkahelyére, miután anyát és a gyerekeket kitette az óvoda/iskola és a munkahely környékén. Ez is egy működő megoldás.

2018. júl. 13. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Ez már csak azért is érdekes, mert amúgy nekem egy 30 éves Fordom van, amiben még pont fele-fele arányban villog, de nagyjából az egyes Focus óta már mintha szándékosan változtattak volna rajta. Akkor sikerült volna nekik, most már nem? Azt erősen kétlem, hogy csak azért ilyen mert nem figyeltek oda rá, hiszen a villogtató automatikát úgysem ők gyártják, hanem a Hella, vagy a Bosch, vagy akárki. Ha a BMW-nek el tudják készíteni úgy, hogy pont jól villogjon, a Fordnak miért nem? Főleg, hogy igazából már az index is számítógép vezérelt, mióta bejöttek a "megpöckölöm, hármat villan" indexek. Ezt megerősítené az is, hogy megfigyelhetően minden említett modellnek ilyen az indexe, legalább is én még nem találkoztam olyan Vivaroval aminek "jó" lett volna, tehát szerintem nem gyártási szórásról van szó.


Szerintem itt inkább valami gyártói ideológia lehet, de nem tudom, hogy mi.

2018. júl. 13. 23:45
 3/6 anonim ***** válasza:
Gyártói ideológia alatt leginkább a költségcsökkentést tudom elképzelni. Tud gyártani a Bosch vagy a Hella "tökéletes" automatát, de lehet, hogy a Ford nem azt, hanem az eggyel vagy kettővel olcsóbb kivitelt veszi.
2018. júl. 14. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
És egyébként nem kvra mindegy hogy hogy villog az index egy autón...? Engem speciel ezek az új ledes indexek zavarnak, amik kifelé úsznak.
2018. okt. 26. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Az az "úszós" led index tényleg rettenetesen borzalmas!
2018. okt. 26. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Nem, nem mindegy, engem továbbra is kimondottan érdekel. A kúszós index szerintem is borzalmas. Feltaláltuk a LED-et, hogy azonnal felvillanjon, majd megcsináljuk úgy, hogy ne így működjön. Az Audi elkezdte, most meg már mindenki majmolja.
2018. okt. 27. 13:55

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!