Benzin-hibrid + lpg gázüzem utólag?
Az LPG rendszerekkel azért van "gyakran probléma" mert az emberek olcsójános hozzánemértő sarki szerelőkkel szereltetik be. Van az országban 2-3 LPGs profi, érdekes, az ő munkájukkal szinte soha nincs "probléma".
Visszatérve az eredeti kérdésre:
Az LPG mindig olcsóbb, viszont minél alacsonyabb az autó alap fogyasztása annál hosszabb a megtérülési idő, mert egy becsületes gázszett 3 kilónál kezdődik 4 hengerre tesztelve és kalibrálva. Én egy hibridnél aminek eleve alacsony a fogyasztása nem szenvednék vele, illetve ha most akartok kocsit venni vegyetek egy nem hibridet és rakassatok abba gázt. Vélhetően a szerelés is egyszerűbb és olcsóbb ha nem hibrid és az alap kocsi is olcsóbb lesz, ha nem fizeted meg a hibrid felárát.
Nagyon reprezentatív, hogy va negy egész ismerősöd aki elmondása szerint szív egy gázszettel.
Amúgy itt jegyzem meg halkan, hogy a Daciákban nem gyári a gázszett, hanem egy teljesen stock benzines Dusterbe egy landi renzo olasz gázszett van utólag beleszerelve (ellentétben pl. más gyári LPGs típusokkal ahol jobb minőség a gázszett is és az autó is arra van hangolva).
Csak egy példát írtam, de tudnék többet is, sokat. Gyári gázszetteseket is. Igen, Landi Renzo, nem a Dacia fejlesztette, de attól még ez a gyári, de te szerinted ez is kókler beszerelés, igaz? Lehet lepontozni ismét, ahhoz értesz. Én meg ismerek profi gázszerelőt, aki nagyon jól megél belőle, a gyári gázszetteseket is hordják hozzá ezerrel, mert a márkaszervizek nem tudnak hozzászagolni.
Cserélik rajtuk a reduktorokat, befecskendezőket, nyomásmérőket, mindig akad valami finomság.
nem baj, te istenítsd csak az LPG-s autókat, szerencsére nagyon sokan jól megvagyunk nélkülük.
Azt elárulod, hogy például mennyi a "lejárati ideje" egy tartálynak? Mit kell tenni, ha lejárt?
Kettőnk között a különbség, hogy mi levezettünk 600.000 km-t gázzal, a gázzal kapcsoaltban hiba sosem volt. Tehát van első kezes tapasztalatom, nem a szomszéd dácsija utáni sírásából ítélkezem.
A gáztartály lejárati ideje 10 év, amennyiben pedig minőségi a tartály ez meghosszabbítható a gyártó által kiadott típusbizonyítvány alapján. Ezzel mégis mi a gond? Ha valaki nem használja annyit az autót, hogy a kocsi "kifusson" 10 év alatt akkor nem is éri meg neki az LPG, mert nem fog megtérülni emberi időben. Akinek meg megtérül azt nem veri földhöz, ha nemes egyszerűséggel vesz egy új gáztartályt 10 (!) év után 30e forintért és kifizet valamennyit a beszereltésére.
Az a baj a hozzád hasonló laikus okoskodókkal, hogy azt sem tudod mit beszélsz. Ezt a gáztartályt is úgy adtad elő, mintha minimum porrá kéne őrölni az autót, mert lejár a tartály.
Te jöttél azzal, hogy "reprezentatív" a példám, mert egy autóról beszélünk, erre te is csak a saját példádat tudod felhozni...
Persze, "csak" 30.000 a tartály. Fillérekért ki is cserélik, semmi egyéb járulékos költsége nincs (ellenőrzés, vizsga, stb.), és máris közel vagyunk egy 100 ezres kiadáshoz.
"Kocsi kifusson 10 év alatt" ??? Ezt nem is tudom, mire érted, mindegy.
Nagyon bekattant neked a dacsija (Dacia jelzem), lenézheted őket, te dolgod, de amikor egy VW Caddy-vel, Opel Insignia-val is a helyzet (gyári gázosok), akkor igazából mindegy, úgyis jobban tudod.
Sebaj, én csak okoskodom, más meg néz ki a fejéből a nagy rózsaszín ködön keresztül...
25 éve autóalkatrész keresekdésünk van (nem gázos, mielőtt hozzálmodnád), így igen jó rálátásunk van a használt autók meghibásodásaira és arra, hogy ki mivel szív. Az csak bonus, hogy nekem is LPGs autóm van.
Igen, 30e a tartály, igen, a szervíznek is van díja és egy teljesen sima műszaki vizsga kell hozzá, egyszerűen a rendszeres vizsgához időzíted a cserét. Ahogy pl. egy benzinpumpa cseréjének vagy egy dízel porlasztó cseréjének is. Sőt, elárulom, a gázrendszreben van ugyan úgy üzemanyag szűrő amit időnként cserélni kell. No shit Sherlock. Nincs relevanciája a mondandónak egyáltalán. Nem drágább egy LPGs autó karbantartása egy fillérrel sem, mint egy benzinesé vagy dízelé.
Nézd meg hány 3 évnél fiatalabb LPG-s autó van a használtautón. Utána hívd fel az LPG dokit és kérdezd meg mikorra vállalnak neked egy LPG átalakítást. Aztán rájöhetnél, hogy ha annyira rossz lenne az autógáz akkor nem állnának az emberek az átalakításért sorba hanem el akarnák adni a romhalmazaikat - és ez messze nem így van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!