Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem ilyenek a hibrid autók?

Miért nem ilyenek a hibrid autók?

Figyelt kérdés

A benzinmotor miért nem az áramot termeli mint egy aggregátor, illetve csak minimálisan segítene be a hajtásláncba?


Vagy több energiát használna fel áramtermelésre kisebb hatásfokkal, mint amennyit amúgy önálló üzemanyagként termelne?


Ha lehetne ilyet, akkor biztos elmenne minden kisebb-nagyobb autó 2-3 literrel is százon.


Vagy elektromos autó, ami csak árammal megy, és mikor már fogyóban van a hatótáv, akkor dolgozna csak a benzinmotor, de szintén félig áramtermelésre, félig hajtásra "gyúrva".


2018. máj. 28. 12:11
 1/7 anonim ***** válasza:

Nem tudna annyi áramot visszatermelni amennyit a kocsi elhasznál közben a mozgási energiára.


Egyébként vicces, de ez egy jogi kiskapu, annó mesélték nekem. Ha az elektromos kocsid mögé bekötsz utánfutóra egy dízel aggregátort amit a kocsira kötsz, akkor a kocsit tisztán elektromosnak számít. Attól függetlenül, hogy ugyanúgy köhögi a füstöt a cucc a végében.

2018. máj. 28. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Lehet, hogy csak urban legend, de a londoni double deckerekről hallottam, hogy csináltak néhány hibridet oly módon, hogy őket villanymotor hajtja, a töltést pedig egy Smart dízel blokkja adja állandó fix fordulaton pörgetve, aggregát üzemként.
2018. máj. 28. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Vannak ilyenek most is, és nem mennek el 2-3 literrel. Hatótáv növelős elektromos autónak hívják. (Range extemder) Ilyen az Opel ampera/chevy volt és a BMW i3 (opció).
2018. máj. 28. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
A hatásfokkal lesz a hiba. Nagy méretben megvalósítható, amit írsz (lásd dízelmozdonyok), de autó méretben nem lenne gazdaságos. A benzinmotor mozgási energiává alakítása is veszteséget termel, ha ezt még villamos energiává alakítják és abból lesz mozgási energia, az plusz egy átalakítás a láncban. Még akkor is romlik a hatásfok, ha az áram->mozgás átalakítás hatásfoka nagyon jó.
2018. máj. 28. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Mitsubishi PHEV-je pont így működik. 1 benzin motor és 2 elektro. A benzin termeli az áramot az elektromosnak. Nagy igénybevétel esetén meg beszáll a hajtásláncba (pl. autópálya vagy intenzív gyorsulás).
2018. máj. 28. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Benzinhez nem tudok hozzászólni.

Viszont pl az 028 (lánykori nevén M62) sorozatszámú Dizel-Elektromos mozdony ezen az elven működik.

Hatásfoka jobb, mint egy sima dizel mozdonynak, viszont a fogyasztásában már nem vagyok biztos.



https://www.youtube.com/watch?v=uPMfDyyjqAY

2018. máj. 28. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Most 628-as sorozatként fut. De a vasútüzemet felesleges idekeverni, kicsit mások a feltételek, egyébként mozdonyoknál vagy elektromos vagy hidraulikus átvétel van, mechanikus csak nagyon kevés esetben, ott is max 200-250kw-ig.


Na viszont ide visszakanyarodva, valószínűleg azért mert hatásfokban körülbelül egy sima hidraulikus automata szintjén mozog, akkor pedig miért vesződnének a bonyolultabb felépítéssel, ha tulajdonképpen nem nyernek vele semmit.

2018. máj. 28. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!