Miért nem ilyenek a hibrid autók?
A benzinmotor miért nem az áramot termeli mint egy aggregátor, illetve csak minimálisan segítene be a hajtásláncba?
Vagy több energiát használna fel áramtermelésre kisebb hatásfokkal, mint amennyit amúgy önálló üzemanyagként termelne?
Ha lehetne ilyet, akkor biztos elmenne minden kisebb-nagyobb autó 2-3 literrel is százon.
Vagy elektromos autó, ami csak árammal megy, és mikor már fogyóban van a hatótáv, akkor dolgozna csak a benzinmotor, de szintén félig áramtermelésre, félig hajtásra "gyúrva".
Nem tudna annyi áramot visszatermelni amennyit a kocsi elhasznál közben a mozgási energiára.
Egyébként vicces, de ez egy jogi kiskapu, annó mesélték nekem. Ha az elektromos kocsid mögé bekötsz utánfutóra egy dízel aggregátort amit a kocsira kötsz, akkor a kocsit tisztán elektromosnak számít. Attól függetlenül, hogy ugyanúgy köhögi a füstöt a cucc a végében.
Benzinhez nem tudok hozzászólni.
Viszont pl az 028 (lánykori nevén M62) sorozatszámú Dizel-Elektromos mozdony ezen az elven működik.
Hatásfoka jobb, mint egy sima dizel mozdonynak, viszont a fogyasztásában már nem vagyok biztos.
Most 628-as sorozatként fut. De a vasútüzemet felesleges idekeverni, kicsit mások a feltételek, egyébként mozdonyoknál vagy elektromos vagy hidraulikus átvétel van, mechanikus csak nagyon kevés esetben, ott is max 200-250kw-ig.
Na viszont ide visszakanyarodva, valószínűleg azért mert hatásfokban körülbelül egy sima hidraulikus automata szintjén mozog, akkor pedig miért vesződnének a bonyolultabb felépítéssel, ha tulajdonképpen nem nyernek vele semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!