Gyenge, alig észrevehető fémes sípoló hang 1500-2000 -es fordulat között sebességben, mi lehet?
Csak akkor csinálja ha a kocsi sebességben van és haladok vele. A kuplungot ha benyomom, akkor elhallgat, ha üresben gurulok (bármekkora sebességben), akkor elhallgat.
Ha üresben pörgetem fel a fordulatot 1500-2000-re, akkor nem csinálja.
A vezető oldali ülésben én jobb oldalról sejtem a hangot. Eléggé nehezen vehető észre, megbújik a háttérzajban, a párom pl nem is szokta hallani.
Próbáltam videót csinálni, hangot felvenni 2 külön telefonnal is, de egyiken se lehet hallani.
Mi lehet szerintetek?
Én csak a váltóra vagy kuplungra tudok gondolni.
A váltó szépen vesz minden fokozatot, nem recseg és nem is ropog. A kuplung is jól működik, nem csúszik, ugyanott fog ahol eddig is. (kb 4 éve lett cserélve gyárira kinyomócsapággyal együtt)
A kocsi egy Renault Laguna 1.9 dci 2000-es évjárat
Szerintetek?
Esetleg van valami trükk, amit ki lehetne próbálni amivel közelebb kerülhetek a hiba helyéhez?
Annó szerelő ismerősnél voltam, mert volt egy furcsa háttérzaj (ami most is van) és a nyelestengelyt mondogatta rá valaki. Akkor ő azt csinálta, hogy behúzta a kéziféket és próbált elindulni. Azt mondta, hogy a nyeles tengely ilyenkor már jól halladszódna. Ezt néztem én is, semmi érdekeset nem hallok, akkor amúgy nem sípol, igaz nem is pörgetem fel 1500-ig a motort.
Indítsd be az autót és nyomd be a kuplungot!
Eltűnik a hang vagy megmarad?
Ha eltűnik a hang akkor nyelestengely csapágy.
Pörgetni felesleges mert a motorzaj csak elnyomja, alapjáraton szépen hallani a különbséget benyomott és felengedett kuplunggal.
Sebesség nélkül nincs meg a hang.
Ha benyomom óresben a kuplungot, akkor hallani lehet, hogy gyengébb a zaj, de ez érthető is. Viszont a sípolás csak menet közben jön sebességben, terhelésnél. Tehát h éppen haladok az úton 3-asban pl 1900-as fordulattal, mondjuk 50 km/h környékén, akkor hallani.
Ha ebben a pillanatban benyomom a kuplungot, akkor elhallgat.
Beszéltem szerelő ismersőssel, sajnos nem fogja tudni megnézni, de mondta, hogy lehet kuplung, kinyomócsapágy, kerékagy, féltengely csapágy (ha van olyan az enyémben).
A kerékagy érdekesen hangzik, azt mondja, hogy ha terhelés alatt van, akkor produkálhat ilyet, de majd meg kell mutatnom valakinek mindenképpen. Bár van egy érzésem, hogy elsőre észre se fogja venni.
Akkor mi a fene lehet.
Ma próbálkoztam még némi felderítéssel, csináltam videót is.
Megemeltem a kocsit jobbról és megforgattam a kereket, hátha hallani valamit. Van egy furcsa kotyogó hangja, de szépen forgott.
Bal oldalt is megemeltem, ott az szúrt szemet, hogy egy bizonyos ponton nehezebben tudom megforgatni a kereket, szorul kicsit.
A fék szerintem nem fog be, mert a tárcsa nem melegszik jobban mint a többi. Tudom, hogy milyen az, mert a hátsó fékemmel többször is volt már ilyen gondom, ott 10x melegebb volt még a felni is a többinél és másképp sípolt.
Szóval amit észrevettem, de nem tuti, hogy számít, a forgatásnál a féltengelynél belül kotyog valami. Egy ponton pedig olyan mintha valami kis golyócska kicsikét gurulna, vagy olyan mint amikor leejtesz egy kis csapágy golyót.
A videóban a 25 másodpercnél lehet hallani, fel kell kicsit tekerni a hangerőt.
Szerinted?
Sikerült kideriteni, mi a hiba ? Nekem teljesen ugyan ez van!! Amikor elengedem a gázpedált, akkor hallani...Ha Benyomom a kuplongot, elhalgat, Ha gázt adok akkor is!
(Audi A3 1.9 PDTDI Quattro)
Mi volt a hiba?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!