Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hűtőrendszernél ez normális...

Hűtőrendszernél ez normális jelenség?

Figyelt kérdés

Egyik haverom mondta hogyha leveszem meleg járó motornál a kiegyenlítő tartály kupakját óvatosan akkor nem történik semmi. Megcsinálta az ő autóján, levette, járó, üzemmeleg motornál és tényleg semmi nem volt. Letekerte az enyémet is és konkrétan kicsapott a víz, lelőtte a kupakot a kezéből és folyamatosan ömlött kifelé.

Azt mondta túl nagy a nyomás az enyémben és hengerfejes... igaz ez?


2018. júl. 7. 08:43
 1/6 anonim ***** válasza:

Sajnos elképzelhető.

Nálam is pont ez volt, levettem a kiegyenlítő kupakját, és sziszegett hangosan, nyomta ki a vizet egyből.

Bíztattam magam egy darabig, hogy biztos nincs baj, de a kismillió vízfolyás a csöveknél, szétrepedt kiegyenlítő tartály, na meg hogy volt már ilyen motorral szerelt verdám, az nem csinált ilyet, kénytelen voltam leszedni a hengerfejet.

Annak szerencsére nem volt baja, elég volt egy hengerfejtömítés csere.

Most egy gramm víz nem fogyott 10e km óta, és nem sziszeg, nem forr fel, nem nyomja ki.

2018. júl. 7. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Az enyém sem forr.
2018. júl. 7. 09:11
 3/6 anonim ***** válasza:

Azért nem feltétlenül jelenti azt, hogy hengerfejes.

Ez egy zárt, túlnyomásos rendszer, ami üzemmeleg állapotban elérheti a 95-100°C fokot. Teljesen természetes dolog, hogy ekkora hőmérsékletnél, közel 1 bar nyomásnál kiömlik a víz belőle, ha leveszed a kupakot. Nem is szabad ilyenkor levenni, mert súlyos égési sérüléseket okozhat.

Ha hideg motornál is tolja ki a vizet, akkor már valószínűbb a hengerfejesség.

2018. júl. 7. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Nálam a hengerfej tömítés csere után, ha leveszem a kiegyenlítő kupakot, ugyanott marad a vízszint, meg sem mozdul, semmi buborék, stb.

Előtte kinyomott sok vizet, még akkor is, ha kivettem a rugót a sapkából, hogy kis nyomás legyen a rendszerben.

Levett kupaknál pláne nyomta ki a vizet, képes volt több litert kinyomni.

De már előtte láthattam volna, amikor megvettem ezt a szart, hogy tiszta rozsda a kiegyenlítő körül minden, a kiömlő hűtővíztől.

Ilyenekre figyelni kell autóvételnél.

2018. júl. 7. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

mondjuk nem akkor kell levenni a kupakot, amikor forráspont közelében van a víz.

A rendszerbe nyomott rakás kipuf.gáz nyomja ki a vizet.

Másik tünet még, hogy nagyon kipufogó szaga van a kiegyenlítő tartálynak belül.

2018. júl. 7. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Jó nagy baromság. Üzemmeleg rendszernél nem vesszük le a hűtősapkát. Ugyan elvileg, ha rendes 50-50%-os fagyálló/víz mix van a rendszerben akkor nem kéne felforrnia. De ha inkább a vízhez van közel a hűtőfolyadék akkor simán felforrhat ha hirtelen lecsökken a nyomás a rendszerben a sapka levétele miatt. Mert az egy dolog hogy 90fokos a termosztát, de attól még simán lehet 100 fok felett a folyadék hőmérséklete bizonyos helyeken, a motor zegzugaiban.
2018. júl. 7. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!