Mire jó az autókon az alufelni? Van különösebb előnyük vagy hátrányuk, vagy csak jól néz ki?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
benne van a nevében, h könnyűfém.
ergo. jóesetben, könnyebb mint az acélfelni.
tehát kisebb a rúgózatlan tömeg.
persze a könnyűségnek az az ára, hogy kevésbé szilárd, könnyebben defomálódik, ÉS REPED!!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
elsö: ez hülyeség: "kevésbé szilárd, könnyebben defomálódik, ÉS REPED" ez csak akkor igaz, ha valami fusizott saját készitésü felniröl van szó. A rendes gyári alufelnik legalább olyan megbizhatóak, mint a hagyomßanyos, csaf könnyebb - de CSAK AZÉRT, mert az aluminiumötvözet jóval könnyebb, mint a vas. Ezen kivül az alufelni nem rozsdásodik, ami nagy elöny.
Nekem ´több, mint 15 éve van ilyen az autómon, és eddig shoa nem volt vele baj, söt nem ismerek olyan valakit, akinek elrepedt volna...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A jó könnyűfém felni versenycélokra lett kifejlesztve, könnyű, így a rugózatlan tömeg kicsi, jobb az autó menettulajdonsága. Ezek utcára készített változata drága, ezért ritka. Ez a kategória jó.
Az amerikai gengszterek drágaköves, egyhelyben is forgó felnijei csak ékszerek, semmire sem jók.
Az olcsó felnik, amik hasonlítanak egy versenyfelnire, általában nehezebbek mint a gyári acél felni, ezért a menettulajdonságot rontják, esztétikai értéke miatt veszik. Megtévesztheti azt aki nem ért hozzá, főleg a csajok a diszkóban. Ez sem ér semmit, akkor inkább az acélfelni.
Ha egy pl 14 colos acélfelni 4-5 kg, egy ugyan olyan olcsó alufelni 8-9 kg, egy drága versenyfelni utcára könnyebb mint az acél 3-4 kg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Még annyit hogy az olcsó alufelni öntve van, ezért lehet hogy a fajsúlya könnyebb, de az acélfelni lemeze vékonyabb, így bnagyobb fajsúj mellett is veri a magyarországon autókon fellelhető alufelnik 80-90%-át.
A jó könnyűfémfelni kovácsolt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
az alu valóban könnyebb,de sérülékenyebb is, pl: padkázásnál, járdázásnál...
de ha nem úgy parkolsz, vezetsz mint az állat akkor ez nem okoz gondot
bár kátyúba hajtástól nekem már volt hogy tönkrement az alufelnim...
de sokszor az alufelni is javítható görgőzssel...
szóval alu kontra lemezfelni esetében leginkább az ár szerint dönts
ha van pénzed vegyél bátran alut
a lemezfelnit pedig érdemes télen hazsnálni, hiszen a téli útsózás. latyak.. miatt kialakuló kátyús időszakban a lemezfelni kevésbé sérülékeny..
tehát ha van pénzed és megengedheted akkor nyáron alu (mert szép) télen lemezfelni (mert praktikus) én így használom
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!