Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire jó az autókon az alufelni...

Mire jó az autókon az alufelni? Van különösebb előnyük vagy hátrányuk, vagy csak jól néz ki?

Figyelt kérdés
Mi komolyabb szerepe van? Vagy csak luxus mi a helyzet vele?
2010. jún. 17. 15:41
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
17%

benne van a nevében, h könnyűfém.

ergo. jóesetben, könnyebb mint az acélfelni.

tehát kisebb a rúgózatlan tömeg.

persze a könnyűségnek az az ára, hogy kevésbé szilárd, könnyebben defomálódik, ÉS REPED!!!

2010. jún. 17. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Inkább esztétikailag néz ki vele jól az autó. Meg praktikus is nekem. Nyáron alufelni télen acél így nem kell minden évszakváltáskor a gumishoz mennem. 4 kereket én is ki tudok cserélni.
2010. jún. 17. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

elsö: ez hülyeség: "kevésbé szilárd, könnyebben defomálódik, ÉS REPED" ez csak akkor igaz, ha valami fusizott saját készitésü felniröl van szó. A rendes gyári alufelnik legalább olyan megbizhatóak, mint a hagyomßanyos, csaf könnyebb - de CSAK AZÉRT, mert az aluminiumötvözet jóval könnyebb, mint a vas. Ezen kivül az alufelni nem rozsdásodik, ami nagy elöny.


Nekem ´több, mint 15 éve van ilyen az autómon, és eddig shoa nem volt vele baj, söt nem ismerek olyan valakit, akinek elrepedt volna...

2010. jún. 17. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

A jó könnyűfém felni versenycélokra lett kifejlesztve, könnyű, így a rugózatlan tömeg kicsi, jobb az autó menettulajdonsága. Ezek utcára készített változata drága, ezért ritka. Ez a kategória jó.

Az amerikai gengszterek drágaköves, egyhelyben is forgó felnijei csak ékszerek, semmire sem jók.

Az olcsó felnik, amik hasonlítanak egy versenyfelnire, általában nehezebbek mint a gyári acél felni, ezért a menettulajdonságot rontják, esztétikai értéke miatt veszik. Megtévesztheti azt aki nem ért hozzá, főleg a csajok a diszkóban. Ez sem ér semmit, akkor inkább az acélfelni.

Ha egy pl 14 colos acélfelni 4-5 kg, egy ugyan olyan olcsó alufelni 8-9 kg, egy drága versenyfelni utcára könnyebb mint az acél 3-4 kg.

2010. jún. 17. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Még annyit hogy az olcsó alufelni öntve van, ezért lehet hogy a fajsúlya könnyebb, de az acélfelni lemeze vékonyabb, így bnagyobb fajsúj mellett is veri a magyarországon autókon fellelhető alufelnik 80-90%-át.

A jó könnyűfémfelni kovácsolt.

2010. jún. 17. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Könnyebb, és mivel a kerékagyhoz közel van (logikus :D) rengeteget számít a súly! Viszont kábé 16"-ig nem sok különbség van súlyban!
2010. jún. 17. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Ha már könnyűfém felni akkor visszakérdezek! A magnézium felnikről mit tudtok? Asszem valamelyik modern Porsche-n van ilyen,talán Carrera...régebben az MTX (Matelax?) cég csinált ilyeneket.ez egy 4 ágú felni volt,a régi versenyautókon látni ilyet,pl Lada MTX 1800 vagy a korabeli VFTS-ek. Az a kérdésem hogy ez miben tér el az alutól?
2010. jún. 17. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Abban mindenképpen, hogy a fajsúlya 1,85 körül, míg az Alué 2,75. Ebből jön az előny, hátrány : piszok drága..
2010. jún. 17. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
A "magnéziumfelnik" (nem tiszta magnézium az, de így a legegyszerűbb) még az alufelniknél is drágábbak, könnyebbek és sérülékenyebbek. Valóban, annak idején főképp a Fuchs gyártotta az első szériás (901) 911-esekhez és a Metalex a KGST versenyautói számára. Nagyon könnyen reped és rettentő nehezen hegeszthető, mert a magnézium igen gyúlékony. Utcára semmiképpen nem ajánlott, csak hobbiautóra vagy versenycélokra.
2010. jún. 17. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

az alu valóban könnyebb,de sérülékenyebb is, pl: padkázásnál, járdázásnál...

de ha nem úgy parkolsz, vezetsz mint az állat akkor ez nem okoz gondot

bár kátyúba hajtástól nekem már volt hogy tönkrement az alufelnim...

de sokszor az alufelni is javítható görgőzssel...

szóval alu kontra lemezfelni esetében leginkább az ár szerint dönts

ha van pénzed vegyél bátran alut

a lemezfelnit pedig érdemes télen hazsnálni, hiszen a téli útsózás. latyak.. miatt kialakuló kátyús időszakban a lemezfelni kevésbé sérülékeny..

tehát ha van pénzed és megengedheted akkor nyáron alu (mert szép) télen lemezfelni (mert praktikus) én így használom

2010. jún. 18. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!