Mennyire nehéz kivenni a motort egy autóból egyedül? Milyen felszerelések kellenek hozzá?
Van egy 1999-es évjáratú "kis" autóm. Sajnos emeletes házban lakom így nincs műhelyem, de elkezdett érdekelni az autó, ahhoz hasonlítanám hogy nekem ez olyan mintha legó lenne csak felnőtteknek.
Nagy álmom hogy kiszedjem a motort az autóból, megtisztogassam lecsiszoljam kívülről, a rozsdás csavarokat kicseréljem, lerozsdamarozzam. Az elhasznált gumi tömlőket (vagy minek hívják) kicseréljem újra, esetleg még az elektromos vezetékeket is cseréljem.
Egy videóban láttam hogy ilyen kisebb daruval emelték ki a motort az autóból, nem tudom minek hívják, külföldi videó volt. De gondolom egy ilyen is több százezer Ft-ba kerül, szóval elég drága hobbi lenne, és ha csak ezen múlna nem sajnálnűm rá a pénzt, de a baj az hogy nem látom hol lesz a vége? Ezt is venni kell azt is venni kell... Na de ez maradjon a jövőre amikor majd kertes házam lesz.
Most egyelőre egy kisebb célt szeretnék kitűzni magamnak. Mi a minimális felszerelés ami ahhoz kell hogy valaki magának meg tudja javítgatni az autóját és ne kelljen bármilyen apró gondért szerelőhőz vinni. Pl. nem rég eltörött az egyik első spirál rúgóm és cserélni kellett. A kérdésem az lenne hogy ezt otthon mindenféle csápos emelő nélkül is meg lehetett volna csinálni? Milyen kulcskészletet alapfelszerelést ajánlotok az ilyen és ehhez hasonló "kisebb" javításokhoz?
Valamikor egy Trabantból a két kezemmel kiemeltem a motort, majd a javítások elvégzése után szintén kézzel raktam vissza. De annak könnyű, két hengeres motorja van.
A szerszám készletem a képen látható krovakészlet volt:
Esetleg még néhány hétköznapi univerzális szerszám, mint például csillagvillás kulcskészlet meg csavarhúzók.
De az egyik szakmám mezőgazdasági gépszerelő, tehát nem akkor találkoztam először ilyen feladattal. Valamint egy falusi ház udvarán csináltam. Lakótelepen nem javaslom kiszedni ha utána nem tudnád az eső és a tolvajok elől valahova bevinni. Az utcán éjjel akár még bicikli csomagtartóra is feltennék a motort a színesfém gyűjtők.
Egyedül csináltam egyszer egy motor kivételt, egy 1.6-os benzines audiból.
A hengerfejet levettem, meg mindent lebontottam a blokkról.
Aztán rákötöttem egy kötélre, és úgy próbáltam kirángatni a helyéről.
Kb majd beszrtam, majd megszánt egy arra mászkáló ember, és ketten 2 perc alatt kiszedtük.
Nem is a kivétel a macerás, hanem a visszarakás!
Minden autónál rá kell játszani a váltó nyelestengelyére a kuplungot, ami a motorral van együtt, bordázott a tengely, elég nehéz rákapatni.
És közben mozgatni, forgatni a majd 80 kilós motort, nem egyszerű két embernek sem.
Gyakorlott szerelő csápossal már könnyen megoldja.
Váltót is vettem már ki egyedül, el is bsztam a kuplungot, mert elgörbült a kinyomószerkezet, utána ugrált a kuplungpedál...
mindenképpen ajánlott két ráérő segítő. szerezz egy három méteres rudat, kötelet, géprongyokat, esetleg ponyvát.
a két segítő a vállára veszi a rudat, amin a kötél van középen. ezt rákötöd a blokkra, és ha mindent szét, és leoldottál, akkor csak kiemelitek, aztán a füldreterített ponyvára teszitek.stb..
sokat éltem sivatagi országokban, ott ez természetes művelet. Annyiban különbözik, hogy ott nem lopják el a cuccot.. van aki ott alszik a kocsiban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!