Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régebbi autóknál, ahol még...

Régebbi autóknál, ahol még nem volt/nincs kiegyenlítő tartály, hogy nézték meg a hűtővíz szintjét?

Figyelt kérdés
Milyen közönként cserélték, illetve hol lehetett megnézni, hogy hány fokos, milyen állapotú a hűtővíz?

2018. jún. 29. 13:23
 1/3 anonim ***** válasza:
A hűtő tetején, a beöntőnyíláson át.
2018. jún. 29. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Nyitott rendszerű vízhűtésnél a hűtőben volt jelölve a hűtőfolyadék minimum és maximum szintje. Ezt gyakrabban kellett ellenőrizni és pótolni, mint a zárt rendszerű vízhűtés esetén, mert több tudott elpárologni belőle, hiszen légköri nyomású volt. A csereciklus akár napi is lehetett: az '50-es, '60-as években, a fagyálló koncentrátumok széleskörű elterjedése előtt olyan is előfordult, hogy télen éjszakára leengedték a hűtővizet, majd reggel újra feltöltötték a hűtőkört, hogy szét ne fagyjon. Ez pedig nem holmi Jóskabá-féle megoldás volt, otthon van még olyan gyári kézikönyvem (talán Wartburg 312-é, de meg nem mondom), ami ezt javasolja, ha nem tudunk fagyálló hűtőfolyadékot tölteni a motorba.
2018. jún. 29. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Nagyon régi autók lehettek ilyenek. Már a Dacia is igen elavultnak és réginek számított, de az "uborkás üveg" már abban is ott volt.
2018. jún. 29. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!