Trabantot nagyon nehéz megtanulni vezetni annak aki modern autón tanult meg vezetni?
Oké, modern autóhoz képest tényleg katasztrófális a Trabant, de a maga kategóriájában, és hasonlóan öreg autókhoz képest egyáltalán nem olyan rossz.
Vannak dolgok, amivel számolni kell: szar fék, futómű is olyan, amilyen, kormány is furcsa, ilyesmi. De ez minden hasonló korú autónál így van, azokban sincs ABS, ESP, meg fassztudjami. Szóval nem kell száguldozni vele, ennyi a lényeg.
Amúgy meg a kormányváltót meg kell tanulni nyilván, de ha megszokod, eszméletlen jó: az öregektől hallom, akik Trabanttal, vagy más kormányváltós autókkal jártak sokat, hogy attól kényelmesebb nincs semmilyen más kéziváltós autó, csak max az automata. A menetdinamikája sem olyan szörnyű, mert hiába 26 ló, könnyű az autó, és pörgős a 2 ütem miatt, viszonylag lehet vele tartani a forgalom tempóját. Szóval ha elsőre furcsa is lesz, és kell gyakorolni kicsit valami üres helyen, de hamar megszokható egy modern autóhoz szokott fiatal számára is.
a Trabant tök poén. nagyon könnyű, élmény vezetni, a váltó elsőre szokatlan lehet, de pont olyan mint egy H váltó, csak a kormány mellett.
ja és kilátsz belőle.
"viszonylag lehet vele tartani a forgalom tempóját"
Ezt ugye nem írtad komolyan? :D
Engem a 160 lóerőmmel is ledudálnak, ha nem lövök ki csikorgó kerekekkel a lámpánál már piros-sárgánál. Valamint autópályán is levillognak, mert 145-tel "tartom fel" őket...
Nem igazán.
Ami nehézség lehet, az a szívató kezelése.
14-es, gondolom nem Budapesten közlekedsz. :)
Én a minap azért kaptam dudakoncertet, mert a zebránál a járdáról már lelépett út szélén ácsorgó gyalogosnak meg merészeltem állni.
Ma reggel meg pont azt néztem, hogy a buszöbölből indexelő buszt ki nem engednék semmi pénzért. Inkább az előttem haladó 5-6 autó is átmegy záróvonalon a szembe sávba, a szembe jövőt szabálytalanul fékezésre kényszerítve, csak nehogy el kelljen venni a gázt.
Nekem is fix munkaidőm van és én is szeretek délután hamar hazaérni. De azért pár másodperc miatt nem vagyok idegbeteg mint a nagy többség. Borzalmas, hogy egyesek milyen életveszélyes menővereket hajtanak végre, csak hogy egy autóval előrébb legyenek és nyerjenek két másodpercet. Tisztelet a kivételnek, természetesen! Én sajnos Budapesten ezt tapasztalom nap mint nap.
Nem csak Pestből áll amúgy a világ :) Nyilván ott már azért ne akarj Trabizni, de amúgy meg hatalmas buli. Az összes kis gyengeségével együtt, a kétütemű motor hangjával és illatával nagyon szerethető kisautó. Amúgy meg lehet meglepődnének egyesek, hogy milyen menetdinamikája van mondjuk 50-ig egy pörgős kis kétütemű pöffögőnek.
Drága kérdező! Mégis mi a lóf.szért ne mennének át a műszakin? Ha karban van tartva, akkor mi a probléma? Amúgy meg ha azt nézzük, hogy a Trabant az bizony az 50-es, 60-as évek terméke, akkor már nem is annyira savanyú a szőlő. Arról sem az autógyártók tehettek, hogy aztán 40 éven át gyártaniuk kellett, különösebb módosítás nélkül.
"Nem csodálom hogy nincs értékük és a roncstelepre került szinte az összes."
B.zmeg. A legfiatalabb közülük is lassan 30 éves. Talán nem ez a dolgok rendje?
Kérdező!
Miért nem "normális" a Trabant váltó?
Ugyan azt a H-betűs kulissza-mozgást kell elvégezni mint bármely más autóban, csak térben el lett forgatva.
Van benne 4 előre 1 hátra fokozat,(volt 5-ös is) plusz emellett még a diffit is bezsúfolták abba a mákszemnyi öntvénybe, sőt még egy szabadonfutót is. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!