A 4 hengeres benzinmotoroknál a turbó miért késett ennyit?
A turbófeltöltő az motorfejlesztés egyik legnagyobb találmánya.
Viszont a 4 és 3 hengeres benzinmotorok sokáig kimaradtak belőle.Sokáig csak a luxusautókban voltak turbós V6 meg V8 benzinmotorok.
A dízelek évtizedek óta turbósak és jók is, egy turbódízel minden tekintetben helyben hagy egy szívóbenzinest.
Ellenben egy azonos köbcentivel rendelkező turbó benzines helyben hagy egy dízelt :)
A testvérem vett egy új Golfot, 1.5 TSI 150 lóerős.Az a kis motor nagyon lendületesen, szinte már sportosan viszi azt az autót.
Sokkal jobb, mint a régi 1,4, 1,6 szívók, amik már 120-nál bőgtek.
Azt nem értem, miért nem kukázták évekkel ezelőtt a szívómotorokat, egyszerűen baromira hatástalan, egyszerűen pazarlás, hogy egy 1600 köbcentis motor csak 110 lóerőt tudott, pedig már évekkel ezelőtt is 160 lóerőt kellett volna tudnia.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!