A 4 hengeres benzinmotoroknál a turbó miért késett ennyit?
A turbófeltöltő az motorfejlesztés egyik legnagyobb találmánya.
Viszont a 4 és 3 hengeres benzinmotorok sokáig kimaradtak belőle.Sokáig csak a luxusautókban voltak turbós V6 meg V8 benzinmotorok.
A dízelek évtizedek óta turbósak és jók is, egy turbódízel minden tekintetben helyben hagy egy szívóbenzinest.
Ellenben egy azonos köbcentivel rendelkező turbó benzines helyben hagy egy dízelt :)
A testvérem vett egy új Golfot, 1.5 TSI 150 lóerős.Az a kis motor nagyon lendületesen, szinte már sportosan viszi azt az autót.
Sokkal jobb, mint a régi 1,4, 1,6 szívók, amik már 120-nál bőgtek.
Azt nem értem, miért nem kukázták évekkel ezelőtt a szívómotorokat, egyszerűen baromira hatástalan, egyszerűen pazarlás, hogy egy 1600 köbcentis motor csak 110 lóerőt tudott, pedig már évekkel ezelőtt is 160 lóerőt kellett volna tudnia.
Mondjuk az az 1.5 TSI ötöde élettartamú, mint egy hasonló teljesítményű 2 literes hatástalan pazarló régi motor.
És meglepődnél, hogy nem is olyan sokkal fogyaszt kevesebbet. Persze nem az NEDC cikluson, hanem a valóságban :)
1#
Miért is lenne rövidebb élettartamú, kevered a Wankellel.
Nem rövidebb az élettartama, egyedül a szervizköltségek magasabbak.
Egy turbódízel is kivisz a világból, csak közben párszor kicserélsz rajta mindent.
A szívómotor egy elavult konstrukció és rossz a hatásfoka.
Én már évekkel ezelőtt se vettem volna szívó motoros autót. De ha itt ezt merem hangoztatni, akkor jól le vagyok pontozva.
Egyesek szerint csak a szívó motor a jó, mert állítólag a turbóra a gatyádat rá lehet fizetni.
Ezzel szemben a valóság, hogy ha valaki nem gyilkolja a turbót, odafigyel az olajcserékre, 200.000km-t lazán kibír egy turbó. (Volt olyan autóm aminél 300.000km-rel hozzá nem kellett még nyúlni a turbóhoz.) A felújítása átlagban 100.000Ft-ból megvan. Tehát mondjuk 10-15 évente kell rá ennyit költeni. Havi 800Ft kb. Havonta egy doboz cigi se, vagy egy korsó jobb sör. Engem nem vág földhöz, de hát kinek a pap, kinek a paplan...
A kérdés jó és teljesen jogos. Az egyetlen probléma hogy rossz irányba megy az autógyártás és így túl későn érkezett meg a turbó.
A mostani autók nagyon ki vannak hegyezve, meg kell felelni rengeteg előírásnak és ugye spórlás is fontos tényező, így meg tolják a képünkbe a hulladékokat. Az új Octavia, ami azért nem kis városi autó 1.2TSI motorral is készül? Mi az a 86 lóerős izé abban a bódéban, főleg ha rátolod még a klímát is? Annyi ereje van mint egy elektromos fogkefének.
Személy szerint azt preferálom hogy gyártsanak kevesebbet, de hosszabb távra (tudom, nem ez az érdekük...) és így lehetne csinálni értelmes turbós benzinmotort is. Ilyen pl a Lexus IS200.
Utólag kompresszort lehetett rakatni az autóba és megmaradt a garancia? Köszönöm szépen, nálam itt kezdődik egy motor, nem gondolom hogy kalapot kell emelni valaminek ami gond nélkül elmegy 200ezret, kíváncsi vagyok hogy fog teljesíteni az 1.2-es Octavia :D
A "downsizing" miatt csökkent a motorok lökettérfogata, ez hozta magával azt hogy a (szívó) motorok nyomatéka is csökkent. Ezt pótolni kellett valahogyan, mert az autók tömege meg nem csökkent jelentősen.
A turbó javítani tudja a motorok hatásfokát, tehát elméleti síkon csökkenti a fogyasztást. Az autók fogyasztására használt hivatalos teszt (NEDC, NEFZ, stb..) az éppen úgy lett kitalálva, hogy a turbó motorok jól teljesítsenek mérés közben. Ez eddig szép és jó, de a valós viszonyoktól eléggé messze van, tehát alig vagy semennyivel nem fogyasztanak többet valós utcai használat mellett a turbósok sem, sőt keményen hajtva őket még többet is esznek mint a hasonló teljesítményű szívó motorok. A turbó motorok ugyanis igen pazarlóak lesznek amint nagy teljesítményt kell leadniuk. Ugyanis ilyenkor a megnőtt hőterhelés miatt a motor károsodhatna vagy az élettartama csökkenne le drasztikusan. Ennek megelőzésre egyszerűen többlet üzemanyagot fecskendeznek be, ami semmi más célt nem szolgál csak azt hogy az elpárolgása által hűtse a motort. Na mi ez ha nem pazarlás és környezetszennyezés? Szívó motoroknál is alkalmazzák ezt a megoldást, de ilyen üzemállapotot azért azoknál nehezebb elérni. Mondjuk ha egy 800-as Matizzal 130-cal autópályázol akkor már az is zabálni fog, hogy ne süljön meg a motor. Ezért minden üzemállapothoz, autótömeghez tartozik egy ideális motorméret-tartomány. Mivel ezt változtatni nem lehet (illetve bonyolult és költséges) így a mi felhasználói profilunknak megfelelő nagyságú motort érdemes az autónkhoz választani, természetesen ez a választás nem lesz mentes a kompromisszumoktól.
7#
Hol, melyik mesében?:)
Szívómotor sohasem veszi fel a versenyt egy turbóssal.
Egy gyengébb 2 literes dízel 150-160 lóerős, egy erősebb 170-190.A csúcs viszont a Volkswagené, biturbós 2 literes 240 paripával.
Mit egy 1.6 szívó?
110 max 120 lóerőt, utóbbit is csak a Hondánál.Plusz ehhez jön még a baromi szegényes nyomaték, pörgetheted, mint a búgócsigát.
Ellenben, egy 1.5-1.6 turbós benzines tényleg tud annyit, mint egy 2 literes dízel.
"A szívómotor egy elavult konstrukció és rossz a hatásfoka"
Köszöni az 1,4 millió km-es szívó dízel mercim de tök jól megvan bontatlan motorral! :)
(Majd ha egy TSI is képes lesz erre akkor szólj! ja és ne 1-2 TSI hanem úgy a 80%-uk, mint kb. a w123, w124, w201 mercik mindegyike képes az 1 millió km megtételére MINIMUM!)
Ja és 6-7 litert fogyaszt átlagban!
(90km/h-nál 5,5 litert.... ha ez neked rossz hatásfokot jelent egy 2500ccm-es motortól akkor egy TSI motor sokkal rosszabb hatásfokkal dolgozik mert azt az életben nem hozod ki 5,5 literes fogyasztással)
Egy 1.4 TSI-t ha taposod akkor 8-at simán benyel!
Lehet, hogy hatszor le gyorsulná az 1.4 TSI a 2.5-es öreg szívó dízelemet de a gyorsulás még mindig egy totál felesleges érték amit a közlekedésben aligha használsz ki!
Gyakorlatilag 20-30km-en másodperceket nyersz vele, semmi többet!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!