Mit gondoltok, megéri spórolás céljából robogót venni így?
Munkahelyemig napi szinten 35km-t teszek meg, odavissza ez 70-et jelent.
Olyan 75-80km totál amit naponta megyek minimum.
Az autóm fogyasztását nézve, számolgatva is 7,4-re jövök ki számolva (átlag 580-600 km-t megyek 1 tankkal és rámegy 43-45 liter).
Napi szinten ez 7,5-es fogyasztással ~2500 forint.
Oké, az egyharmadát téríti a cég (9ft/km).
50-es robogón gondolkodtam.
Igazából havi ~60-65e forint a benzinpénz autóval.
Ha 2,5L-es átlaggal megyek a robogóval, akkor havi 20e forint környékére csökkenthetem a kiadásaimat, havi 40 ezer forintot spórolhatna.
Szerintetek megéri?
Mert számolgatom, egy robogót 120 ezer forint körül megtudnék venni.
Ez elvileg 3 hónap alatt behozza az árát.
Plusz az alkatrész és javítási költségek is ég-föld.
Erősen gondolkodok.
4T lenne az igazi emgbízhatóság-fogyasztásban.
De gyárilag 40-50-nel mennek.
Egy gyári fojtatlan 2T ,pedig azért egy 70-es utazót tud átlag legalább.
70-es utazó mellett inkább 3,5-4 liter a fogyasztás 2T esetén, persze függ a motoros tömegétől is (nálam mázsa körül).
Napi 70km az sok egy kis robogón, fárasztó.
Inkább 125-ös, 4T-t vegyél! Dupla-tripla árban lesz a 2T ötveneshez képest és motoros jogsi is kell rá, de sokkal kultúráltabb és valóba elérhető a 3 liter alatti átlag.
De az esőt ezzel sem kerülöd el, arra a Saxo/106 1.5D a tökéletes. Ha találsz vállalhatót, akkor abba fektess pénzt! 5 liter alatt elvan és télen se fagysz meg.
70 km ,de igazából 1 huzamban max 30-35km-t teszek meg.
Azt is tanácsolták, hogy gyári 50-es 4 üteműből "tuningolt" 80-ast vegyek (80-as henger) amiben tiltásmentes elektronika meg minden van, mert elvileg 100-at megy kb ,és 1,5-2l körül elvan.
1.5-2 litert egy tuning nélküli modern 4t eszik kb 50es közlekedővel. Egy 80as hengerrel kókányolt ennél többet kér.
Egy ötvenes kétüteműnek pedig 70 nem az utazója hanem inkább a vége. Az utazója 60 körül van. Valamint 800 kilóméterenként számolj az olaj árával is ami kb 2500 és 3litert eszik reálisan.
Talán megéri, de nem egy nagy spórolás, szóval annyira mégsem ekkora távoknál. Azt amit spórolsz vele ráköltöd. Nekünk is van egy 11 éves, kb. 70000 (nincs elírva) biztos van benne, de amit az autóhoz képest megtakarítottunk vele abból kellett vissza rá költeni azért. Hol ez volt a baja, hol az. Télen meg üljön rá a fene!
Ez a miénk vatta új volt, de részben az előző szerviz trehánysága miatt az első 10000 km alatt generálozni kellett. Mivel nekünk munkahelyünk nincs, így nem az odajárásra használtuk, mert más tevékenységből próbálunk még megélni jelenleg (ami egyre nehezebb), viszont sok szaladozás miatt attól ment bele a kilométer rendesen Utána bírta viszonylag, miután attól elvették a szervizelést és másik cég kapta azóta még a motorja nem volt bontva, bár az erő már ment belőle el jócskán, de apróság, gyújtás, gumik alá, apróbb gondok előjönnek néha.
Na mindegy is, nem azért tört elő a szófosás belőlem mert olyan kedvem volt, csak nagyjából levázoltam a lényeget a mi tapasztalataink alapján. A 120000-ezres nem biztos, hogy bírná ezt, meg a melegben lehet a vizes jobban bírná.
A lényeg, hogy teljesen egy 50-es motorra ne alapozz! Ha úgy gondolod éppen közben lehet azzal is menni ha jó állapotban van a gép, csak ne erre támaszkodj teljesen.
Lehet a feljebb említett 125-ös tényleg jobban megfelelne a célra, arról viszont nem tudok neked részletesen beszámolni, mert az nincs nekünk, felesleges.
Még azt ideírom, hogy a szerviz felől a tróger dolog az volt, hogy nem is igazán hozzávaló olajakat adott, ráadásul a kétüteműből is kevés fogyott.
De azóta rohadt sokat ment, és még, bár közeledik a generál, de azóta nem volt bontva. :D
Én amúgy összességében szeretek ráülni ha jó az idő, viszont ha ilyen távokat kellene menni vele naponta egyhuzamban akkor valószínűleg inkább bevállalnám egy valamilyen autónak az 50 cm3-isekhez viszonyított nagyobb költségeit. Néha azért elgurulnék ezzel is, de nem lenne állandó rendszeresség belőle.
A2 jogosítványom van, az 50-est az ára, az alkatrészárak miatt gondoltam csak.
Egy autósboltban dolgozó srác, 250-es túrarobogót javasolt.
Azt mondta, hogy túrarobogóban a mélyített csomagtér miatt nem csak a sisak fér el, 4 ütemű tehát az alapszervízek (meg ha jó az állapot) akkor kb gazdaságos ,meg hogy 2-2,5l körül elvan 70-80-as utazóval.
Csak az mondjuk nem 120 ,hanem 250ezer vagy felette.
Pl : 250-es Aprilia Leonardo-t nézegettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!