Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lenne érdemes benzines...

Hogyan lenne érdemes benzines autót elkezdeni tuningolni?

Figyelt kérdés

Szeretnék egy kicsit több teljesítményt kihozni belőle, így is jól megy, de örülnék egy kis többletnek. Fogyasztás nem gond, így is sokat eszik.

Az autó egy Alfa 145 QV 2.0 TS ~150 ló



2018. jún. 19. 17:40
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Felesleges , 150 hp bőven jó , annak örülj ha egyben van és nem kell szerelgetni ezt a típust .
2018. jún. 19. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Eladod és veszel egy erősebbet :D
2018. jún. 19. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Ceréld nagyobbra. Köbcentit semmi sem tudja helyettesiteni
2018. jún. 19. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 veterán vas ***** válasza:

Bele lehet piszkálni, ész nélkül lehet szórni rá a százezreket.

Ennek az lesz a hozadéka, hogy az autóban lesz egy csomó fölösleges lom, nem odavaló kacat (elegánsabb nevén "tuning alkatrész")

Az autó valószínű hangosabb lesz, és a nem-gyári átalakításoknak köszönhetően rövidebb életű.

Meg fog nőni a fogyasztás és a váratlan -nem az adott típusra jellemző- meghibásodások száma.


Lebeszélnélek róla. :(

2018. jún. 19. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
52%

A "kis többlet" sajnos nem ér semmit. Ha egy csettintésre a 150 Lóból 180 lenne, akkor annak lehet hogy nagyon örülnél, aztán kb. 2 hét múlva azt is megunnád és még több kellene. Nincs értelme kicsit többet kihozni belőle. Csak a fogyasztás és az élettartam rovására megy a dolog. Ma már mindent a profitorientáltság jellemez, a gyárilag 150 lovas motorból nem lehet úgy 200 lovast csinálni hogy ne csökkenjen durván az élettartam. Vagy venni kell egy gyárilag erősebb autót vagy "agyon kell hegyezni" a mostanit. Így látatlanba azt mondanám hogy 220-240 Lóerő kihozható belőle, de ezzel már 10-20 ezrenkénti motorgenerálra (de legalább átvizsgálásra) számítani kell.

Szóval összefoglalva a motorhoz nem igazán érdemes nyúlni. Ami érezhető javulást hozna az a súlycsökkentés. Ha megvagy olyan "extrák" nélkül, mint a hátsóülés, hangrendszer, belső takaróelemek, alvázvédő stb. akkor 200 kilót is le lehet faragni az autó súlyából.

Amúgy a teljesítmény hiányát a sportosság valamilyen szinten tudja kompenzálni. Egy jobb, feszesebb futóművel (bár mondjuk a magyar utakon ez az opció nem biztos hogy játszik) sokkal élhetőbb lenne az autó. (De ami sokat dobna a vezetésén rajta szerintem, az a megfelelő kerékhajtás, azaz bármi csak ne elsőkerék meghajtású legyen. De ezen legális úton változtatni nem lehet.)


De a kérdésre válaszolva úgy lenne érdemes hozzákezdeni, ahogy a legtöbb benzines motor tuningjához. Attól függ hogy mekkora teljesítménynövekedésre van szükség. Ha csak egy kicsire (max. 5-10%) akkor az a motorvezérlő átprogramozásával valószínűleg megoldható. Értelme nincs sok, nem nagyon lehet kiérezni ekkora eltérést. Ha meg nagyobb teljesítménynövekedés a cél, akkor jobban bele kell nyúlni a motorba. Maga a teljesítmény alapvetően két dologból tevődik össze: fordulatszámból és forgatónyomatékból. Ha az egyiket növeljük (és a másik változatlan marad), akkor nő a teljesítmény is. Tehát vagy az "üzemi" fordulatszámot kell feljebb tornászni, például egy nagyobb, hosszabb nyitású vezérműtengellyel, vagy a nyomatékot kell növelni. Előbbihez a sűrítési viszonyt is kell növelni, vagyis a komplett motort át kell építeni. Utóbbinál pedig a nyomaték növelését legegyszerűbben a hengertöltöttség növelésével lehet elérni, azaz feltöltéssel. Például turbósítás. Itt magához a blokkhoz nem biztos hogy nyúlni kell, de ettől függetlenül ez a komplikáltabb és anyagilag húzósabb opció. Hogy melyik a jobb megoldás az szituációfüggő, sokszor egy turbó és a hozzá tartozó alkatrészek el sem férnének a motortérben, ekkor a fordulatszám növelése előnyösebb lehet. De ekkor meg az utcai használat lesz viszonylag szenvedős, mert alacsony fordulatszámon (mondjuk 5 ezer alatt) halott lesz a motor és csak felette fog menni.

Akár melyik opciót is választanád egy dolgot biztosan ki lehet jelenteni: az autó árával megegyező összegbe simán fog kerülni a módosítás.

2018. jún. 19. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Rendben köszi a válaszokat!

Akkor valószínűleg marad így, turbót azért mégsem raknék rá, nem mai autó :D

2018. jún. 20. 13:29
 7/8 anonim ***** válasza:
Eladod a kocsid és a tuningra szánt pénzt beforgatod egy újba. Egész olcsón kapsz már Alfa 156 2.5 V6-ot van kicsit drágábban 3.2 V6-ot.
2018. jún. 20. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
Attól függ hogy külsőleg akarod-e tuningolni vagy motorikusan.
2018. jún. 23. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!