Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha baleset történt volna...

Ha baleset történt volna akkor ki lett volna a felelős ilyenkor? (fékhiba)

Figyelt kérdés

Ez az eset pár hónapja történt. Céges áruszállító autót vezettem, és amikor fékezni akartam volna akkor a fékpedál teljesen be tudtam nyomni, de az autó nem lassult, vagy csak minimálisan. Ha baleset történt volna pl egy gyalogost elütöttem volna, és meghal akkor ki lenne a felelős? Induláskor nem volt semmi baja. De a főnököm tudott róla, hogy van valami gond, de nem tett

vele semmit, és nem is tájékoztatott.

Megálltam, és felhívtam őt, és azt mondta hogy menjek tovább minimum a cégig (olyan 15 km-t kellett volna mennem addig.) De én mondtam h így biztos h nem!


Ilyenkor ha baleset lett volna ki lett volna a felelős, és milyen büntetés lett volna belőle?


Azóta már eljöttem attól a cégtől.


2018. jún. 15. 14:15
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
84%
A sofőr felelőssége, hogy megfelelő műszaki állapotú autóval közlekedjen. Ha baleset történt volna, azért te lennél a felelős. Ha a fékhiba egy szakszerűtlen javítás miatt következett be, akkor esetleg még a felelősség egy részét át lehet hárítani a szerelőre. De ezt be is kellene bizonyítani, ami nem könnyű.
2018. jún. 15. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
35%

Egyáltalán nem biztos,hogy a sofőr a felelős,sőt...

Ha baleset lett volna,akkor alapos műszaki felülvizsgálatra került volna sor.

A sofőrnek induláskor elvileg ellenőrizni kell az alapvető dolgok működését,de kell mondjuk lebontani a féknyerget megvizsgálni,vagy aláfeküdni a kocsi alá pl a gumi fékcsöveket átvizsgálni elemlámpával,hogy mennyire repedezett,és még lehetne sorolni...

Az utolsó műszaki vizsgáztatási állomást keresik fel,vagy az utolsó szerelőt(ha adott számlát,elismervényt).

Céges kocsinál pedig főleg így van,cégnek kötelessége megfelelően karbantartott munkaeszközt biztosítania.

2018. jún. 15. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
NEM szó kimaradt :) nem kell lebontani a féknyerget....
2018. jún. 15. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Szerintem sem a sofőr felelőssége (vagy csak részben az övé), mert nem tudtam róla, meg nem volt előjele, meg nem vagyok autószerelő. Mert indulás előtt kötelező a fékpróba, és ha menet közben romlik el az esetleg a nem megfelelő karbantartástól lehet.

Sajnos sok cég az ilyeneken spórol, amin nem lehetne.

2018. jún. 15. 14:41
 5/13 anonim ***** válasza:

" Induláskor nem volt semmi baja. De a főnököm tudott róla, hogy van valami gond, de nem tett


vele semmit, és nem is tájékoztatott."


Most akkor volt baja, vagy nem???


Alapjáraton a sofőr ellen indítanak eljárást, és a nyomozás fényt derít rá, hogy a sofőr, vagy az üzembentartó, vagy a szerelő volt a hibás...

2018. jún. 15. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Az egyik kollégámtól tudtam meg, mert ő vezette korábban azt az autót, és szólt a főnöknek hogy valami gond lehet a fékkel, de nem csinált vele semmit. Én pedig menet közben nem éreztem semmi szokatlant, rendesen lehetett vele fékezni, de egyszer csak elment a fék.
2018. jún. 15. 14:46
 7/13 anonim ***** válasza:
Ennek mondják úgy, hogy szar helyzet. Ha neadjisten valami incidensed lett volna, akkor az mindenképp nagyon kellemetlen lett volna számodra, és elsőre rád akarták volna verni a balhét. De ilyenkor kell verni a vasat, hogy vizsálják át az autót, ilyesmi, és ott általában kiderül, ha elfolyik a fékfolyadék, vagy kopottak a fékek, ilyesmi, ott pedig a cégnek is jut a felelősségből.
2018. jún. 15. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
78%

A menetlevélen ott van egy üres hely, amire az észrevételeket rá kell írni, aláírva. (nem árt lefényképezni, mert balesetkor az a menetlevél valahogy elvész)


reggel induláskor mindent ellenőrizni kel..


amúgy mindig a sofőr viszi a balhét, ez nem is lehet kérdés. Csak a haverok mondják egy sör után, hogy majd ők megmutatják! nem mutat meg senki semmit.


ha egy menetlevélre sincs ráírva, hogy fékhiba, akkor annyi volt kislovag...irány a fogda.

2018. jún. 15. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

Nem volt a menetlevélre semmi sem írva. Én nem tudtam a hibáról.

Az más ha le lett volna írva a hiba, és én úgy vezetem. De így, mért a sofőrt büntetnék?

2018. jún. 15. 15:28
 10/13 anonim ***** válasza:

Szerintem az autó műszaki állapotáért az üzemben tartó felel.

Ha induláskor - mint ezen esetben - a kötelező ellenőrzési feladatoknál nem derül ki hiányosság, akkor a járművezető felelőssége már nem áll fenn. Hogy ki a közvetlen kövdtkező természetes vagy jogi személy, azt nem tudom, találgatni nem akarok.

2018. jún. 15. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!