Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy kabrióval fejre állni...

Egy kabrióval fejre állni egyenlő a halálos ítélettel a B/C oszlop hiánya miatt?

Figyelt kérdés
Laikus vagyok, de ezen mindig agyaltam, hogyha egy balesetben fejre állna a kabrióm, akkor az az egy szem A oszlop mennyire tartaná meg az autót (gondolom semennyire)? Bár vannak ezek a keménytetős 4-es BMW-k meg SL Mercik de sztem azok sem nyújtanak semmivel sem több védelmet. A kabriótulajdonosok nem félnek ettől? Főleg, hogy ilyen kocsikkal nem 50-el szoktak a városban cirkálni, mert nem arra valóak. Utóbbi esetben meg simán benne van a pakliban, hogy fejre áll.

2018. jún. 1. 20:02
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
64%
Az A oszlop semennyire. De a fejtámla mögötti bukócső elvileg el kell, hogy bírja az autó súlyát.
2018. jún. 1. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Bukócső? Véletlenül nem targa-ra gondolsz, amit a Porsche is gyárt?

[link]


Mert ennél viszont nem tudom mi mentené meg főhősünket az instant nyakazástól. Egy mélynövésű pali talán még qrva nagy mákkal túlélheti, ha valahogy belesüpped az ülésbe, de egy 190-es ürge esetében kb. nyaktól felfele... Mint kés a vajon.

[link]

Arról nem is beszélve, ha pont az útszéli árokpartba zuhan bele.

2018. jún. 1. 20:20
 3/11 crudy ***** válasza:
48%
Attól nem félsz h eltalál egy meteor? Vagy attól h amikor fordulsz ki valahonnan elkap egy kamion? Az autók se borulgatnak úgy mint ahogy a nap kel. De mondok jobbat, a biztonsági öv se véd meg ha nem vagy bekötve.
2018. jún. 1. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
74%

Attól, hogy valaki cabriót vesz, még tudhat vezetni, és mégha gyorsabban is megy, nem áll fejre. Ha meg igen, akkor ott nem a cabrióval van baj, másik autóval ugyanúgy történne baleset.


Mellesleg közel 50 éve vezetek, de még olyan balesetet nem láttam, ahol éppen cabrió állt volna fejre.

2018. jún. 1. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
74%
Én is csak laikus vagyok. De én úgy tudom, hogy az A oszlopot jóval merevebbre, masszívabbra csinálják pont ezért a kabriókban. De az tény, hogy sokkal kevesebb a védelem, mint egy merev tetős autónál.
2018. jún. 1. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
62%

Úgy van méretezva az A-oszlop, hogy elbírja a kocsi súlyát borulás esetén.

Nem csak a BMW-nél:

https://www.youtube.com/watch?v=_lE88-6TmEA

2018. jún. 1. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Sok esetben az ülések mögül is emelkedik ki még külön bukókeret is, külön érzékelők figyelik, hogy ha az autó egy bizonyos szögnél jobban emgdől vagy épp egyszerre tehermentesül menet közben több kerék, akkor automatikusan tolja ki.


Az autógyártók nem hülyék, az a jó vevő amelyik többször is vásárol, és a halott erre nem képes.

2018. jún. 1. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
74%

"Bár vannak ezek a keménytetős 4-es BMW-k meg SL Mercik de sztem azok sem nyújtanak semmivel sem több védelmet"

Nem bizony. Az összecsukható keménytető szilárdsága sehol sincs a fix fémtetőhöz képest, arra nem is alapoznak utasvédelmet.

Viszont a kabriókat tervező mérnökök sem hülyék, bennük is felmerült már az a kérdés, amit feltettél. Meg is oldották a problémát. Vannak a bukókeretes kabriók, itt a szélvédőkeret mellett a bukókereten is feltámaszkodik az autó, marad túlélőtér. A bukókeret nélkülieknél a hátsó ülések mögül pattannak ki kisebb keretek borulás esetén, ezeken támaszkodik a bódé, hátul is marad elég tér a fejnek.

Illetve a kabrióknál a szélvédőkeret sokkal erősebb, mint a zárt tetős kiviteleknél, gond nélkül megtartja az autó tömegét. Direkt van ez így, hiszen a gyárakban tudják, hogy előfordulhat olyan eset, mikor azon támaszkodik az autó.

2018. jún. 2. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
32%

Majd ha kipróbáltál egy 190 lóerős gyorsaságit, visszatérhetünk arra hogy mi a félelem :))

Aki városban képes tetőre állítani egy kocsit, az előtt nincs akadály, megint más amikor autópályán karambol van, és az ütközés miatt pördül a kocsi, de ahhoz jó tempó is kell.

2018. jún. 2. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
48%

A kabriók eleve nehezebbre vannak csinálva, mivel nincs olyan váz stabilitásuk, mint egy coupénak.

Ezért meg van merevítve a váz. Így általában 100-200 kg-val nehezebb, mint a coupe.

Ergo lejjebb van a súlypontja, és nehezebb. Valószínű, hogy egy coupéval hamarabb fejre állsz.

Persze, ha nem mész rá féloldalasan semmire.

2018. jún. 2. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!