Egy kabrióval fejre állni egyenlő a halálos ítélettel a B/C oszlop hiánya miatt?
Bukócső? Véletlenül nem targa-ra gondolsz, amit a Porsche is gyárt?
Mert ennél viszont nem tudom mi mentené meg főhősünket az instant nyakazástól. Egy mélynövésű pali talán még qrva nagy mákkal túlélheti, ha valahogy belesüpped az ülésbe, de egy 190-es ürge esetében kb. nyaktól felfele... Mint kés a vajon.
Arról nem is beszélve, ha pont az útszéli árokpartba zuhan bele.
Attól, hogy valaki cabriót vesz, még tudhat vezetni, és mégha gyorsabban is megy, nem áll fejre. Ha meg igen, akkor ott nem a cabrióval van baj, másik autóval ugyanúgy történne baleset.
Mellesleg közel 50 éve vezetek, de még olyan balesetet nem láttam, ahol éppen cabrió állt volna fejre.
Úgy van méretezva az A-oszlop, hogy elbírja a kocsi súlyát borulás esetén.
Nem csak a BMW-nél:
Sok esetben az ülések mögül is emelkedik ki még külön bukókeret is, külön érzékelők figyelik, hogy ha az autó egy bizonyos szögnél jobban emgdől vagy épp egyszerre tehermentesül menet közben több kerék, akkor automatikusan tolja ki.
Az autógyártók nem hülyék, az a jó vevő amelyik többször is vásárol, és a halott erre nem képes.
"Bár vannak ezek a keménytetős 4-es BMW-k meg SL Mercik de sztem azok sem nyújtanak semmivel sem több védelmet"
Nem bizony. Az összecsukható keménytető szilárdsága sehol sincs a fix fémtetőhöz képest, arra nem is alapoznak utasvédelmet.
Viszont a kabriókat tervező mérnökök sem hülyék, bennük is felmerült már az a kérdés, amit feltettél. Meg is oldották a problémát. Vannak a bukókeretes kabriók, itt a szélvédőkeret mellett a bukókereten is feltámaszkodik az autó, marad túlélőtér. A bukókeret nélkülieknél a hátsó ülések mögül pattannak ki kisebb keretek borulás esetén, ezeken támaszkodik a bódé, hátul is marad elég tér a fejnek.
Illetve a kabrióknál a szélvédőkeret sokkal erősebb, mint a zárt tetős kiviteleknél, gond nélkül megtartja az autó tömegét. Direkt van ez így, hiszen a gyárakban tudják, hogy előfordulhat olyan eset, mikor azon támaszkodik az autó.
Majd ha kipróbáltál egy 190 lóerős gyorsaságit, visszatérhetünk arra hogy mi a félelem :))
Aki városban képes tetőre állítani egy kocsit, az előtt nincs akadály, megint más amikor autópályán karambol van, és az ütközés miatt pördül a kocsi, de ahhoz jó tempó is kell.
A kabriók eleve nehezebbre vannak csinálva, mivel nincs olyan váz stabilitásuk, mint egy coupénak.
Ezért meg van merevítve a váz. Így általában 100-200 kg-val nehezebb, mint a coupe.
Ergo lejjebb van a súlypontja, és nehezebb. Valószínű, hogy egy coupéval hamarabb fejre állsz.
Persze, ha nem mész rá féloldalasan semmire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!