Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen motort vegyek újrakezdé...

Milyen motort vegyek újrakezdéshez?

Figyelt kérdés

20 éve nem motorozom, de szeretnék megint elkezdeni. Minimum 1000 cm2, és 100 paci kellene.

Amik tetszenek:

Suzuki GSF 1200 Bandit

Honda CB 900 F Hornet

Yamaha XJR 1200

Yamaha FZS 1000 Fazer

Suzuki GSX 1100 G

Kawasaki ZRX 1100

és hasonlók.

Tehát a naked motorok, és a túra motorok tetszenek, ami lehet csupasz teljesen, de azért egy kis szélvédelem nem ártana. Legyen nyomatékos, jól motorozható kezdőknek is, akár városban, de autópályán is megállja a helyét, és viszonylag megbízhatónak számít.

Fontos még, hogy csak 165 cm vagyok és 60 kg, tehát nem ártana, ha a lábam leérne.

Főként olyanok válaszát várom, akik régóta motoroznak, sok motort kipróbáltak már, és hasonló adottságokkal rendelkeznek, mint én.


2018. jún. 10. 09:54
 1/6 anonim ***** válasza:

Én ugyan eddig csak huszonpárezer km-t motoroztam, 4 különféle motort próbáltam, 2 méter és 84 kiló vagyok, azaz nem igazán vagyunk hasonló cipőben, de hadd válaszoljak a feltett kérdésedre.


Nem fog tetszeni, ne haragudj, de neked szeretnék jót.


Ne ilyen vadállat motorral kezdd újra. 100 LE amúgy is fölöslegesen sok, újrakezdéshez meg végképp.


Baleset szempontjából statisztikailag az egyik legveszélyeztetettebb csoport az újrakezdők csoportja (sőt, egy USA-ban készült statisztika alapján ők voltak az első helyen). Nem ismerlek persze, ez pusztán statisztika, de attól még a számok nem hazudnak.


Valamint mindenképp iratkozz be néhány vezetéstechnikai tréningre.


Tudom, fáj a hiúságnak, egónak picit, de életmentő lehet, annyit meg szerintem megér. 20 év alatt sokat felejtettél, sok minden változott.


Szerintem ne kockáztass, és vegyél valami erősebb kezdő motort (20-40 kW).


Tényleg nem bántásból írtam ezeket, csak jót szeretnék. Mindig kicsit szomorú vagyok, amikor motoros haláláról látok hírt.


Széles utat, gumifákat!

2018. jún. 10. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Igen, azt én is olvastam, hogy nem árt kisebb, gyengébb motorral kezdeni, de sok tesztet olvasva az is kiderült, hogy sok nagy motor legalább olyan jól vezethető, mint a 600-as kistesók. Súlyban nincs jelentős eltérés, lóerőben se sok, csak nagyobb a nyomaték. Úgy gondolom, hogy csak vérmérséklet kérdése, hogy mit kezdek vele. Én már nem akarok egykerekezni és 250-nel száguldozni, csak azt akarom, hogy ne kelljen 8-10 ezren pörgetni, és ne kelljen 3 sebességet visszaváltani előzéskor, hanem csak úgy nyuggeresen, 3000-es fordulaton is húzzon már.

Természetesen vennék pár órát, és 1-2 hónapig kerülném a forgalmas helyeket.

Azért jó lenne kipróbálni néhány motort, de sajnos erre nem igazán van lehetőség.

Nem túl rég vezettem egy Suzuki GSX 750 F-et, és az nagyon tetszett. Megtudnám szokni. Azóta érzek kedvet újra a motorozáshoz.

2018. jún. 10. 13:45
 3/6 anonim ***** válasza:

#1es vagyok ismét.

Azért egy 600as általában megáll 200 kiló alatt, vagy akörül, de egy 1000-es,vagy 1200-as inkább 250 kiló körül van. Az a 60 kiló rengeteget tud számítani. Sajnos vészhelyzetben nem a vérmérséklet számít legtöbbször, hanem a tapasztalat, és egy könnyebb motort könnyebb kezelni.


A GSX750F jó választás is lehet :) Már az is 66 Nm és 92 LE, bőven elég. Én nehezebb vagyok nálad, és 48 LE-vel, 51 Nm-rel egészen elvagyok egyedül, 100 km/h-ig. Annyi, hogy elvileg kicsit gyenge a fék a 230 kilójához, azaz ebből a szempontból vannak jobbak nála.

2018. jún. 10. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Ha jársz még fel, akkor megosztom a fejleményeket.

Hallgattam rád, és persze még néhány motoros unokatesó, ismerős véleményét is kikértem, és többen is 600-as motort javasoltak. Millió tesztet olvastam el, és néztem tesztvideókat, és végül egy Honda CBF 600 S-t vettem. Lábon hoztam haza, ami ennyi év kihagyás után elég félelmetes volt, de mire 150 km-t együtt töltöttünk, egész jól összebarátkoztunk. Tényleg nagyon kezes motor, és nagyon kényelmes az üléspozíció is. Minden kézre esik, ülés, kormány, lábtartó jó helyen van, jó menettulajdonságokkal rendelkezik, és a kinézete is nagyon tetszik. Azért kellett egy 3-400 km hozzá, hogy a bátortalanságom elmúljon, és pl. a kanyarokba is jobban döntsem, de már úgy érzem, hogy teljesen az enyém. Megismertem, visszajöttek a régi motoros reflexek, beidegződések, és már csak élvezem a motorozást, ahogy a régi szép időkben. Talán egy picit át is estem a ló túloldalára. Amikor motorra ülök, újra 20 évesnek érzem magam, és képtelen vagyok 90-nel menni, és úgy érzem, hogy kevés már nekem ez a motor.

Egyáltalán nem volt butaság egy ilyen motorral kezdeni, mert egy nagy Bandit biztos okozott volna kellemetlen pillanatokat, talán már nem is élnék, de már úgy érzem, hogy kordában tudnám tartani azt is. Jövő nyáron szerintem cserélem is.

2018. okt. 19. 20:46
 5/6 anonim ***** válasza:
Sok sikert hozzá :) Mindenképp menj vezetéstechnikai tréningre!! Én közben lehet, hogy alkalmi motoros oktató leszek az egyik ismertebb budapest környéki cégnél :)
2018. okt. 20. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen! Néztem már tréning videókat, és biztos nagyon hasznos. Sajnos Pesttől messze lakom, így elég korlátozottak a lehetőségeim, de tavasszal feltétlenül elmegyek egy ilyenre.

Neked is sok sikert az oktatói karrieredhez!

2018. okt. 20. 08:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!