Ti megvennétek ennyiért?
Egy 2013-as Fiat Grande Puntoról lenne szó. Ami 77LE-s, viszonylag jó felszereltségű (tempomat, ASR stb..), folyamatosan karbantartott (minden 15.000km után szervíz), a teljes életútja lekövethető FIAT márkaszervízben DE 300.000 km van benne. Hiába egy nagyon jó állapotú autóról van szó, de 300.000 km nagyon soknak tűnik. Tudom, hogy használtautót állapotra veszünk, de azért akkor is tartok tőle egy kicsit, bármennyire is jó vételnek tűnik.
Vélemények?
Na 300 ezer alatt csak kopó alkatrész. Suzuki Swift 220 ezer km. Váltó, 2 kuplung, központi zár, a középső kijelző berágott. Ezen kívül csak kopó alkatrész.
Egyik ismerősnek volt Fiatja, 50 ezer után teljes kuplung csere, mert az egyik alkatrész műanyag volt.
Szóval nem hiszem el, hogy 300 ezer alatt, nem volt mélyen zsebbe nyúlós.
Vagy mákja volt az embernek, és most te belenyúlsz.
A kuplung is kopó alkatrész. Az mondjuk nem normális, hogy 50000 után cserélni kell, de 150-200 körül már simán lehet. 170ezerrel vettük az Ignisünk, és abban is volt már cserélve. Abban kivételesen váltó nem, mert 1.5-ös. Érdekes, hogy a Suzuki a legtöbb ember szerint mekkora király, csak épp széthullik a váltója, féltengelye, letörik ez+az. Az Ignisnek ezen felül szar a futóműve, zörög benne minden.
A Grande Puntonak általában nincs rossz híre. A népítélete is átlag feletti, bár ilyen magas futású nincs közte. Nem jellemző a típusra, hogy ennyit menjenek vele.
Az kizárt, hogy még garanciális lenne az autó (max. rozsda-garancia), mivel már több van benne 100.000km-nél.
Fiat garancia: 5 év (2+3) vagy 100.000km (amelyik előbb "bekövetkezik").
Azért az aranyos, hogy valaki büszkén leirja hogy a 18 éves autójában 178 ezer km van :) Ez az egy mondat mindent elmond a magyar használt autó vevőkről. Ha egy 5 éves autóban valós 300 ezer van, akkor egy attól több mint 3x öregebb autóban hogy a nyavajába hihető a fele annyi futás? Röhej :)
Ha te nem veszed meg ezt a 300-at futott Punto 1 misiért, megveszi majd pár hónappal később valaki 800-ért, visszatekeri 120-ra az óráját, mer a magyarnak az TALÁN hihető egy 5 éves autóban, és megveszik majd 1.3 millióért. Hmm nem is rossz ötlet, meg is adhatnád a hirdető elérhetőségét :D
Azt is hozzáteszem, hogy egy ilyen sokat futott autó valszeg céges volt, vagy vállalkozóé, akik azért szigorúan szervizelik, mivel a munkához, a vállalkozás működéséhez járul hozzá az autó. És persze nem városban hidegen volt taposva egyik se. Meg lehet nézni Totalcar-on a 700 ezret futott Fiat Doblo, 1.6 Mjet-et az erőmérőn, vagy az 1.2 millió km-eres 530D-t. Mindkettő munkás autó volt, de fényévekkel jobb állapotban vannak, mint a sok tekert retek, amit a sok naiv magyar importál a németországi török kereskedőktől.
Az más kérdés, hogy a Fiat mint márka mennyire jó, és hogy én se vennék magamnak, de abszolút nem azért, mert van benne 300 ezer leinformálható kilométer!
Egyébként totál jogos a félelmed kérdező, hogy ezt ha megveszed, tuti a kezeid közül fog kirohadni, (ha nem tekersz az óráján) mert kevés kilométerrel is hatalmas az értékvesztése a Fiatoknak.
Az én 8 éves autómban 79e km van, vagyis a jelenlegi futásteljesítményt alapul véve nagyjából én is 178e km környékén fogok járni. :-) (újkorától az enyém az autó)
Persze most sem hiszi el senki, és 10 év múlva sem fogja elhinni senki, de lesz majd ismerős, családtag, aki megvegye, és tudja, hogy tényleg ennyi km-t futott. A többieknek fityisz. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!