Ti megvennétek ennyiért?
Egy 2013-as Fiat Grande Puntoról lenne szó. Ami 77LE-s, viszonylag jó felszereltségű (tempomat, ASR stb..), folyamatosan karbantartott (minden 15.000km után szervíz), a teljes életútja lekövethető FIAT márkaszervízben DE 300.000 km van benne. Hiába egy nagyon jó állapotú autóról van szó, de 300.000 km nagyon soknak tűnik. Tudom, hogy használtautót állapotra veszünk, de azért akkor is tartok tőle egy kicsit, bármennyire is jó vételnek tűnik.
Vélemények?
Valóban rengeteg az a 300.000 km, pláne úgy, hogy egy 5 éves autóról beszélünk.
Mi 2 éve vettük meg az autónkat, ami 2000-es évjáratú, 178.000 km volt akkor benne, és bár jó állapotban van, de azért költöttünk már rá.
Nyilván minél többet használsz valamit, annál nagyobb a valószínűsége, hogy elromlik, elhasználódik benne valami, és ezt az autót használták ám rendesen.
Én nem venném meg a helyedben. De ez én vagyok.
a feléből kezdj el alkudni..egymilláért horror.
én nem venném meg ennyiért.
Ugyanezt az autót szívesebben mrgvennéd, ha 150ezret mutatna az óra?
Igaz, akkor az árához is hozzácsapnának néhány százast.
Eddig ment 300ezret, két kérdés van.
Kell-e számolni a közeljövöben komolyabb szervizzel (turbó, kettős tömegű), vagy már megtörtént, és ha neked kell azt állnod, mennyire fáj - utána vélhetően sokáig nem kell nagyszerviz.
A másik kérdés, hogy te mennyit használod. Éves szinten 10-15ezer, vagy 30-60ezer megy még a 300-hoz.
Utolsó: de azt is nézd, hogy 1 millió forintért egy jól felszerelt 5! éves autót?! Még akkor is megérné ha komplett motort kell benne cserélned 10 ezer km múlva.
De miért is kéne, ha rendszeresen tényleg szervizelte? Gondolom úgy van vele hogy 300 ezerrel sok kedve nincs hirdetni rendes áron (kutya se venné) és az óratekerés helyett felrakta olcsón, vigyék csak el.
Azért az nem gyenge, hogy valaki egy 5éves autó árát 500ezer alá kalibrálja, csupán azért, mert van benne 300ezer kilométer.
Vannak példák, hogy 1millió kilométer fölötti futással is egyben van a motor, tény, hogy az nem FIAT, és nem a mostani technika, de ennek a motornak is sokat kell még bírni, ha a szükséges szervizelések megtörténtek.
Az valóban benne van, hogy jöhet egy komolyabb kiadás, ez rizikó, ezt csak a részletek ismeretében lehet jobban mérlegelni, de az sem 100%.
Egy bizonytalan előéletű autoban is benne lehet ez a 300, csak az óra 150-et mutat.
Köszönöm az eddigi válaszokat, bár ahogy látom eléggé megoszlik a véleményetek.
Egyébként konkrétan Fiat márkakereskedésben vásárolnám az autót.
Eddig csak kopóalkatrészeket kellett cserélni az autóban, semmi komolyabb baja nem volt. Tényleg nagyon odafigyelt rá a tulaj, aki (számomra ez érdekes) főként autópályán használta.
Egyébként én biztosan nem mennék évi 50-60 ezer kilométert, csak évi 12-15 ezret.
+előny hogy decemberig még garanciás az autó
Megmondo őszintén én két dologtól tartok:
1) Hogy amint megveszem rögtön elromlik valami olyan alkatrész, amihez mélyen a zsebembe kell majd nyúlnom.
2) Hogy 4-5 év után eladhatatlan lesz az autó.
fiaték híresek arról, hogy valami bóvli acélból csinálnak mindent a motorban, szétkopó vezérműtengelyek, beszaró olajszivattyúk, csapágyasodó motor, stb.
Nem hiszem, sokat változtattak az üzletpolitikájukon, inkább nézegess más gyártótól egy régebbi, de nevesebb autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!