Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A régi autók és motorok miért...

A régi autók és motorok miért olyan "gyengék"?

Figyelt kérdés

Pl. egy 60-as évekbeli chevrolet impala a maga 6 literes (azthiszem) motorjával 255 lóerő, míg egy 10 éves 3.0 dízel Audi is van annyi. Igaz az audin van turbó, de mégiscsak dízel.

Vagy egy régi 250-es kétütemű MZ gyengébb mint egy mai 125-ös négyütemű, pedig a kétütemű alapból erősebb mint a 4t


2018. jún. 4. 13:53
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
88%
Kevésbé korszerű motorok voltak és akkoriban elég volt annyi.
2018. jún. 4. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
91%

Az Otto motor nem egyből lett olyan, amilyen most.

Szépen fejlesztették, de annak idején nem volt ennyire középpontban.

Ma van mindenki meghülyülve, aztán meg is van az eredménye, hogy már rég csak csalással tudják elérni, amit kitalálnak.

2018. jún. 4. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 D. Brasco ***** válasza:
88%
Régen közel sem volt olyan kiforrott a technika mint most!Meg ahogy mar irtak akkor bőven eleg volt annyi is.....meg igazabol most is eleg lenne,csak akkor nem lehetne a katalogus adatokkal faxt méregetni!
2018. jún. 4. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
85%
Már bocsánat, de ez kb. annyira értelmes kérdés mint hogy a "régi számítógépek miért olyan gyengék?". Régen egy egész hangár kellett 1 TB adat tárolásához, most meg ráfér egy külső merevlemezre. Hmm.
2018. jún. 4. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
83%

Nincs értelme ma sem 150 LE fölött.

Ez pont elég mindenre amit a KRESZ megenged.

Arról nem beszélve hogy egyre jobban lassul a forgalom, az átlag sebességgel együtt.

Amikor van egy baleset és órákig áll az ember, vagy csak araszol.

2018. jún. 4. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
84%
Hozzátenném, hogy a régi motorok még inkább nyomatékra voltak hangolva, aztán elkezdődött a lóerő-verseny, meg az ezernyi környezetvédelmi stb. szabály. Egy régi blokk egészen másként adta le a teljesítményt, nem szólt állandóan közbe az elektronika, hanem egyszerűen csak nyomta neki a naftát.
2018. jún. 4. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
A 60-as évekbeli Chevrolet Impala egy rém egyszerű, pontosabban elavult, szar szerkezet, már a 60-as években sem volt a technika csúcsa. Csak a nagy mérete teszi olyan különlegessé, amúgy semmi extra. Mindezek mellett szándékosan nem is húzták fel nagyon a mérnökök, ez inkább egy alacsony fordulatú, alacsony fordulaton is nyomatékos motor. A 80-as és 90-es években rengeteget fejlődött a technika, ezért a lóerők állandóan szaporodtak, ráadásul közben a fogyasztás mind csökkent. Ja és az európai gyártók mindig is sokkal kifinomultabbak voltak, mint az amerikaiak.
2018. jún. 4. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Akkor az volt a trend, megfelelt az igényeknek. Mondjuk élettartamban tovább is bírták mint a jelenkori, turbós, kettős tömegű lendkerekes és társai autók. Főleg, hogy minden gyár összefelé "préseli" a motorokat.
2018. jún. 4. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Ugyan már, mivel megbízhatóbbak? Egy ilyen régi amerikai döggel 100 kilómétert nem lehet úgy menni, hogy ne nyisd fel a motorházat.
2018. jún. 4. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Azért jó, hogy összepréselik a motorokat. Kisebb fogyasztás és szennyezés ugyanazzal az erővel. Pl. a Ford Focus RS a maga 2.0 turbómotorjával majdnem veri az 5.0 Mustangot 1/4 mérföldön. A fogyasztása viszont sokkal kisebb.
2018. jún. 4. 22:12
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!