Mikor gyorsan vezetek és kicsit félnek mellettem az nagy baj?
Volt már, aki mondta, hogy kicsit félt, mivel elég tempósan, sportosan vezetek. Ezt be is ismerem, az viszont nem igaz, hogy közveszélyes lennék, vagyis nem előzök beláthatatlan helyeken, nem szorítok le senkit, de mégis. Elmondásuk szerint ugyanakkor jól vezetek, de mégis kicsit félelmetes. Ezek szerint akkor rossz sofőr vagyok?
Sok videót láttam mikor profi autóversenyzők mellett is sikoltoznak, de miért? Nem hiszem, hogy félnek egy Forma 1-es világbajnok mellett...
"A közlekedési balesetek főbb okai nem változtak, az első helyen továbbra is a gyorshajtás áll, másodikként az elsőbbség meg nem adása, majd a szabálytalan irányváltoztatás, a haladás, a bekanyarodás szabályainak meg nem tartása."
Forrás: [link]
Gyakorlatilag a legtöbb baleset gyorshajtás miatt következik be. Ezért is félhetnek. Illetve te a vezető ülésből jobban belátod a terepet, - mivel jobb oldali közlekedés van Magyarországon - mint az anyóson ülő, ezért is félhet, nem látja át a helyzeteket.
Azt nem tudom észrevetted -e, amikor te érzed hogy simán meg tudsz álni egy álló autó mögött mondjuk pirosnál, de a körülötted lévők azt hiszik bele fogsz menni, és amikor te ülsz egy autóban utasként, biztosan veled is volt ilyen már hogy ezt érezted. Ez ugyanaz, te érzed és tudod hogy meg tudsz állni, te szabályzod a fékerőt, ők csak a pillanatnyi fékerőt érzik amit ha végig tartanál akkor bele is mennél, de te egyre erőteljesebben fogsz fékezni amit már előre tudsz, ezért nem parázol, a többiek viszont nem tudják így félnek hogy belemész. :)
Nagyon hülyén írtam le, remélem érthető. :)
Továbbá azt ajánlanám, ha anyut aput tesót rokont viszel, akkor nem azt mondom, hogy tartsd be a szabályokat, (legalábbis ami a sebességre vonatkozik) de 50 helyett ne 150-nel menj. 50 helyett a 75 még egész biztonágosnak mondható, és nem is tűnik olyan veszélyesnek.
Ha mondjuk legjobb haverral mentek ketten krúzolni az éjszakába, és mondjuk autópályán mentek, nem muszály azt a 130-at, de még a 150-et (trafi büntetőhatára kb.) se betartani, pályán nem veszélyes.
De persze le kell írnom a végére azt is, hogy a legbiztonságosabb az, ha a megengedettel vagy azalatt mész, persze persze :)
#2:
"A közlekedési balesetek főbb okai nem változtak, az első helyen továbbra is a gyorshajtás áll"
Ez így nem igaz, vagyis erősen fogalmazva nettó hülyeség.
Az első helyen a relatív gyorshajtás áll, a tényleges gyorshajtás a személyi sérüléses balesetek alig 2%-áért felelős. Nagyon nem mindegy!
Ez persze nem mentesíti a kérdezőt az alól, hogy egy idióta. Gyorsan vezet,kicsit félnek mellette de ő akkor is gyorsan vezet. Aztán előbb utóbb bekerül a hírekbe, hogy 4-en meghaltak mellette...
Nem tudom az okát. Nem szoktam vadulni sem, nem pörgetem a motort, a kocsi műszakilag a topon van, nyári Michelin gumikkal. Kérdeztem, és az volt a válasz, hogy csak a sebesség miatt. Lakott területen nem is szoktam gyorsan menni, egyszerűen, ahol/amikor lehet nem 100-al megyek hanem 160-170 max. Mint mondtam nem ész nélkül, és nem a Ferihegyről kivezető überforgalmas úton.
Egyszerűen így megyek a kezdetek óta, aki ismer az tudja. Régen raliztam is (néhány versenyen vettem részt), vezetni is földúton tanultam meg még gyerekkoromban, ebben a stílusban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!