Az igaz, hogy egy suzuki swift glx 1.3 benzines 2-esben fel tud gyorsulni 90km/h-ra?
Hát pedig majdnem ugyanúgy gyorsul az 1.1-es Alto is :)
Renault Thalia 1.5 dCi: 83,77 Lóerő/tonna
Suzuki Alto 1.1: 78,75 Lóerő/tonna
Suzuki Swift GLX 1.3: 87,74 Lóerő/tonna (az újabb, 2005 utáni szintén 1.3-as GLX pedig 86,38 Lóerő/tonna).
Amúgy a dízeleknél megtévesztő a nagy nyomaték. Azt hiszi az ember hogy húdejólmegy, aztán meg nem. De ez igazából nem is számít, közúton elég ha csak belülről tűnik úgy hogy jól megy az autó.
Amugy thalia = clio. A renault thalia meg a renault clio ugyan az. ( hogy ne thaliat hozzuk fel mindig).
És el felejtettem mondani , hogy turbo diesel. ;)
19-es vagyok
Nem gúnyolódtam.
Havernak volt egy clio-ja, raktak bele egy v8-as blokkot, azzal sz#pattak mindenkit a környéken. Persze ne valami amerikai v8-as motorra gondolj, mert azok rettenetesen gyengék, hanem ők két clio motort raktak egymás mellé, hogy a két főtengely összeérjen, és ott összehegesztették. A két motort meg egymáshoz képest megdöntötték kb. 65 fokkal, hogy legyen v-hatás, mert ugye attól még nyomatékosabb.
Plusz szelepeket is raktak be, de azt már ők is úgy csináltatták mesteremberrel, rendes szakműhelyben. A gyári hengerenkénti 4 szelep helyett lett bele 10 szelep (5 szívó, 5 kipufogó), mert ugye minél könnyebb a szelep, annál gyorsabban tud forogni a vezérműtengely. Így tudták elérni, hogy a gyári 12.000-es fordulat helyett 16.500-nál tiltott le. Embertelen hangja volt... v8-as motor, ami 16.000-es fordulaton pörög...
Mondanom sem kell, a gumis haverjuk is jól járt, mert hetente vitték tőle négyesével a 285/35-ös gumikat, mert a clio v8-as állandóan lezabálta őket. :)
A kocsi hátulja meg annyira nem bírta a strapát, hogy végül a komplett hátsó felfüggesztést kicserélték egy V43-as mozdony egyik tengelyére. (Az egyik srác apja mávos vezérigazgató volt.) Úgyhogy a hátsó kerekek egyszerűen rugózás nélkül mentek rá a vonat-tengelyekre, hát nem is nagyon utazott hátul senki, annyira rázott!
A clio elejét meg szintén meg kellett erősíteni, mert nehéz volt a v8 blokk. Azt meg úgy oldották meg, hogy a rugó 3 oldalára raktak pluszba 1-1 lengéscsillapítót, úgyhogy ha benéztél az első keréknél, csak lengéscsillapítót láttál! :)
na ide is beérkeztek a dieselesek :))
az 1.3 as régi swift nagyon megy, egy 150 LE mai autót legyorsul rövid távon. persze autópálya tempónál már befigyel a komoly légellenállás, de az alatt megy mint a rakéta. 800 kilós kocsiról beszélünk..
"Thalia max 5000 fordulat... A nagy szart annyi csak , van az 7-8 is."
Az egy dolog, hogy a francia barátaid spóroltak és ugyanazt a fordulatszámmérőt rakták bele, mint a benzinesbe.
De ettől még ha üresben lepadlózod, nem fog 5 fölé menni. Próbáld ki nyugodtan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!