Nem értek annyira a motor tuningolásához ezért mindjátok el hogy mi kell ahhoz hogy egy 1.6 injector benzines motorra turbót tegyek? Vagy egy nagyobb és jobb injector hasonlit egy turbóhoz? Ne nevessetek ki nem értek hozzá csak édekel!
Szerintem én elég jól értek ehhez, de úgy vélem, hogy fölösleges leírni, hogy mi kell hozzá, mert úgysem lesz rá pénzed.
Kezdjük azzal, hogy a motorerőnövelést/ turbósítást mindig a futómű és a fékek feljavításával kezdjük. Ugye normális gátlók, nagyobb fék, jó betéttel, tárcsával. Szilenteket illik kicserélni jóra. Aztán kezdjük ott, hogy kell egy feltöltő. Itt ki kéne találni, hogy dinamikus legyen, vagy nagyon menjen fordulatból. Miután ez megvan, akkor elkezdhetjük szétszedni a motort. Mivel ugye akarunk erőt kihozni a motorból, ezért csökkentjük a sűrítési viszonyt, hogy rendesen meg lehessen fújni. Azaz veszünk bele 4 kompressziócsökkentett dugattyút, rendes kovácsolt hajtókarral, hogy bírja. Teszünk normális csapágyakat. Ugye illik kibővíteni a szívócsatornákat a fejben, esetleg, ha engedi, akkor nagyobb szelepet. Ugye mivel más a töltetcseréje egy feltöltött motornak, ezért illik bele másik vezérműtengelyt rakni. Esetleg ha komoly motort akarunk, akkor lemezes hengerfej tömítés és tőcsavaros hengerfejcsavar. Akkor a blokkal kész is vagyunk, jöjjön a köcölék. Ugye egyszer kell egy leömlő a turbóhoz, arra mehet fel a turbó. Aztán meg kell oldani, hogy az olajnyomás eljusson a turbóhoz, meg vissza is tudjon folyni onnan. A szívótorok talán maradhat gyári, de kell MAP szenzort is cserélni (ha van, ha nincs, akkor tenni bele), mert a gyári csak depresszióval tud általában dolgozni. Ugye akkor kellene egy fokolókerék, hogy hozzáállítani a vezérlést a motorhoz. Én azért valami csudijó kevláros vezérműszíjat dobnék rá. No, aztán ha itt vagyunk, akkor illik a gyári kipufogórendszert valami komolyabbra lecserélni, hogy a gáz tudjon távozni. Remélhetőleg a gyári üzemanyagszivattyú el tudja látni a motort elég naftával, de ha nem, akkor kell bele valami bicós pumpa. Most ilyenre, hogy irídiumos gyertya, ki se térek. Aztán ha már jól megfújjuk a motort, akkor ezt a töltőlevegőt meg is kell hűteni. Kell egy intercooler, valahova elvezetni a csöveit, hogy ne legyen semminek útban. De a megnövekedett teljesítménytől és nyomatéktól valószínűleg a kuplung meg fog csúszni, ezért kell oda is valami erősített cucc. Reméljük, hogy a váltó bírni fogja a nagyobb erőhatásokat, hát még a féltengely. De ugye gumi is kell, hogy levigyük az erőt az aszfaltra. És jöjjön az utolsó és legnagyobb érvágás: az programozás. Mivel ezek után a gyári ECU azt se fogja tudni, hogy hány óra, ezért kell bele valami írható motorvezérlő. Ha mákod van, akkor találsz olyat, ami rendelkezik olyan csati átalakítóval, amivel simán rá tudod dugni a saját kábelkötegre. ha mégsem, akkor gyártani kell hozzá kábelköteget. Ha ez megvan, akkor el kell vinni Kulinpapához vagy PWracing Ákoshoz, hogy írjon rá valami tök jó programot. Nagyvonalakban ennyi a történet. Nyugodtan számolhatsz 6-800 ezer forinttal alaphangon, de szerintem bőven megüti az 1 milliót
Azert felesleges neked leirni higy megy ez,mert előrébb úgysem leszel vele,hiszen láthatóan halvány lila segédrendezői fogalmad nincs az egeszről.
A masik meg,higy minden hétre jut legalabb egy ilyen tunerjóska kerdes,szoval a keresőt használva is megtalaltad volna amit keresel!
Hármas már megírta neked azóta meg a többiek.
Ha sejtelmed sincs mi folyik a motorban akkor miért te akarod csinálni?
Ha érdekel akkor fejleszd magad, tanulj.
Legálabb néha legyél olajos meg benzin szagú.
Első kérdés:
"mi kell ahhoz, hogy egy 1.6 injector benzines motorra turbót tegyek?"
Először is kell hozzá egy 1.6 injektor benzines motor
Aztán kell hozzá egy turbó.
Eddig asszem egyértelmű.
Na most ki kell találni valami hatékony rögzítést, mert ha beindítod, a rázkódástól le fog esni.
Többféle megoldás is van.
A pillanatragasztó nem túl jó ötlet.
A nagypapa régi munkásőr derékszíja már egy kicsit biztonságosabb, de a legjobb ha két keresztirányú nagyméretű HILTI szalaggal és a hozzá ajánlott M8-as csavarokkal rögzíted, (csillag vagy rugós alátétet ne felejts el használni, bár szükség esetén a kontraanya is megoldás)
Felléphet az az zavaró tényező, hogy a motorháztetőt majd nem tudod lezárni. Ne ess kétségbe, egy kisflex segítségével szép szabályos kör alakot vághatsz ki a lemezből, így ez a probléma is gyorsan orvosolható.
Másik kérdésed:
"nagyobb és jobb injector hasonlít egy turbóhoz?"
Igen hasonlít, nagyon gyakran még a szakmabeliek is összetévesztik. Annyira hasonlítanak egymásra, mint pótkerék a tetőkárpithoz.
Nem nevetlek ki. :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!