Mielőtt műszakira mész, mit nézel meg a kocsin?
Az izzókon kívül igazából semmit, észreveszed ha valami nem jó menet közben is, emellett odafigyelek az autóimra és pontosan tudom hogy milyen állapotban vannak.
Pl oda kell figyelni a gumikra, de én pontosan tudom milyenek az enyémek és nem vizsga előtt nézem meg. Ugyanez a fék, fékcső és kb az egész alja.
Futóművet érzed/hallod ha gond van. Az Audin most cserélem a szükséges alkatrészeket, műszakiig nem megy újra tönkre.
Csak részben tudsz a vizsgára készülni. Aminek ellenőrizhetsz és javít(tat)hatsz magad:
-Lámpák épsége és működőképessége (ami csak van az autón annak működnie kell, még akkor is ha nem kötelező, pl. ködlámpa)
-Szélvédő épsége (kisebb kőfelverődést néhány ezres ellenében megjavítanak minimum vizsgaképesre)
-Fékeket kitisztítod, ha kell akkor tárcsát, dobot, betéteket cserélsz (de nem a vizsga előtti napon, mert akkor bukta lesz, az új fékeknek kell pár szár kilométer mire bekopnak annyira hogy elérjék a maximális hatásukat)
-Kéziféket beállítod, hogy 2-3 kattanás után már jól fogjon és lehetőleg egyformán a két oldalon.
-Komolyabb rozsdafoltokat felszámolod. Ha át van már rohadva a lemez az gond. Kisebb foltok nem számítanak.
-Gumiabroncsokat cseréled, ha a mintázat mélysége (a futófelület bármely pontján) nem éri el az 1.6 mm-t. (Józan ésszel persze már jóval előbb).
-Ha még sose vizsgáztattad az adott autót, akkor minden számot lecsekkolsz. (motorszám alvázszám, hogy tökéletesen olvashatók-e és hogy egyeznek-e a forgalmiban lévő számokkal. Egy jegy eltérés (előfordul hogy "hivatal" elírja) és kivágják az autót)
-Futómű lógásait csekkolod (nem egyszerű házilag, de nem teljesen reménytelen) és alkatrész cserével megszünteted. Ide értve a kormánymű lógásait is.
-Durvább olajfolyásokat, váltóból, motorból megszünteted. Vagy legalább alaposan lemosod 1-2 nappal a vizsga előtt.
Nem tudod ellenőrizni:
-A lengéscsillapítók állapotát.
-A motor kipufogógázait.
Én annyit szoktam tenni, hogy ha közeledik a vizsgaidőpont, előtte két héttel felhívom a márkaszervizben a szerelőmet (ott vizsgázott mindig az autó, mert egyben vizsgahely is) és kérek egy időpontot.
Ő megmondja mikorra vigyem a kocsit. Megkérdezem még, hogy előtte vigyem-e be, átnézi-e. De azt szokta válaszolni, hogy felesleges, ismeri az autómat.
Vizsga előtt annyit teszek meg, hogy kicsit kitakarítom, lemosom. Nem ezen múlik a vizsga, meg amúgy is rendszeresen takarítom, de mégis nem döglött rovarhullákkal az autó elején állítok oda.
Mást nem igazán szoktam csinálni. A kocsi nem fiatal már, 13 éves, de a szerelőm is tudja, hogy a legkisebb szokatlan zörejre futok hozzá és ha valamit cserélni kell nem spórolok a gyári vagy jobb prémium alkatrészek árán. Rozsdásodás szerencsére nem igazán jellemző. Ha nagyon megindulna valahol, azt észrevenném. Ha izzó kiég, "szól" az autó, folyadékszintekkel ugyan ez.
Gumit ha csak a legelső hajszálrepedések megjelennek, azonnal cserélem újra. Szintén nem sajnálom a márkás gumira a pénzt, mert az autó egyik legfontosabb biztonsági eleme. Emellett sokat is autópályázok, így nem mindegy.
Szóval ennyi. Kimondottam készülni rá a fentieken kívül nem szoktam.
Világítanak-e a lámpák, index működik-e?
Nálam ennyi.
Rendszeresen karban tartva, rendszeresen szervizelt.
A műszaki előtti lakatolás, sárvédő meg küszöb csere, meg a hangyaként rohangálás a zsigulik idejében volt divat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!