Mások szerint is bénák az elektromos autók?
a kis VW e-up a 80LE jével olyat lép a budapesti forgalomban, hogy beszarsz. 80 ig bárhol ledlózod hátbakúr és kussban elkezd húzni, mint állat, a benzintemerők és traktorok meg lemaradnak, hatalmas élmény.
eleve tök jó hogy csak úgy csendben suhan :)
Akkor menj körbe a VW Up-al egy zárt pályán, nyomatékhuszár! Imádom hogy itt mindenki a lámpánál való gyorsulásból itélkezik. De oké, akkor nézzük meg az én 200 lóerős autómmal szemben "mit lép" :) Ja, hogy a Teslán kivül kb egy elektromos se veszi fel a versenyt ezekkel az autókkal? Mert nem erre lettek tervezve. Egyébként megvan a Teslának a maga baja, csak ugye senki nem ismer olyat, aki fél milliót beletekert volna egybe, mert többnyire tesztpályán látni csak ezeket az autókat :)
A hanggenerátort meg hagyjuk. Ez egy tipikus laikus, hozzá nem értő hozzászólás. Ült már az ilyen ember olyan régi amerikai V8-ban, teszem azt, egy big block mustangban, amiben üresben gázpedál rugdosásra még a kasztnit is oldalra billentette a motor hirtelen felpörgése??? De ne csak erről beszéljünk mert ez csak egy szelet a mindenizű tortából, ott vannak a VTi Hondák, éreztétek a hátbarúgást a szelepvezérlés váltásánál, vagy egy turbófeltöltött Subaru WRX STi hátbarúgását amikor megjön a töltőnyomás??? Vagy egy DSG-vel szerelt Golf GTI durrogását amikor váltogatsz a flepnikkel a Hungaroringen? Aha.
Az autózás nem abból áll, hogy ülsz egy totál steril, rideg, külső benyomásoktól abszolút mentes környezetben, és csak nézed a számok növekedését, meg hogy rádszól a sávtartó meg a többi. Lehet itt főtengelyén mért 1000nm nyomatékra nyálat verni a Teslával, de az itt válaszolók közt soha senki nem fog birtokolni egyet, ezért fölösleges. Az elektromos autók lesznek az új világ Suzuki Swiftjei, mert azok lesznek a legköltséghatékonyabb, ellenben legkevesebb vezetési élményt nyújtó autók. De ezt ne vegye senki sértésnek, ha 20 év múlva munkábajárásra kell majd egy autó, az biztos hogy elektromos lesz nálam is, de mellette biztosak lehettek benne, hogy az én garázsomban lesz egy vérbeli benzimtemető, ami arra a korra fog emlékesztetni, amikor az autózás kreativitásról, karakterről, sokszinűségről és élményről szólt, nem környezettudatosságról és unalmas kényelemről ;)
1000 km-es útra valóban nem lehet MÉG elektromossal elindulni.
a v8 lehet hogy megtekeri a kasznit, de akkor sem lesz olyan gázreakciója, mint egy elektromosnak.
imádom a V8-akat, de az elektromost ne írjuk le, még nagyon a fejlődés elején jár.
Nem is az volt a célom, hogy leírjam őket, a Swiftes hasonlatot is ellenkezőleg szántam. Ha lesz hozzá legalább olyan szintű infrastruktúra, mint ami jelenleg kiszolgálja a belső égésű motoros járműveket (kúthálózat) és elérhető áron lesznek a villanyautók, és ezt a hatótáv/töltésidő problémát sikerül egy használható szintre emelni, onnastól kezdve kétség sem férhet hozzá, hogy ingázásra és munkába járásra alkalmasabb lesz. Nameg ha lesz egy épkézláb modellkínálat, mert a korábban említett problémákkal jelenleg az 1 tonna körüli kisautók küzdenek, és akkor hol vannak a szedánok, kombik, egyterűek, suvok...
Én az élmény részét ragadtam meg a dolognak, hogy attól mert gyorsabban reagál a gázra, meg agyon lesznek pakolva assisstokkal ezek a villanyautók soha nem az élményről fognak szólni, hanem a kényelemről és a kiszolgálásról. A legtöbb autóőrültnek (vagy talán mindnek) egy 800 kilós papírkasztnis Saxo VTS is sokkal nagyobb élményautó, mint egy Up, vagy Leaf.
#8 és #13-hoz:
Hát, laikusság és (vagy) inkompetencia ide vagy oda, úgy tűnik ez csak így lesz:
https://www.youtube.com/watch?v=MkEZHvDDyjY
https://www.youtube.com/watch?v=SpX4rNtVP-g
Kereslet biztos lesz rá, hisz csak gondoljunk arra, hogy hány Civic-es tuning bajnok tenne szívesen ma is ilyet a kocsijába? Mind!
Látom még mindig nem érted :)
A hang csak egy dolog a sok olyan tulajdonsága közül a klasszik sportautóknak, ami hiányzik egy villanyautóból, egy Teslából is. És hát mit mondjak, őszintén tényleg ennyire szeret mindenki hazudni magának? Mert én, és akikkel eddig ismerkedtem meg az autózgatás során nem érnék be egy kamu hanggenerátorral. De mi nem is az 1.4-es Civicesek a homasitás kipufogóval típusú autófanok vagyunk... Nagyobb valószínűséget látok abban amit korábban említettek, hogy eleinte ez a hanggenerátor poén lesz, aztán elég hamar átmegy cikibe. Mint az Octavia RS-ben is, az a lamellás szélvédő előtti cucc, bent azt hiszed üvölt a gép, kívül meg semmi se hallatszik, ez már most is gáz :) Vagy említsem a Renault Capturt az ufó hang effektel? :D Nem vennék Teslát ha lenne annyi pénzem, de akkor is többre tartanám azt az autót, minthogy ilyen gagyi cuccal szégyenítsem. Aki villanyt akar, legalább szeresse minden aspektusával együtt, beleértve a némaságot is, mint ahogyan a V8 fanok is szeretik a 15-20 literes fogyasztás ellenére az autóikat :) Ja és legalább legyünk őszinték magunkhoz meg másokhoz! Ugyanezért ítélem el a GTI optikás dízel golfokat, meg a hasonló hazug megjelenésű autókat.
Ez a "bénaság" sajnos szinte az új összes autóra igaz.
Haverom Audi A6jat vezettem minap, kb 4 éves, és egyszerűen nem éreztem semmit. Kényelmes, jól néz ki, de nem érzed a sebességet, kormány kb dísznek van, nem érzed a kocsit. Másik haverom Swiftje, vagy az én 323am pedig olyan, mintha a testemhez nőne az egész, pedig egyik sem erőmű, sima kisautók. Ezt az élményt talán egy MX5 vagy egy Toyobaru tudja még hozni.
A másik zavaró dolog nekem még a dizájn. Nekem eddig pár Tesla meg a BMW i8 jön be az elektromosok közül, a Leaf meg a Wolksvagen autója olyan jellemtelen, de nem ronda, a I3 meg kb egy rondább WagonR :D
A kínai meg indiai elektromos telefonfülkekoncepciókról inkább nem mondok semmit :D
Meg manuális elektromos is kevés van, de benzinesből is ez a helyzet sajna.
Mindegy, attól még mert a jövőben ezek lesznek többségben biztos lesznek még, akik régi autókhoz gyártanak alkatrészeket, tehát a telefonfülke majd az utcán fog állni, amíg a régi shitboxom a garázsban :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!