Meg fog ez állni, vagy mindig ilyen sokat kell költeni erre az autóra?
450ezerért olyan autót adnak, amire költeni kell.
Azzal semm gond nem lenne, hogy a kopó alkatrészeket kell cserélni, az természetes, de rohadó karosszériával megvenni nagyon nem ajánlott.
Az se mindegy mennyire, és hol volt törve, javitva.
A rohadás és a törés milyenségét felmérve kell eldönteni mi legyen a sorsa, az, hogy fékeket, gömbcsuklót, gumit kellett cserélni, szinte természetes, és az sem rendkívüli, hogy elromlik még ez-az egy öreg autón, ha lecseréled, a másikra is kell költeni, leggeljebb az nem lesz rozsda-rágta, törött...
A felsorolásból kimaradt a vezérés csere - használt autó vásárlása után szinte kötelező (mivel nem tudhatod mikor volt cserélve)
Arra gondoltak, hogy a vételár + amit ráköltötték, annyiért kellett volna autót nézni.
AZ adott típusból és évjáratból mindig az árak tetején vannak azok a darabok, amikre viszonylag keveset kell költeni. Ez egy ilyen játék. Minél korosabb egy autó, annál többet kér. Az olcsón veszem, fillérekből fenntartom, majd drágábban eladom című történetet nagyon sokan szeretnék, de ez csak a mesében van.
A valóság inkább az, hogy a legdrágább felső egyharmadból választok, viszonylag egyben van, és eleinte csak a kötelező karbantartásokat kérni, közepesen olcsón fenntartható.
Ha a keret adott, akkor a típusból kell lejjebb adni. Ha Astra nincs annyiért, akkor lesz a megnevezhetetlen "nemautó" mi autónkból. Persze az meg ciki, meg szar.
Akkor marad a pénzköltés a presztizs látszatára.
Mondom a példám:
BMW E39 2.8L
740e. a vételár, 3 éve.
Az össz kiadás az autóval kapcsolatban ez idő alatt, mindent beleszámolva, szerszámok (500e.), alkatrészek, ritkán szerviz, mert magam csinálok szinte mindent, kivéve hegesztés, kasztni: 3195910.-huf (direkt összeadtam most)
Nem vagyok filléreskedő, de szeretem tudni a bukás mértékét.
És még nincs vége: hengerfejtömítés, vezérműlánc feszítők, hosszbordás szíjak+feszítők, összes olaj, víz, szűrők cseréje, hátsó két ablakemelő restaurálás... ezek jönnek mostanában.
Ez van sajnos a jelenlegi Magyar használt autó piacon, minden típusnál ami 15 év felett van!
Le vannak lakva, csak egy palimadárra vár a kiadásokat nem vállaló tulaj.
Nem éri meg eladni már.
Amennyit kapnál érte, abból pont ugyanilyen állapotút tudnál venni és kezdenéd előröl.
Csináld meg rendesen, ha tetszik az autó és lesz egy jó drága, de normális állapotú kocsid.
Ez az én véleményem. Én is azért vettem olyat ami tetszik, mert így nem fáj annyira a kiadások súlya. Bár néha a végét járja a türelmem. Alapvetően már meg is bántam, de a kiadások mocsarában ragadtam, ebből nem lehet jól kiszállni.
Ezt az autó tulajdonlási dolgot csak az csinálja jól, aki viszonylag fiatal kocsit tud venni,ami 10 évnél fiatalabb, jobb állapotban, egy fillért nem költ rá az átíráson kívül és 1-2 évente cseréli.
Ő is bukik, de nem annyit, mint a 15-20 éves gépek tulajai a rengeteg szerviz és alkatrészcsere miatt.
Ne akard eladni, hanem használd, és próbálj meg örülni neki.
de a legfontosabb, hogy ne dühöngj. Nincs értelme.
kijavítottad egy tizenhat éve használt autó hibáit, és most már ismered a kicsike minden porcikáját...ez már olyan, mintha régi házasok lennétek.
úgyhogy élj vele boldogan, és használd..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!