Te átlagemberként mennyire értessz az autódhoz?
Alapdolgokat meg tudok csinálni.
Izzó, biztosíték csere. Folyadékszint ellenőrzés. Ablaktörlő csere. Stb.
Levegőszűrőt, pollenszűrőt mindig én cserélem, mert viszonylag egyszerűen, könnyen hozzáférhetőek.
Kerekeket mindig én cserélem át tavasszal/ősszel.
Cseréltem már kormánykereket is (légzsák kiszereléssel), mert kopottas volt a bőrözés és olcsóbb volt egy makulátlan bontott gyári kormányt venni mint újrabőröztetni csúnya, vaskos nem gyári bőrrel.
A kormányon a multigombokat is cseréltem már, szintén kopottság miatt.
Cseréltem már a szellőzőrendszer külső-belső keringetés állító zsaluját is, mert egy műanyag elem el volt törve benne. Ehhez szét kellett bontani a fél műszerfalat.
Forrasztottam már meg az ajtóba átvezető kábelköteget is mert meg volt törve, nem szólt az egyik hátsó hangszóró.
Cseréltem már xenon fényforrást is a fényszóróban. Ehhez lökhárító le, lámpa ki, és csere. Így lehetett csak hozzáférni. Noha a kezelési útmutató azt írja, hogy szervizben cseréltessem. Semmi bonyolult nem volt benne.
Olajat itthon viszont még nem cseréltem. Alulról burkolva van a motorterem. Ahhoz hogy lenyissam a szervizajtót hely kell a kocsi alatt. Nekem meg itthon se aknám, se csápos emelőm. 4000Ft körül márkaszervizben megcsinálják. Nekem ennyit megér, hogy ne én koszoljam össze magam és még a fáradt olajjal se nekem kell futkorásznom leadni.
Vezérlést, lengéscsillapítót, gömbfejet szintén szervizre bízom. Nem azért mert ne lennék rá képes kicserélni. De amíg itthon emelő és célszerszámok hiányában egy napig szopnék vele az udvaron (amihez se időm, se kedvem nincs), szervizben pár ezer forintért megcsinálják egy óra alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!