Citroen 4c picasso vélemény?
Városba csak benzinest vegyél, hosszú utakra meg dízelt.
Dízel szerelőnél, benzines a kúton fáj.
Előbbi esetében ügyelni kell a FAP szűrőree + fap folyadékra. Tapasztalatok alapján a hdi motorokat kinyírja a MOL dízel, preferáltabb az OMV/shell üzemanyag.
Az 1.6 hdi elég alá. Van nyomatéka, rendesen húz. A 2.0-s dízellel lehet még játszadozni is.
Fogyasztása 5-6.5 liter között alakul.
érdemes 16 szelepest venni (már ha dízelt veszel), a 8 szelepes helyett. A porlasztója kényes dolog (és ez döglik be legelőször a MOL-ös üzemanyagtól), és a 8 szelepes esetében a porlasztót nem lehet felújítani, a 16 szelepesnél pedig igen.
Facelift utáni modelleknél (nem szögletes hanem "elfolyt" a citroen embléma) nagyon sokat javult az elektronika, de már a facelift előttieknél sincsen annyira gond.
Automata váltóval úgy számolj, hogyha az elromlik sokba kerül. Nem csak pénzben, de időben és hajszálban is.
Fb csoportokban látom, hogyha valami igazán kekeckedni tud, az a váltó. Nagyon-nagyon ritkán látok elektronikai problémát a c4 picasso esetében. Amire panasz szokott lenni az az
a) légrugó
b) automata váltó
Utóbbinál volt, hogy valakinek totál megzavarodott, és mindenféle hibát kiírt. Mi volt a gond? Gyenge volt az akku. Egy hozzá nem értő szerelő nekiáll a váltót javítani, pedig a probléma forrása a gyenge akkumulátor. "Fuck logic". De már a start-stop rendszer sem megy hibátlanul hogyha az akku nincs feltöltve/kezd meghalni.
Pl valakinek kiírt egy pár hibaüzenetet, hogy mittomén mi hibásodott meg, asszem talán valamilyen szelep hibát írt ki, és a vége az volt, hogy a féklámpakapcsoló nem ment. Elsőre értelmetlen, de van közte összefüggés, csak hát akkor végig kell vezetni mindenen. Lényeg az, hogy a check engine + abs + esp hibát egy féklámpakapcsoló okozta....
Ez ilyen fuck logic.
De olyan apróságok, hogy nem megy az elektromos ablak/lefagy a computer/nem érzékeli a gombnyomásokat.... Ilyenek már rég nincsenek. Amivel befürödhetsz az az automata váltó + légrugó.
Márkaszervízbe ne vidd, mert lehúzósak és nem értenek hozzá, de sokszor még a független szervízek sem tudnak vele mit kezdeni.
ha baja van, citroen specialistával jobban jársz. ők értik a dolgukat.
Egyébként bazi nagy, és írtó kényelmes.
Porlasztóra, kettőstömegű+kuplung duóra ügyelj. Vásárláskor vidd el egy nagy próbakörre. Bemelegedett motorral próbálj ki minden szituációt. Padlógázas gyorsulást, előzést....
Futóműve nagyon kényelmes. Ha gyorsuláskor kopogó hang jön a motorból, ott esélyes egy porlasztócsere lassan. (ha 16 szelepeset veszel akkor fel tudod újítani).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!