Egy dízel autónál mi vehet fel akkora áramot indításkor, hogy megcsúszik a bordásszíj a generátoron?
Figyelt kérdés
Napi első indításnál,akkora áramot vesz fel valami,hogy csúszik,és nyikorog a bordásszíj.Mindez a beindulás után 10-15 másodpercig tart.Ekkor megemelkedik a fordulat,és megszűnik.Én az izzításra gondoltam,de annak nem kellene már izzítani ha beindul az autó,vagy igen?Próbáltam azt,hogy az izzítógyertyákról lekötöttem az áramot,de úgy is ezt csinálja.Lehet,hogy az akksi gyenge?De az autót simán beindítja.2010. jún. 13. 17:17
1/8 anonim válasza:
Nem vesz ott fel semmi olyan éktelenül nagy áramot, csak kicsit már öregecske a bordásszíj vagy kezd lassan "beállni" a generátor csapágyazása. A végeredmény mindkét esetben ugyanaz: a generátor nehezebben forog, mint kellene és a bordásszíj nem tudja problémamentesen felpörgetni álló helyzetből, hanem pár fordulaton át csúszik, mire a generátor eléri a kellő fordulatot.
2/8 A kérdező kommentje:
Ezeket már végigjártam,és tettem is fel erről kérdést itt.Új a szíj,és vettem pechemre egy generátort,amivel ugyanezt csinálja.Ekkor lekötöttem a pozitív bemenetet a generátorról,és úgy indítottam,akkor semmi hangja nincs.És én itt feladtam.Nem tudom mi lehet ez?
2010. jún. 13. 17:26
3/8 anonim válasza:
Emlékszem a kérdésedre.
A klíma kompresszor tárcsája nem szorul ?,,kézzel forgatva nincs zúgó(csapágyas) hangja??
Lehet,hogy meg kéne csiszolnod a tárcsákat,mert valami olajfolt is csúszást okozhat. Ez elég sziszi-fuszi munka,de ne forgó motornál csináld,mert csúnya baleset okozhat.
Csiszold meg a futófelületüket.
4/8 A kérdező kommentje:
Igen erre is gondoltam,de tuti nem.Semmi hangja a csapágyának,és nem is lóg.De még csak nem is szorul.Írtam,hogy ha nem adok bemenő feszültséget a generátornak,és ezért nem tud töltést generálni,akkor nem csinálja.Ezért gondolom,hogy valami sok áramot vehet fel,és ez terheli le nagyon a generátort.Viszont minden nap,csak az első indításnál.Aztán egész nap nem csinálja,és semmi hangja nincs a motornak,nagyon szépen jár.Lehet,hogy sokat áll az akksi,és sok töltés kell neki a beindítás után,ezért vesz föl sok áramot?
2010. jún. 13. 17:58
5/8 anonim válasza:
A kérdésed, meg is válaszoltad!Izzít, indít...Mindkettő veszi fel az energiát.A klímakompresszornak ha nincs bekapcsolva, mágneskuplungja be sem húz, tehát, ehhez semmi köze...Nézd meg, hány Volt a töltése indítás után.Ha ilyenkor a világítást is rákapcsolod, még durvább a helyzet.Milyen kocsiról van szó?
6/8 A kérdező kommentje:
Az ató Toyota Corolla 1.4 D4D.Az aksit nézettem,de az is jó.Holnap reggel megmérem,a töltését a generátornak.Azt csak rá kell rakni egy voltmérőt az aksira amikor jár a motor?Vagy van valami módszer a töltés méréséhez?
2010. jún. 14. 12:10
7/8 anonim válasza:
A generátoron a töltés kivezetés és test, vagy akkumulátor negatív-pozitív sarun mérd!De gondolom csak az akksihoz férsz hozzá...De alternatív megoldásnak javaslom az ékszíj csúszásgátló spray használatát!Szerintem érdeklődj bármelyik autó alkatrész kereskedésben, segítenek rajtad:)
8/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!
2010. jún. 16. 10:54
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!