Mi ez az SUV őrület?
Nem bánják, csak SUV legyen!
Az sem baj , ha a sz*r csepeg belőle, csak SUV,SUV,SUV...
Miben jobbak más kivitelű autóktól?
Mondjuk miben jobbak a Sedan kiviteltől?
Szerintem sokkal jobb egy Audi A6;A8.
Mint az Opel Mokka X, Gronland X, ...
Na meg a Suzuki SX4 S-Cross?!
Miben jobbak a Sedantól?
Mert kényelem terén nem jobbak, mert attól , hogy magasan ülsz, nem lesz nagyobb az autó.
Meg kisebbek hosszaságra, mert "összenyomják" őket.
A VW T-Rock is csak egy felpumpált Polo.
Mitől jobbak az SUV-k a Sedan-tól?
"Mitől jobbak az SUV-k a Sedan-tól?"
Miért jobb egy négyajtós kupé, mint az azonos alapokra épülő szedán?
Miért jobb egy fémtetős kupé-kabrió, mint a vászontetős?
Miért jobb egy 4 méternél is rövidebb mini egyterű, mint az alapjául szolgáló ötajtós ferdehátú kisautó?
Ezek az elmúlt 15 év autóipari divatjai voltak. Gyakorlati indok nincs sem a négyajtós kupékra, sem az ormótlan CC-kre, sem a mini egyterűekre. De az ipar divatot teremtett, hogy el tudja adni az új típusokat.
Jó autót gyártani nem nehéz, már vagy 25 éve megy az autógyáraknak. Meg lehet nézni: a '90-es évek elején-közepén gyártott szürke tömegautókkal csak a rozsda tud végezni, ha nem rohadnak el, a mai napig használhatóak. Mennek, megállnak, nem fogyasztanak sokat, van bennük hely és az ezredfordulóra már a passzív biztonságuk is egész jó lett.
Viszont az autót eladni ma már nagyon nehéz. A harmadik világ országaiban mindent megvesznek, ami önerőből gurul, de ott csak a fájdalmasan igénytelen, mezítlábas alapmodellek kellenek, hogy vigyék vele a nyolcfős családot meg a kecskét. Azon nem lehet nagyot szakítani.
A zsíros falat Európában, Észak-Amerikában és egyre inkább Kínában van. Ott el lehet adni a nagyobb, kényelmesebb, jobban felszerelt, nagyobb árréssel készülő modelleket is. Ám ezek a piacok már telítve vannak használható, jó autókkal. Apának megvan az ötméteres, fekete szedán, amivel lehet oktatni az ótóbán belső sávjában, anyának ott a kis, cuki városi ötajtós, a nagyfiú tapossa a hot hatch-nek, ráadásul ezek az autók nem is pusztulnak el 2-3 év alatt. Mit lehet csinálni, hogy itt is adjunk el új autókat?
A válasz egyszerű: igényt kell teremteni. Anyának jó lenne még tíz évig a Mitsubishi Colt, elfér a hátsó ülésen a gyerek, el tudja vinni iskolába, a csomagtartóba bele tudja origamizni a bevásárlást, ő is eljut vele munkába - nincs vele semmi gond, nem fog új autót venni. De ha meglátja az összecsukható fémtetős Colt CZC-t és elhitetjük vele, hogy ez neki milyen jó, csak beruház egyre. Mer' hát ez kabrió, nyáron leengedi a tetőt, hiszen hiába 40 éves, ő még fiatal, szép és megmutathatja magát a napsütésben, télen meg felhúzza a tetőt és olyan, mint egy igazi zárt autó, csomagtere is van... Meg is veszi. Vagyis megvette tíz éve. Mostanában pedig lecserélte Eclipse Crossra, mert az olyan jó magas, biztonságban van benne, jól átlát mindent, lehet vele padkázni meg divatos.
Apa meg a kicsit rohadó, de amúgy még használható "pápaszemes" E Mercit cserélte CLS-re, mer' milyen jó már a keret nélküli ablak, meg az, hogy mindenki, aki a hátsó sorba akar ülni, jól beb*ssza a fejét az ajtókeretbe. De mivel a CLS is olyan betegágy volt, mint a W210, ezért most már GLE-vel nyomja, mert hosszabb és szélesebb nem lehet az autója, mint a szomszédé, de magasabb még igen.
Pedig ha mindketten csak a használhatóságot nézik, lehet, hogy ugyanabban az autóban ülnének még most is, amiben tíz éve. De mivel azóta már legalább két divathullám végigsöpört az autóiparon, ezért kétszer is el lehetett nekik adni új autót. Ebben van a biznisz.
6-10 válaszokban benne van minden.
Ez egy divathullám, megkajálja a nép a hülyeséget. De ugye az a lényeg, hogy minél nagyobb legyen, mert azt hiszi, hogy így tudja kompenzálni a kicsi kukit, frusztrált golddigger pozícióba beleszült gyerek okozta stresszt, meg még lehetne sorolni. Majd elmúlik ez is.
Én csak ültem SUV-ban, de a magasabban ülést azt egyértelmű pozitívumként említhetem, ha más nem szól mellettük. Én eleve magasabb vagyok mint az átlag, így nekem nem jön be a "földre leülős" üléshelyzet.
Amúgy meg tényleg egy terepre alkalmatlan "terepjáró", és a combosabb SUV fogyasztása megegyezik egy pickupéval....
Ez tényleg csak egy divathullám.
Az újgazdag "vállalkozó" pr0lik kezdték el ezt a mindenkinél nagyobb vagyok,menőbb vagyok,mérgeselejű bunkóautómmal mindenkit levillogok a pályáról,stb... stílust.
Aztán egy majom százat csinál alapon a sok feltűnősködő,egymást überelő pénzespronyók tipikus kocsija lett.
És mivel van rá igény,mert a társadalomból kezd elfogyni a nívós,visszafogott,elegáns kultúrember,ezért gyártják.
Ez kicsit hasonló,mint a tömegtermékként gyártott ócska műanyag okostelefon,meg a hatalmas lapostévé.Meghülyítik a társadalmat,hogy minden szemetet el lehessen adni nekik.
15-ös!
Igazad van abban,hogy nem kell előítéletesnek,meg gyűlölködőnek lenni.
De amikor 10 SUV-osból 8 rádmászik,úgy megy mint egy állat,Gátlástalanul előzget,nyomul,meg a buszsávban megy,akkor ezek után mi legyen a vélemény(?)
Meg kell nézni a SUV kocsik formatervezését,majdnem az összes az agressziót,meg a mindenek feletti hatalmat fejezi ki.
Bírom ezeket a kátyú dumákat...
Kicsit olyan kormányellenes szagú szöveg,olyan,mint amikor van egy régi bp.-i kép,és akkor hozzáfűzik,hogy jé akkor még voltak fák.
Nekem egy 20 éves kocsim van,10 éve van nálam.
Érdekes módon sosem kaptam padkát,se kátyút,stb.budapesti napi használatban.10 éve még a futóművön sem kellett állítani,se gömbfejet cserélni...
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!