Mi a különbség az injektor, és a karburátor között? Melyik, hogyan működik? és melyik a jobb? miért?
bennevan a neveikben.
amúgy google a barátod.
Az injektor injektál, a karburátor karburál.
A radiátor radiál, a liberátor liberál.
A modulátor modulál, a terminátor terminál.
A moderátor moderál, a buherátor buherál.
A guberátor guberál, a mahinátor mahinál.
A szimulátor szimulál, a kommutátor kommutál.
Az emulátor emulál, az oszcillátor oszcillál.
Na de hogy a kérdésedre is válaszoljak: a karburátor a henger szívás ütemében, a beáramló levegőbe porlasztja az üzemanyagot (a Bernoulli-féle áramlási nyomásviszony törvényt kihasználva), így a henger levegő-üzemanyag keveréket szív be, amit majd a következő ütemben sűrít.
Karburátor lehet hengerenként, de lehet az összes hengerre 1db is. Hátránya, hogy hideg motornál az üzemanyag a hengerig nem teljesen párolog el, és "leragad" a szívócső falán, továbbá, hogy az üzemanyag-levegő arány nem szabályozható kellő finomsággal és precizitással. Előnye, hogy (az egyszerű kivitele) olcsó, a vezérlése egyszerű, teljesen mechanikus úton is megoldható. (Gázbowden :))
Az injektor a sűrítés ütem vége felé, közvetlenül a hengerbe fecskendezi be az üzemanyagot, amely az összesűrített, és emiatt felmelegedett levegőben gyorsan és maradéktalanul elpárolog. Előnye, hogy az üzemanyag precízen adagolható, megfelelő vezérléssel minden henger minden munkaüteméhez pontosan a kellő mennyiséget tudja beküldeni. Hátránya, hogy mindenképpen hengerenként külön-külön injektor szükséges (és még az eszköz maga is drága), valamint, hogy az előnyei kihasználásához nagy tudású vezérlést igényel, ami szintén nem olcsó. (Továbbá a vezérlésnek sok paramétert kell tudni valós időben, tehát a motort, és környékét szépen fel kell szenzorozni.)
Ha a keret engedi, mindenképpen injektorost választanék. Biztosabb indulás, hidegen sem lényegesen nagyobb fogyasztás, jobb menettulajdonságok, és általában is alacsonyabb fogyasztás jellemzi.
: ma 01:00
Nah erre neked annyit mondok, hogy 21 éves karburátoros manuális szivatós Daihatsu Charade benzines 900ccm es motor!
6 literes ethanol-fűtőolaj keverékkel vegyes használatba (város és pálya)
Ezt übereld nekem bármilyen benzines befecskendezős motorral ugyanezen keverékkel!!
Na..na..na
Diesel motor: közvetlenül a hengerbe fecskendez
Benzin motor: szívócsőbe fecskendez.. És ebből is 2 féle van: központi injektor.. összesen, az egész autóban 1 azaz egy befecskendező van, és hengerenkénti, azaz minden hengerhez tartozik egy, de ismétlem: nem a hengerbe.
Nem is tudna, mert a sűritési végnyomás 10 bar környékén van, a befecskendő rendszer nyomása meg 3. Úgyhogy a 3 barral nem lehet a 10-be belenyomni.
Elsőre példa: régebbi Opel Astra, másodikra újabb Opel Astra.
A karburátor a régebbi megoldás, mechanikus, ma már csak fűnyírókon, láncfűrészeken, és motorokon van.
Injektor elektronikus, kevesebb a fogyasztás, elvileg jobb.
Egyik sem rossz dolog, csak ma már az injektor sokkal elterjedtebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!