Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bioetanol átalakító bekötése....

Bioetanol átalakító bekötése. Hogyan?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Kérnék egy kis segítséget. Autóm 1991es Ford Orion hengerenként fecskendez, de mint erről olvastam van ebben is többféle :



"A hengerenkénti befecskendezés esetében értelemszerűen minden egyes hengerhez külön befecskendező szelep jár. A megvalósítás drágább ugyan, de határozottan előnyösebb. Hengerenkénti, szakaszos befecskendezés esetén a befecskendező szelepek működtetése szerint megkülönböztetünk:


-Szimultán rendszer. Itt a befecskendező szelepek egyszerűen párhuzamosan vannak kapcsolva, egyszerre nyitnak/zárnak, a szívó szelepek pillanatnyi helyzetére tekintet nélkül.


-Csoportos rendszer. A bef. szelepek két csoportra vannak osztva, a csoporton belül szintén párhuzamos kapcsolással. A korábbi V elrendezésü motorok jellemző megoldása.


-Szekvenciális rendszer. Értelemszerűen ez a legfejlettebb de legnagyobb költséggel megvalósítható megoldás. A befecskendező szelepek működése egymástól független, a befecskendezés megkezdését a szívószelep pillanatnyi helyzetéhez lehet igazítani. A tervezőknek ez adja a legnagyobb mozgásszabadságot: pl. egyes hengerenként eltérő befecskendezési idők is szóba jöhetnek (kopogásos égésnél a többlet üzemanyag által okozott keverékdúsulás a kopogásos égés ellen dolgozik, a több benzinnel járó fokozottabb hűtőhatás úgyszintén). "



Valaki meg tudná mondani nekem milyen van, és a Bioetanol átalakítót hová kell kötnöm ami az injektorok nyitási idejét szabályozza?


2010. jún. 11. 21:29
 1/6 anonim ***** válasza:

Ha jól emlékszem központi injektoros. Az injektor befecskendezőfej Negatív (-) szálára kell bekötni az elektronikát. PT-E85-nél a KÉK vezetéket az elvágott injektorvezeték injektor felöli végére kell kötni, a FEHÉR vezetéket a másik végére. Piros vezetéket pozitív (+) gyújtáspontra, a feketét a karosszériához, vagy bármilyen testpontra (-). A Fekete vezeték akár kapcsolóval is beköthető, így kiválasztható az etanoos, és benzines üzem is.

Remélem segítettem.

PGDHC

2010. jún. 12. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

pff nem olvastam, hogy hengerenkénti.

Ugyanaz a helyzet, mint a központi injektorossal. Ki kell mérni a befecskendezőfejeknél a negatív (-) szálat, és az átalakító egység 4db KÉK vezetéke közül mindegyiket be kel kötni egy injektorfejhez, a 4db FEHÉR vezetéket pedig az elvágott vezetékek másik oldalára. Értelemszerűen KÉK és FEHÉR vezetékpárok szerint. PIROS vezeték (+) gyújtáspont, FEKETE test.

2010. jún. 12. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Értem, tehát akkor jobb ha a motortérben közvetkenül az injektor előtt vágom meg a vezetéket és nem szenvedek azzal hogy az utastérben lévő motorvezérlőn megkeressem?

Csak mert ha jól tudom csoportosan fecskendez tehát kettő kettő együtt nyit. Vagy mind a négy?

2010. jún. 12. 11:59
 4/6 A kérdező kommentje:
*közvetlenül
2010. jún. 12. 12:00
 5/6 anonim ***** válasza:
nem vagyok biztos benne, hogy egyszerre nyitnának, de egyszerűbb a motortérben, közvetlenül az injektorfejek fölött vágni, az elektronikát is direkt ezért csinálták vízmentesre. Ne szenvedj az ECU-val, egyszerűbb ha a motortérben kényelmesen bekötögeted.
2010. jún. 12. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Ok. Köszi a választ.
2010. jún. 12. 20:06

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!