Bioetanol átalakító bekötése. Hogyan?
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget. Autóm 1991es Ford Orion hengerenként fecskendez, de mint erről olvastam van ebben is többféle :
"A hengerenkénti befecskendezés esetében értelemszerűen minden egyes hengerhez külön befecskendező szelep jár. A megvalósítás drágább ugyan, de határozottan előnyösebb. Hengerenkénti, szakaszos befecskendezés esetén a befecskendező szelepek működtetése szerint megkülönböztetünk:
-Szimultán rendszer. Itt a befecskendező szelepek egyszerűen párhuzamosan vannak kapcsolva, egyszerre nyitnak/zárnak, a szívó szelepek pillanatnyi helyzetére tekintet nélkül.
-Csoportos rendszer. A bef. szelepek két csoportra vannak osztva, a csoporton belül szintén párhuzamos kapcsolással. A korábbi V elrendezésü motorok jellemző megoldása.
-Szekvenciális rendszer. Értelemszerűen ez a legfejlettebb de legnagyobb költséggel megvalósítható megoldás. A befecskendező szelepek működése egymástól független, a befecskendezés megkezdését a szívószelep pillanatnyi helyzetéhez lehet igazítani. A tervezőknek ez adja a legnagyobb mozgásszabadságot: pl. egyes hengerenként eltérő befecskendezési idők is szóba jöhetnek (kopogásos égésnél a többlet üzemanyag által okozott keverékdúsulás a kopogásos égés ellen dolgozik, a több benzinnel járó fokozottabb hűtőhatás úgyszintén). "
Valaki meg tudná mondani nekem milyen van, és a Bioetanol átalakítót hová kell kötnöm ami az injektorok nyitási idejét szabályozza?
Ha jól emlékszem központi injektoros. Az injektor befecskendezőfej Negatív (-) szálára kell bekötni az elektronikát. PT-E85-nél a KÉK vezetéket az elvágott injektorvezeték injektor felöli végére kell kötni, a FEHÉR vezetéket a másik végére. Piros vezetéket pozitív (+) gyújtáspontra, a feketét a karosszériához, vagy bármilyen testpontra (-). A Fekete vezeték akár kapcsolóval is beköthető, így kiválasztható az etanoos, és benzines üzem is.
Remélem segítettem.
PGDHC
pff nem olvastam, hogy hengerenkénti.
Ugyanaz a helyzet, mint a központi injektorossal. Ki kell mérni a befecskendezőfejeknél a negatív (-) szálat, és az átalakító egység 4db KÉK vezetéke közül mindegyiket be kel kötni egy injektorfejhez, a 4db FEHÉR vezetéket pedig az elvágott vezetékek másik oldalára. Értelemszerűen KÉK és FEHÉR vezetékpárok szerint. PIROS vezeték (+) gyújtáspont, FEKETE test.
Értem, tehát akkor jobb ha a motortérben közvetkenül az injektor előtt vágom meg a vezetéket és nem szenvedek azzal hogy az utastérben lévő motorvezérlőn megkeressem?
Csak mert ha jól tudom csoportosan fecskendez tehát kettő kettő együtt nyit. Vagy mind a négy?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!