Milyen kritériumokkal érdemes használt autót keresni/venni 500. 000 ft-ért?
Ebben a hónapban tervezünk autót venni, max 500.000 ft-ot tudunk rászánni, plusz a papírozás (átíratás, eredetiség vizsgálat...stb).
Első autó lenne. Amiken gondolkodtunk, hogy milyen szempontoknak feleljen meg, azok az alábbiak:
- max 160.000 km
- 2001-es évjárat minimum, ne legyen öregebb (2003/2004-es lenne a legjobb)
- 5 ajtós/sedan kivitel
- benzines
- érvényes műszaki (alap dolog)
Ezek szerintetek mennyire reális elvárások egy 500 ezres kocsival szemben?
Szerelő jönni fog velünk amikor megnézzük személyesen a kiszemelt autót, tehát motorilag, meg szerkezetileg ő ott helyben meg tudja nézni majd. Csak ezek az alap adatok érdekelnének jobban, hogy mi alapján érdemes keresgélni. Illetve hirdetés alapján könnyebben ki tudnánk szűrni mi az amit egyből felejtős kategória, mi az amit érdemes megnézni, főleg ha messzebb kell érte utazni.
Ennyi pénzért a kilométert ne nézzed (ebben a kategóriában már úgyis mind tekert).
Azt nézzed, hogy a képek alapján jól karbantartottnak tűnik-e. Erre nagyon jók a beltérről készített képek.
Nézheted még a hátteret is, ha valami szép helyen van (látszik, hogy gazdag a tulaj), esélyesebb a jó állapot.
A 160e km-t felejtsd el belőle (17 éves autónál? Évi 8.000 km? ugyan már, a mesében.... az 2 havonta egy tank benzin), akkor reális lehet. Persze ne várj új autót, meg hibátlant sem.
Ilyenkor egy jó alternatíva, ha a kocsi külsőre egy kicsit megviseltebb (csúnya festés, karcok, kis horpadás, stb...) mert azok olcsóbbak mert nem éri meg javíttatni és egy ilyenből kell egy műszakilag nagyjából rendben lévőt vadászni. Meg természetesen valami egyszerű márkát, ne öreg prémiumot nézzetek.
Köszönöm a gyors válaszokat!
A karosszériát gondoltuk, hogy már eszi a rozsda felejtős, csak elfelejtettem beleírni :D
A km-nél, mi az ideális érték akkor? Mert vannak ezek az ún. "megkímélt" autók, amiknél kevés km van, mennyire lehet ezeknek hinni, van amikor már gyanúsan kevés, pl 100.000 alatti óra állás. Meg van olyan, hogy már túl sok van benne, már nem érdemes megvenni? Vagy igazából a km óra állás úgymond elhanyagolható?
A KM óra állást ha lehet inkább meg se nézd. Teljesen felesleges ugyanis. MINDEN - ismétlem MINDEN - külföldről hozott kocsi vissza van tekerve. Hogy mennyiről mennyire az meg lutri.
A magyar autóknak a futásteljesítményét le tudod ellenőrizni 1 db lekérdezéssel pár száz forintért, de csak pár évre visszamenőleg (bár miheztartásként jó az is), csak ez sem mond majd sokat, mert egy 200.000 km-t sztrádán futott, rendszeresen karbantartott autó, aminek nem egy műszaki analfabéta volt a gazdája lehet sokkal jobb vétel, mint egy 50e-t futott vas. Nagyapám 87 évesen adta el a kocsiját, volt benne kb. 60e km, a vevő meg örült, mint majom a farkának, hogy mekkora üzletet csinált. Csak az öreg isten nyugosztalja a 60e km alatt megölt 3 kuplungot, mert nem bírta már emelni a lábát és gyakorlatilag mint a 60e km csúsztatott kuplunggal ment a kocsiba, fogalma nem volt szegénykémnek, hogy hány km-el ezelőtt cserélt olajat benne (végefelé már arra sem elékezett mit evett reggelire), kéziféket rendszeresen elfelejtette kiengedni, kátyút egyet sem került ki mert nem látta őket, a kocsi csakis 5 km-nél rövidebb utakat futott csont hideg motorral - ott meg természetesen 4000-es fordulattal mert a kopott kuplung csak úgy vitte... Na egy ilyen autó helyett még egy 250e-t futott céges kocsi is jobb vétel.
Nem érdemes km.órát nézni.Állapotot,esztétikát figyeld.Lehetőleg magánszemélytől vegyél autót.Ő tudja a kocsi előéletét,mikor ,mit cserélt benne és mi az ami esedékes.A kereskedő semmit nem tud neked mondani az autóról.Ennyi pénzből én vagy egy 2003-as suzuki swift sedán 1.3 16V vagy egy 2000-2002-es Nissan Primera 1'6 16V vennék.
Sajnos a jó vételeket a nepperek azonnal felvásárolják,úgy hogy gyorsnak kell lenni.
Előttem szépen leírtak mindent. A km óra állásról annyit, hogy egy jól karban tartott autó simán elmegy 500 ezer kilométert nagyobb gond nélkül, de olyan is van, ami 1 milliónál jár, céges autóként, napi használatban. Persze költeni kell rá, ez az, amiről sokan hallani sem akarnak.
Csak nézd meg a hirdetéseket, hogy 3 éves autókat is simán hirdetnek 80-100 ezer kilométerrel, de érdekes módon ha 10-15 éveseket nézel, valahogy azokban megáll 150-200 ezer km körül. Sokkal jobb egy olyan autó, amiben valós 350 ezer van, de tudod, hogy mikor volt vezérműszíj cserélve benne. (Egyébként a sok kilométerórás csalás pont az ilyen "max 160.000 km" típusú vásárlók miatt van, de ezt ne vedd magadra)
Valóban lehet persze ilyen autót találni, amit alig használtak, bár elég kevés van. És hát nem biztos, hogy az a tuti. Én ismerek olyan nénit, akinek a 15 éves Fordjában talán 30 ezer km van, viszont a néni kicsit idős, vezetni nem annyira tud, minek következtében nem annyira szeret váltogatni. Úgyhogy ő csak az első két sebességi fokozatot használja, városban egyes, ha kimerészkedik városon kívül, akkor kapcsol egy kettest, mert leszabályozna a motor. Persze ha elmennél megnézni az autót, csak azt látnád, hogy kevés a kilométer benne...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!