Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rutin vizsgazok segitenetek?

Rutin vizsgazok segitenetek?

Figyelt kérdés

Kedden lesz a rutin vizsgam nagyon izgulok......


Segitenetek egy kicsit,a müszaki reszenel csak az alap


dolgokat kell elmondani a kerekek,kormany,vilagito berendezesek,fekek?


Na miutan elmondtam a kerekek milyenek utana megnezem

a kormany holtjatekat de a kocsi meg all tehat ahhoz nem kell beinditanom ugye?


Azutan jönnek a vilagito berendezesek ahhoz mar gyujtasba allitom az autot ha jol tudom.


Ha valaki reszletesen leirna nekem nagyon megköszönnem.

Valahogy nem vagyok biztos magamban.


2010. jún. 11. 15:12
 1/4 anonim ***** válasza:
Semmi komoly amúgy, nagyon nem foglalkoznak vele, legalábbis nállam nem volt semmi. Körbemész ránézel a gumikra, mivel semmi baja ráadod a gyújtást, felkapcsolod a fényszórót, be vmelyik indexet, vagy elakadásjelzőt és megkéred az oktatót, hogy nyomja meg neked a féket, hogy lásd működik-e a féklámpa, ellenőrzöd a rendszámvilágítást, eseteg a kormány holtjátékát, beülsz meggurulsz 1 kicsit és fékezel. Majd mondod h a gumik, a világítás, a kormány és a fék műszaki állapota kifogástalan.
2010. jún. 11. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

nem mutatták meg neked a követelményt?

a következőket mind tudni kellett nekem:


1/ gumi


körbemész, megnézed, azt mondod, rendben, ha:

-nem lapos

-nem sérült ("púpos")

-bordamélység 1,6mm-nél nagyobb. a bordázaton keresztbe vannak ilyen.

ennek mind rendben kell lennie, nem kell sokat filózni, mivel a kocsival el se indulhatsz, ha nincs a kerék rendben.


jah meg azt tudjad, h kocsiknál ált követelmény, hogy az egyes futóműveken azonos kerekek legyenek


2/ világítás, fények ellenőrzése


a/ világítás

-helyzetjelző lámpák (ebből van elöl 2 fehér, hátul 2 piros, illetve még kettő a rendszámtáblánál!!!)

-tompított fényszóró (ezt gyújtáshelyzetben lehet csak bekapcsolni!!!) műszerfalon zöld a jelzéssel is megjelenik

-távolsági (indexet előre tolva), műszerfalon kék jelzőfénnyel világít


b/ fények

-irányjelzők (balra és jobbra is ellenőrzöd elöl-hátul)

amúgy illik tudni, hogy a normális villogási sebesség 90 +/-30, ha ennél gyorsabb, kiégett valamelyik biztosíték

-tolatólámpa (gyújtáshelyzetben tolatásba állítod, kimászol, ellenőrzöd)

-féklámpa(esetleg oktatód kérdd meg, h nyomja le, te kimászol ellenőrizni)

hallottam már, h kivágtak vkit azért, metr nem tudta, milyen fizikai jelenséget használsz ki, amikor éjszaka odatolatsz egy házfalhoz/világos felülethez >>> hát a fényvisszaverődés


3/fékberendezés


-láb- vagy üzemi fék

kuplung és fék be, és rendben van, mert a felső harmadig tudtad csak benyomni a féket a kuplungpedálhoz képest.

- kézi- vagy rögzítőfék

nekem azt tanították, h annyira húzd be, amennyire tudod és max 8 kattanás hangozhat csak el, mert akor a fogaskerekek még nem koptak el...


tudd a 3 jellemző fékhibát!

-ha padlóig benyomható: elfolyt a fékolaj

-rugalmas: levegő került bele

-jól benyomható kb. feléig a kuplungpedálhoz képest: a fékbetétet cserélni kell!


4/kormányberendezés


-elfordítjuk jobbra-balra kb negyed fordlattal, és rendben van, mert nem recseg-ropog stb., nincs rendellenesség

-holtjáték (tudd a definíciót!)

rángatod a kormányt csökkenő kitéréssel és amikor már nem mozdula kerék, az a holtjáték ez max 3 lehet szgk-nál, nekem így mondták, kresz könyv szerint picit több

2010. jún. 11. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

(folytatás)

5/ háromszög

-tudd a felállítását és mire használják (baleseti helyszín biztosítása, ill. elromlott jármű esetén lakott területen kívűl a láthatóság miatt)

ált 150 m-re helyezd el autópályán, 100m-re autóútnál, 70m-re egyébnél


6/ gumicsere (elméletben)

-mit jelent a tubeless? defektkor nem ereszt le teljesen

menete:

1/ defekt észlelése

2/félreállok

3/motor leállítása

4/rögzítés: egyrészt rögzítőfékkel, ill. váltót egyes vagy hátrameneti fokozatbe helyezésével, (ekkor a legnagyobb a motorfék hatása)

5/kiszállás, lakott területen kívül mellény és háromszög használata kötelező

6/pótkerék, kerékkulcs elővétele

7/csavarokat meglazítjuk

8/emelési pontoknál megemelni (ez a váz alul speckó erre a célra kiképzett része, autó szervizkönyvében benne van, hol)

9/kerékcsere a csavarokat kézzel, majd mindig úgy haladva erősítjük meg, hogy egymással ellentéteseket csavarozok be...

10/lerakjuk a járművet

11/megerősítés

12/elpakolás stb

13/ 10-15 km megtétele után ismételni kell a rögzítést (hátha meglazult) !!!


plusz nekem még tudni kellett megmutogatni a műszerfalon, h mi jelzi az olajhiányt, a tompított/távolsági fényszórót

de ezek részletesen megvannak itt:

[link]


javaslom, otthon valamelyik kocsin menj végig velük, tudd, milyen jelzés hogy néz ki a műszerfalon stb.

sok sikert!!!

2010. jún. 11. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm szepen nagyon sokat segitettel nekem hogy ilyen reszletesen leirtad a menetet. Irok kedden mi volt...
2010. jún. 12. 15:44

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!