A Nissan valóban annyira jó összkerékhajtási rendszert épített, hogy egy olyannal rendelkező Dacia van olyan jó, mint egy Land Rover?
https://www.youtube.com/watch?v=o2rThy3Yc6c
Hóban tesztelték őket.
A Dusterek Nissan által létrehozott összkerékhajtást használják, bár nem a legfrissebbet,mivel az túl drága,hanem eggyel régebbit.
De, úgy néz ki, tud annyit, mint egy nála jóval drágább és erősebb Land Rover.
Bármelyik fixre zárható összkerék, meg a jó hasmagasság tud ilyet. Elvileg terepen ahhoz képest tud a duster.
De még akkor sem fogja tudni azt amit egy terepjáró, pickup.
A pickupok direkt arra lettek tervezve,hogy terepen járkáljanak.
A Duster félék pedig arra,hogy a sáros tagúton is elmenjen.
A pickupoknak még nagyobb a hasmagassága, mint ezeknek.
Nyilván egy suv-hoz képest elég jól megy terepen, viszont a Dusternél azért látszik az olcsósága minőségben. A töréstesztje is elég gyenge.
Persze a konkurens suv-ok ára is majdnem egyszer annyi, a Vitara az igazi vetélytársa leginkább. Ha jól tudom a Nissan-hajtás az akár fixre zárhatósága miatt ennyi előnyt jelent a Suzukival szemben "terepen".
Egyébként a gyengébb minőséget a dácsiánál magam is látom már, mivel a családba mégis került egy. Csak ez nem suv lett, férőhelyszempontjából ez nagyobb kissé. Összességében elmegy, mivel igazából Renault ez.
Majdnem lett egy suv, de ez lett végül, így viszont az új Duster árán pl. inkább nézünk egy pickupot, ha tényleg akkor is akarunk vele járni ha nagyon szar az út. 4600000 körül már lehet venni tűrhetőt.
Fejlesztik,de még nagyon messze van a viszkós difizár a fix difizártól terepen.Itt már nagyobb nyomatékot ad le a jobban tapadó kerékre mint a Land Rover ,de az ezeknél az új fejlesztéseknél is az baj,hogy a lediferáló kerék még mindég gátolja az autót a mozgásában,ha nem tudja maga elől kipörgetni a sarat ,havat.
Ha egy fixest tennék velük szemben simán verné őket terepen és ráadásul olcsóbb is az előállítása.
Ezek csak arra jók,hogy csak valamelyest javítják a nem difizáras összkerekesekhez képest a terepjáró képességet.Bekapcsolva is könnyebb kormányt forgatni és bolond biztosabbak,ha valaki esetleg bekapcsolva felejtené szilárd útburkolaton.
A terepen még mindég verhetetlenek a fix zárasok.
Ezeknek a teszteknek semmi értelme és nem is az összkerékhajtáson múlik, hanem a kocsi minden egyéb felépítésén.
Ezeket két kategóriába lehet sorolni, az igazi offorad gépen difi van meg zárás és kezit csókolom. Az összes többin meg fékezgetett kerék vagy kapcsolgató hajtáslánc. Szélsőséges helyzetben a maximumot próbálva kihozni a lehetőségekből, itt aztán marhára nem fog számítani a szoftver okossága,csak minden más.
A szoftver okossága a normál vezetésnél játszik szerepet, inkább menetstabilitási funkciója van. Azzal, hogy méteres hóba belecsapatják a kocsit onnantól kezdve sem szoftver, sem fix 4x4 nem lesz elsőrangú tényező, hanem a gumi, a súlyelosztás, a rugózás mértéke és lágysága, a hasmagasság, a fizikai képességek és a sofőr.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!