Valóban a kétezres évek elejéig gyártottak "igazi" autókat?
Több helyen olvastam, hogy egyesek szerint a kétezres évekig gyártottak valódi autókat, amik még nem estek áldozatul a fogyasztói társadalomnak.
Utána már csak a bonyolult, rövid élettartamú autók következnek, amiket már csak pár évre gyártanak és addig is jóval szervízigényesebbek.
Szerintetek valóban így van, vagy csak azok vígasztalják ezzel magukat, akik nem engedhetik meg maguknak az új(abb) autókat ?
ezt a sok baromságot képes voltál kiírni?
Több helyen olvastad? ...egyesek szerint? rövid élettartamú autók következnek?
Sok autóm volt, nem is akármilyenek. Az élettartamukkal nem is lett volna baj...csak láttam,(bár ne láttam volna), hogy a szervizben milyen a karbantartás.
Az autók jó minőségét pontosan az mutatja, hogy a karbantartás szörnyűségeit, illetve hiányát is elviselik. Volt olyan Mazdám, amibe csak a másikból leengedett fáradtolajat töltöttek, hogy a szint meglegyen..így jártam vele évekig, amíg egy szervizes el nem mesélte..volt Nissanom is, kilencvenezernél derült ki, hogy csak utántöltöttek, még szűrőcsere sem volt.
..a céges autókról nem is beszélve.
szóval nem az autók a nem igaziak..mindig az ügyeskedő embert kell a háttérben keresni.
Ez nem igaz. A mostani autók sem rosszabbak - sőt -, csak gyorsabban avulnak, mivel felgyorsult a technikai fejlődés is. Például a szórakoztató elektronika, amit régen kimerített a kazettás magnó, évtizedeken át ment. Aztán felváltotta a CD lejátszó, ami futott talán 10 évig, ma már internetelérés, vezeték nélküli kapcsolat a telefonnal, indukciós töltő a természetes, de ahogy jönnek az újabb kütyük és újabb szabványok, ez is hamar elavul majd, és ha 10-15 évesen veszel meg egy mostani új autót, ezeknek a cuccoknak jelentős részét nem is tudod majd használni. És ez csak egy kis szelete az egésznek.
A pár évre gyártásról annyit, hogy divatos elmélet manapság, hogy direkt úgy tervezik meg, hogy tönkremenjen, de jó, ha tudod, hogy a törvény szigorúan bünteti az ilyesmit. Attól persze még lehet benne igazság, de ami miatt "idő előtt" (értsd: fel vagyunk háborodva, ha nem bír az autó zokszó és karbantartás nélkül 20-30 évet) tönkremegy, az a súlycsökkentés. Ami azért van, mert te meg én is olyan autókat szeretnénk, ami szinte semmit nem fogyaszt, de megy mint az állat. Egyszerre meg azért mégsem lehet mindent, szóval az örökkévalóságról le kell mondani cserébe. Ha az lenne a legerősebb igény, hogy az autó bírjon ki 30 évet és ne nagyon romoljon el, egész másmilyenek lennének az autók.
Az ezredfordulón mélyponton volt az autógyártás - olvasható néhány tanulmányban.
A karosszéria elemek galvanizálása is az ezredforduló környékén fejlődött arra a szintre, hogy a kasznit 8-10 év alatt nem eszi meg a rozsda...
Ami talán félre viszi az autók megítélését, a kérdés felvetés onnan eredeteztethető, az a motoroknál a számítógép vezérlés, és a többi elektronika, amit nem lehet otthon egy csavarhúzóval barkácsolni, mint a régi karburátoros motorokat, és minden plusz elektronika plusz hiba forrás is, amiből egyesek azt a következtetést vonják le, hogy a régi motorok sokkal megbízhatóbbak, jobbak voltak...
Nekem erről a tervezett elavulás jut az eszembe.
Szerintem azok számíthat(ná)nak típusában jó autónak, amely az adott típus gyártási időszak legutolsó évében készült.
Pl. ha egy típust 2002-2006 között gyártottak, akkor érdemes a 2006-os verziót vásárolni, mert addigra bővebb a repertoárja a 2002-es évjárattal szemben.
Erre a kérdésre nem tudok igennel vagy nemmel válaszolni, mert életemben eddig volt 2 autóm, mindkettő kétezres évek közepéről.
Ha vigyázok az autómra, akkor szervizbe is ritkábban kell járnom - én így gondolom.
Járműelektronika beszállítónál dolgozom, többek közt élettartam teszet is végzek. Nem titok, hogy a (saját) termékek 15 évre vannak belőve. És nagyonis pontosan, azaz pár hónap pontossággal be lehet állítani, hogy a forraszkötésbe csak annyi anyag legyen, hogy kibírja 15 évig.
Régen sem volt ez másképp, legfeljebb a pontosság volt gyengébb, ezáltal fordulhatott elő, hogy 15 évnél jóval többet bírt egy ECU.
Külön megemlítendő a bonyolultság. A mai technológiák mellett több ezer vagy akár több tízezer (elektronikai) alkatrészt tartalmaz egy autó. Ennyi potenciális hibaforrás mellett is lehetne megbízható kocsit építeni, de ki fizetné meg az űrtechnológiához vagy akár hadiiparhoz közelítő árakat?
A gyártó célja, hogy szinte 0 befektetéssel kreáljon egy gépet, ami ehhez minél közelebb van, annál nagyobb a haszon.
Ez így van minden terméknél, aztán ha valami nem válik be, mert túlontúl alultervezett, az bukta. A mérnők röhög egy jót a markába, és megy a következő céghez. A gyárat meg felvásárolja egy másik. A vevő meg szopik, és csereberélgeti a típushibás alkatrészeket. Már ha amiatt nem adja be teljesen a kulcsot az autó végérvényesen.
Pl gyárts le 250 gramm aluminiumból egy olajszivattyú házat, ahová kellene 1 kg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!