Ha olajcseréhez én viszem a dolgokat /olaj + olajszűrő + légszűrő/, maszek szerelő mennyiért csinálja meg? Suzuki Swift Sedan 1.3 16V 2003-as
Meg tudnám csinálni itthon is, de aknám sajnos nincs, egy vödör meg szerintem nem férne be emelés nélkül az autó alá.
Pollenszűrőt + benzinszűrőt + leeresztőcsavart is kell-e cserélni vagy ezek nem annyira fontosak?
Az olaj Eneos 10W40 lenne, ez gondolom, oké. Esetleg valaki javasol valami mást?
+ az érdekelne még, hogy ha egy általános állapotfelméréssel is megtoldom az olajcserét /leginkább a vezérlésre, hogy azt esetleg cserélni kell-e, de egyéb más is/, akkor az még hozzá jön, vagy sok autószerelő ingyen átnézi a kocsit?
Köszi a válaszokat előre is!
4-es:
Igen, erről a pallós-téglás megoldásról én is hallottam, de vajon normálisan ki tud folyni az olaj, ha a kocsi lejtőn/emelkedőn áll, nem pedig vízszintben?
5-ös:
Ráhibáztál, egészen pontosan 1984-ből. :)
Gondoltam, hogy a vezérlés állapotát valamennyire meg tudná mondani a szerelő, hiszen csak látszik azon a vezérműszíjon, hogy töredezett/viseltes/kopott vagy sem. Itthon nem tudnám megnézni, mivel burkolat védi, és ha jól tudom, nem egyszerű csak úgy hozzáférni.
10-es:
Hozzád szívesen mennék olajat cseréltetni, mert Te tényleg jófej vagy! Köszi amúgy a választ, erre eddig senki nem írt, hogy a benzin-, pollenszűrővel és a csavar cseréjével mi a helyzet.
Egyébként meg nem értem, hogy a 9-es válaszoló miért lett lepontozva, ugyanis én is hallottam már nem egy ilyet, hogy például olajcseréhez /vagy egyéb műveletekhez, de inkább az olajcseréhez/ vitte valaki a saját maga által vett szűrőket + olajat, amit csak odaadott a szerelőnek. Pont emiatt tettem fel a kérdést...
Kíváncsi lennék, kik vannak a lepontozók mögött, mert szerintem itt senki sem a profi legprecízebb megoldást keresi szóval nem kéne ennyire szigorúan lepontozni de igazából mindegy, a válaszok alapján eldönti mindenki, hogy mit csinál.
Én magam cserélem és épp aláférek emelés és minden nélkül le tudom engedni, és egy lapos olajtálcát teszek alá az pont aláfér, egyébként 2 téglára álltam előtte mert akkor még látnom kellett, hol a le eresztő és a szűrő hova fekszik fel, de azóta már a sokadik olajcsere után már megy úgy érzésre is, így már nem emelem meg.
Én a márkát elengedem és inkább jobb viszkozitást veszek 10w40 helyett 5w40, márkára valami általános, Total, vagy Castrol, Mobil stb és acea A3/B4 es. 5W az szeretni fogja, mert 10w től télen szeretnek kicsit "csattogni" pár mp-ig, 5W olajjal ez eltűnik.
Vezérlést megtudod nézni ha leszeded az oldalát, látni fogod, hogy a fogak mennyire vannak lekopva vagy mennyire repedezett a szíj stb, ez alapján tudod, hogy mennyire sürgős vagy még egy ideig elmegy-e a szíj, de ha ismeretlen előéletű vagy van benne 70-80ezer km vagy 5+ év akkor érdemes cserélni de azt jobb szerelőre bízni. Olaj csere viszont otthon is könnyen megoldható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!