A Volkswagen konszernnek miért éri meg a veszteséges Bugatti modellek (Chiron, Veyron) gyártása?
El ne hidd már veszteséges bármi is ezeknél .
Annyit kérnek érte hogy meg legyen a haszon minden egyes darabon.
Az hogy egy pletyka újság mit ir, nem kell elhinni.
Pedig hihető hogy veszteséges. Az a helyzet, hogy külső szemlélő fel sem tudja fogni, hogy milyen extrém pénzösszegekbe kerül egy autó fejlesztése, az utolsó csavarig. A Bugatti egy teljesen önálló platform és autó, semmilyen közös alkatrésze nincs más márkákkal (Audi, Porsche és a többi konszernes márka). Emiatt minden alkatrészt nulláról meg kell tervezni, de nagyon komoly szinten, mert mégiscsak egy 1000 lovas luxusautó. Óriási fejlesztési költségek, viszont kicsi eladási számok (nem is akarnak többet eladni), emiatt bizony bukta az egész. Igen, lehet mondani, hogy miért nem adják drágábban akkor, de a gazdagéknál is van egy határ, nehogy azt hidd, hogy egy gazdag ember csak úgy esztelenül szórja a pénzt, mert gazdag. A Bugatti így is drágább kb az összes sorozatgyártású autótól.
Ja és amúgy a VW csoportnak semmilyen előnye nem lenne abból, ha titkolnák, hogy nyernek a Bugattikon. Látod, pl az Audinál büszkén hirdetik minden évben, hogy mennyi nyereséget termelt, akkor a Bugattinál miért ne tennék ezt, ha nyereséges lenne?
Ja és amúgy a VW-nél volt már erre példa, a Phaetonon is minden darab után buktak, pedig az műszakilag egy Trabi a Bugatti mellett, és jóval többet is adtak el belőle (de nem eleget).
Az hogy pénzügyileg veszteséges még nem jelenti azt, hogy a vállalatcsoportnak ne érné meg a gyártása.
1) Egyrészt ott van a presztízsérték, hogy ők csinálják a világ legdrágább és leggyorsabb autóját, egy csomó Guiness-rekord és a többi...
2) A konstrukcióban résztvevő mérnökök olyasmit csinálnak, ami egy átlag autógyártónál nem nagyon merülne fel a hétköznapi üzletmenet során. Például W16 motorblokkot terveznek vagy azt számolgatják hogy marad élvezhető a Vivaldi 4 évszak furulya szólója 400 km/h-s tempónál az utaskabinban. Magyarán egy csomó szellemi tőkét teremtenek a Bugattinál, a vezetőség meg gondoskodik arról, hogy ezt a tudást visszavigyék a konszern többi tagjához is és beépüljön a személyautózásba is (hangsúlyozandó, hogy nem a technológia épül be, hanem az ahhoz szükséges tudás!).
3) A Ferrari sem a járműeladásból szerzi bevétele jelentős részét, hanem a kapcsolódó licencdíjakból, mint például a járművek videojátékokban szerepeltetése, Ferraris baseballsapkák, matchboxok, satöbbi.
Fogalmazzunk máshogy.
Maga az autó gyártása veszteséges, viszont ha az egész csoportra nézzük, akkor 100%, hogy nyereséges.
Megvannak a marketing szakembereik, eelőre meg van ez tervezve, hogy az a marketing érték amit a Bugatti adhat, az mennyiben növelheti a csoport egyéb autóinak bevételeit. Ha nem lenne pozitív hatása, akkor nem is szórakoznának vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!