Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tapasztalatokra lennék kiváncs...

Tapasztalatokra lennék kiváncsi, hogy Passat B3 Variant alatt HÁTÚL 17x7JJ ET35 alufelni + 30mm nyomtávszélesítő elfér-e? Nem ér bele a sárvédőbe rugózáskor?

Figyelt kérdés
Lemértem, elvileg el kell félnie, viszont esztárgáltatnom kell a meglévő szélesítőt, ezért 100%-ra kell mennem! :) Kinek van talsztalata ezzel kapcsolatban? Gyári mérete 14x6J ET38, de a fent említett alufelni is eléggé bent van.

2018. márc. 30. 14:57
 1/6 anonim ***** válasza:

Te írtad a múltkor, hogy beleér a gátlóba, ugye? :)

Amúgy a 30 mm nyomtávszélesítő az nagyon sok. Nem is azért, mert kiérne a sárvédő alól, hanem nagyon nagy teher ez így a futóműnek. A 10 vagy 15 mm-s nem lenne elég?

2018. márc. 30. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Igen, én! De utólag kiderült, hogy a stabilizátor szilentbe ér bele és nem azért, mert túl széles lenne a felni, hanem mert valami okostojás fordítva rakta fel.:D


A hátsó kerekem az nagyon bent van, míg az elsőnél kb 1 cm-t mértem a sárvédő és a gumi között, hátul majdnem 5 cm-t.


Ja, meg arra is kíváncsi lennék, hogy mennyire repülnek rá a rendőrök a nyomtávszélesítőre, ha NEM lóg ki a kerék a sárvédő alól! :)

2018. márc. 30. 20:03
 3/6 A kérdező kommentje:

Gumis ajánlotta a nyomtávszélesítőt. Az egyik azt mondta, hogy ide kell simán a 3 cm. Majd a másik be kiabált, hogy elég oda a 2 cm. Nem, nem kell a 3.:D Úgyhogy adtak is ajándékot, meg nem is.


Kérdeztem, hogy a futómű mennyire preferálja a nyomtávszélesítőt, azt a választ kaptam (több helyről is), hogy alapvetően nem a pogi terheli, hanem a nagyobb kerék.

2018. márc. 30. 20:06
 4/6 anonim ***** válasza:

A nyomtávszélesítő legális tudtommal, és alapból nem is állapítható meg, hogy az autó alatt van e nyomtávszélesítő, vagy nincs, feltéve ha nem lóg ki nagyon feltűnően a felni az autó alól. De ugye itt nem áll fenn ez az eset.

Nekem a 3 cm soknak tűnik akkor is, és igenis leterheli ez is a futóművet, nemcsak a nehéz felni. Nem tudom megmagyarázni, de valami olyasmi van, hogy a felni súlyközéppontja nagyon messze kerül a futóműtől, vagy mi, és emiatt nagyon megnő a terhelés.

2018. márc. 30. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Hát, nem tudom. Nem értek ennyire hozzá sajnos. De nekem is logikusabbnak tűnik az, hogy jobban terheli.


Nekem is egy kicsit soknak tűnik, de...

Az első nyomtáv: 1479 mm

A hátsó nyomtáv: 1422 mm


A kettő különbözete 57 mm.


A felni 1 collal szélesebb a gyárinál, ami 50-50%-ban eloszlik kívülre és belülre, tehát a különbözet már csak ~ 44 mm (57-(25,4/2)) az elsők javára.


Erre rájön a 35-ös ET, ami miatt 3 mm-el kijjebb kerül a gyárihoz képest, ami miatt a különbség már csak 41 mm.


Rámegy a 30 mm pogi mind a két oldalra (60 mm-rel növeli a nyomtávot), ami miatt már a hátsó nyomtáv lesz nagyobb, ~9,5 mm-el!


A kasztni pedig ugye hátrafelé szélesedik, ha jól tudom! :)


Hogyha helyes a számolás, akkor be kell mennie.


Szólj, hogyha valami hibát találsz a számításban. :D

2018. márc. 30. 22:41
 6/6 anonim ***** válasza:
Ki fogod vele nyírni a kerékcsapágyakat.
2018. márc. 30. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!