Sokan miért tartanak szentségtörésnek egy dízelmotoros kupét, sportkocsit?
A napokban vezettek egy Audi A5-öst, 3 literes dízelmotor hajtotta.
Szerintem semmi probléma nem volt a gyorsulásával,sőt...annak a motornak ezt a nem túl nagy, nem túl nehéz karosszériát gyerekjáték volt mozgatni,ráadásul quattro volt.
A hangja sem volt borzasztó.
Az Audinál pedzegették jó pár éve, hogy kellene V12 TDI az R8-nak.Nem lett volna rossz az biztos.
A német gyártók kvázi a legjobbak dízelmotorok terén.
Nem véletlen, hogy német gyártó (Mercedes) volt, az amelyik először beletette személyautóba is ezt a technikát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert az olajkályháknak szépen lassan befellegzik.
Dízelt vonatba,komphajóba,traktorba
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert vannak tradíciók. A tradíció pedig egy logikát és észérveket nélkülöző valami. Nem kell indokolni vagy magyarázni, el kell fogadni.
Magyarázd el egy amerikainak, hogy a magyar pálinka jobb ital mint a whisky mert gyümölcsből van nem gabonából. Kb. lesz_rja.
Na a fanatikusok pont így vannak a dízel motoros sportkocsival.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A dízelmotor meg sportkocsi szavakat egy mondaton belül nem lehet ertelmezni...........
De amugy a rövid tömör válasz az hogy a benzinest sokkal nagyobb fordulatszam tartomanyban lehet hasznalni....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Legtöbben ezt olyanok hangoztatják, akik még életükben nem ültek egy komolyabb dízelben. De aztán ez most olyan dolog, hogy miért is akarná az ember megmagyarázni a másiknak miért jó, hisz én tankolom én használom.
Csak úgy most poénból meglestem a sajátom benzines " testvérét " igazából véletlen hogy 335 mindkettő, igazából a teljesítményt néztem, hogy stimmeljen, illetve mindkettőt 8-as automatával, hogy abba se lehessen belekötni.
Hopp, lomha, traktorhangú, szerencsétlen tudatlan emberek által vásárolt dízel még a gyár szerint is jobban gyorsul. Mifene.
Abba meg felesleges belemenni, hogy mindezt teszi mennyivel kisebb fogyasztással.
Saját értéket felesleges írnom, érdemesebb meglesni
Dízel kerekítve 8 liter a benzines 11, akárhogy nézem 3 liter különbség 100-on és ugye ez vegyes átlag.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja mielőtt még jönne, hogy a dízelmotorra az ember a gatyáját rákölti, nem állok neki cáfolni, pedig eddig semmi komoly gondom nem volt egyik dízelemmel sem, de érdemes csak pl 300Ft-al számolni egy liter üzemanyagot. Akkor ennél a példánál 900ft az átlagkülönbség 100km-re.
100.000-nél 900.000Ft lesz amit végül nem kellett a tankba tölteni, és azért elég valószerűtlen, hogy egy motor 100.000 körül beadja a kulcsot, 300-nál meg mindjárt 2.700.000Ft. Innen meg lehet számolgatni amolyan " átlag elromlós " dízel alkatrészeket, hogy hány nagygenerál jönne ki az összegből.
Aztán akkor az alap krdés még az hogy lehet-e sportos a dízel. Miért ne lehetne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én sem értem ezt, hiszen ha körbenézünk a világon, az összes nagy autóverseny-szériában tarolnak a dízelek.
Ja, nem. Biztos nem értenek hozzá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az biztos hogy nem a németek a legjobb dizel gyártók.
Nem véletlen hogy a merci is a Renault motorokat rakja bele.
Plusz mostanában a Vw meg a Bmw is ugyan azzal a csalással bukott le.
A francia dizel motorok a legjobbak a világon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
24 órás versenyeken rengeteg a dízel...
Ez hagyomány semmi más, a fenti pálinkás példa tökéletes rá. A dízel ugyanolyan jó, mint a benzines, mind azon múlik kinek melyik karakterisztika jön be. Szebben fogalmazva úgy is lehetne mondani, hogy a kettő együtt kiegészíti egymást és teszi széppé az autózást.
Az már más dolog, hogy sokak beszűkült gyöpös hülye agyába ez nem fér bele.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!