Sokan miért tartanak szentségtörésnek egy dízelmotoros kupét, sportkocsit?
A napokban vezettek egy Audi A5-öst, 3 literes dízelmotor hajtotta.
Szerintem semmi probléma nem volt a gyorsulásával,sőt...annak a motornak ezt a nem túl nagy, nem túl nehéz karosszériát gyerekjáték volt mozgatni,ráadásul quattro volt.
A hangja sem volt borzasztó.
Az Audinál pedzegették jó pár éve, hogy kellene V12 TDI az R8-nak.Nem lett volna rossz az biztos.
A német gyártók kvázi a legjobbak dízelmotorok terén.
Nem véletlen, hogy német gyártó (Mercedes) volt, az amelyik először beletette személyautóba is ezt a technikát.
Mert az olajkályháknak szépen lassan befellegzik.
Dízelt vonatba,komphajóba,traktorba
Mert vannak tradíciók. A tradíció pedig egy logikát és észérveket nélkülöző valami. Nem kell indokolni vagy magyarázni, el kell fogadni.
Magyarázd el egy amerikainak, hogy a magyar pálinka jobb ital mint a whisky mert gyümölcsből van nem gabonából. Kb. lesz_rja.
Na a fanatikusok pont így vannak a dízel motoros sportkocsival.
A dízelmotor meg sportkocsi szavakat egy mondaton belül nem lehet ertelmezni...........
De amugy a rövid tömör válasz az hogy a benzinest sokkal nagyobb fordulatszam tartomanyban lehet hasznalni....
Legtöbben ezt olyanok hangoztatják, akik még életükben nem ültek egy komolyabb dízelben. De aztán ez most olyan dolog, hogy miért is akarná az ember megmagyarázni a másiknak miért jó, hisz én tankolom én használom.
Csak úgy most poénból meglestem a sajátom benzines " testvérét " igazából véletlen hogy 335 mindkettő, igazából a teljesítményt néztem, hogy stimmeljen, illetve mindkettőt 8-as automatával, hogy abba se lehessen belekötni.
Hopp, lomha, traktorhangú, szerencsétlen tudatlan emberek által vásárolt dízel még a gyár szerint is jobban gyorsul. Mifene.
Abba meg felesleges belemenni, hogy mindezt teszi mennyivel kisebb fogyasztással.
Saját értéket felesleges írnom, érdemesebb meglesni
Dízel kerekítve 8 liter a benzines 11, akárhogy nézem 3 liter különbség 100-on és ugye ez vegyes átlag.
Ja mielőtt még jönne, hogy a dízelmotorra az ember a gatyáját rákölti, nem állok neki cáfolni, pedig eddig semmi komoly gondom nem volt egyik dízelemmel sem, de érdemes csak pl 300Ft-al számolni egy liter üzemanyagot. Akkor ennél a példánál 900ft az átlagkülönbség 100km-re.
100.000-nél 900.000Ft lesz amit végül nem kellett a tankba tölteni, és azért elég valószerűtlen, hogy egy motor 100.000 körül beadja a kulcsot, 300-nál meg mindjárt 2.700.000Ft. Innen meg lehet számolgatni amolyan " átlag elromlós " dízel alkatrészeket, hogy hány nagygenerál jönne ki az összegből.
Aztán akkor az alap krdés még az hogy lehet-e sportos a dízel. Miért ne lehetne.
Én sem értem ezt, hiszen ha körbenézünk a világon, az összes nagy autóverseny-szériában tarolnak a dízelek.
Ja, nem. Biztos nem értenek hozzá.
Az biztos hogy nem a németek a legjobb dizel gyártók.
Nem véletlen hogy a merci is a Renault motorokat rakja bele.
Plusz mostanában a Vw meg a Bmw is ugyan azzal a csalással bukott le.
A francia dizel motorok a legjobbak a világon.
24 órás versenyeken rengeteg a dízel...
Ez hagyomány semmi más, a fenti pálinkás példa tökéletes rá. A dízel ugyanolyan jó, mint a benzines, mind azon múlik kinek melyik karakterisztika jön be. Szebben fogalmazva úgy is lehetne mondani, hogy a kettő együtt kiegészíti egymást és teszi széppé az autózást.
Az már más dolog, hogy sokak beszűkült gyöpös hülye agyába ez nem fér bele.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!