Miért jó a belső sávban menni lassan?
De most komolyan. Mindenki ismeri a jelenséget, bosszantó, és teljes mértékben érthetetlen!
Az illetőnek miért jobb bent szüttyögni a belsőben, ahonnan letolják, levillogják, ledudálják, balesetveszélyes jobbról előzésbe "kényszerít" másokat, ahelyett, hogy menne a kintiben, aztán akinek nem tetszik, az kikerüli?
Tényleg érdekelne, hogy mit élveznek ebben az emberek, vagy mi jár a fejükben ilyenkor...
Valami oka biztos van, mert nagyon gyakori jelenség..
Miért csinálják??
Mert a külső sáv ciki. Legalábbis van aki így gondolja.
Valós ok lehet az út állapota, a csatornafedelek és kátyúk a külsőben gyakoribbak.
További ok, ha előbb-utóbb balra akar kanyarodni és nem akar a sávváltással bajlódni - így amint lehet bemegy a belsőbe és ott marad.
Azt tisztázzuk, hogy lakott területről van szó vagy sem.
Lakott területen teljesen szabályos a belsőben menni, lehetséges, hogy balra akar majd kanyarodni.
Sajnos sokan lakott területen kívül, autópályán sem használják a külső sávot. Ezt én sem értem.
#2
Nyilván lakott területen kívülre gondolok, főleg autópálya, vagy szimpla gyorsforgalmi út.
Hozzánk a legközelebbi kétsávosnál pl nincs balra kanyarodási lehetőség, és jó az út minősége minden sávban, mégis rendszeresen kacsáznak 50-60 körül a belsőben (90-es tábla egyébként)
Azért az nem teljesen igaz, hogy lakott területen belűl szabad a belső sávban menni. Egy szinte forgalommentes, de több sávos úton nem mehet bent. Ha a külső sáv telített, előzés céljából sávot váltasz, akkor nem kell vissza kimenni. Ennyi igaz belőle.
Vannak olyan pesti utak, ahol van rá magyarázat, de megkérdőjelezhető. Pl. az un. külső körút.
Sokszor úgy van dugó, hogy a legszélső tök üres. Állítólag azért, mert a jobbra kanyarodók miatt ott nem lehet haladni, ha ott elakadsz, nem tudsz beljebb menni.
Máshol meg a parkoló autók jelentenek kockázatot, főleg ott, ahol ferdén állnak, nem párhuzamosan.
A Stefánián van buszsáv, de az is inkább beljebb megy, mert figyelmetlenül kitolatnak elé.
És amit már írtak: rossz az út széle, csatornafedelek, amelyek nem szintben vannak stb.
Na meg persze vannak, akiknek "oda szól" a jogsija.
Mert sokan azt hiszik, hogy csak ők léteznek az utakon, nem figyelnek másokra, azt hiszik, hogy minden út az övéké. Ő ott megy, ahol akar, ahogyan akar, mindenki más le van sz_rva.
És persze vannak sokan, akik büszkeségi kérdést csinálnak ebből. Őt ugyan nehogy már meg merje valaki előzni. Ha jobb autóval előzik, az a baj, hogy a szemét milliomos itt menőzik. Ha rosszabb autóval, akkor az a baj, hogy mit akar ez a hülye bizonyítani a csotrogányával.
"Azért az nem teljesen igaz, hogy lakott területen belűl szabad a belső sávban menni. Egy szinte forgalommentes, de több sávos úton nem mehet bent. Ha a külső sáv telített, előzés céljából sávot váltasz, akkor nem kell vissza kimenni. Ennyi igaz belőle. "
Azt írja a KRESZ:
36. § (4)
Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
Azaz lakott területen a forgalomtól függetlenül ott mész, ahol akarsz, azzal a feltétellel, hogy nem tartasz fel másokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!