Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üdv! Boldog tulajdonosa...

Totesq kérdése:

Üdv! Boldog tulajdonosa lettem egy Suzuki Swift 1.3 automatának és a váltó olajat valamint a szűrőt cserélném. Hol van a szűrője? Esetleg még annyit hogy otthon neki merjek-e állni? Akna van. Köszönöm! Szép napokat mindenkinek!

Figyelt kérdés

#Automataváltó.
2018. márc. 17. 09:39
 1/9 anonim ***** válasza:
36%

A boldogságot megértem, mert nekem is csak automata szwiftjeim voltak, van.


Miért is akarsz váltóolajat cserélni? pláne szűrőt(ugye a váltóban lévő szűrőre gondoltál)Mégis hogyan állapítottad meg, hogy cserés a váltóolaj? Esetleg elérte a 160ezer mérföldet? (mert azt írja a gépkönyv)


ha van akna, ha értesz hozzá, akkor se tedd...és még soha nem csréltem váltóolajat, mert nem szükséges. A színe, és a szaga is irányadó lehet, nemcsak a megtett 200 ezer kilométer.

2018. márc. 17. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=BpphD1Hi_2c

Itt még találsz többet is.

2018. márc. 17. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Egy hete vettem az autót és azt mondta a hölgy, hogy még nem volt a váltóban cserélve. 210000 km (tényleg) és gondoltam nem ártanék vele ha lecserélem. Igen,váltószűrőre gondoltam.
2018. márc. 17. 10:40
 4/9 anonim ***** válasza:

A legjobb, ha beszerzel hozzá szerviz kézikönyvet. Ott lépésről lépésre le van minden írva. Kis szerencsével interneten ingyen megtalálod.


Egyébként általában: a váltóolaj színéből meg lehet ítélni, hogy cserés-e. Ha nem élénk a színe, cserés. Ha teljesen fekete, égett szagú, akkor már lehet az egész váltó újraépítésre szorul.


A csere folyamata nagyon egyszerű: kinyitod a leeresztő csavart (ha van ilyen), utána a teknőt leszeded (ha nem volt leeresztő csavar, akkor próbáld féloldalasan, hogy tudjad irányítani, merre folyik ki). Ez után a szűrőt leszeded (ez a váltó alján van, a teknő fedi). A váltó alján lévő kis csavarokat óvatosan utánahúzhatod (csak picit). Ez után mehet be az új szűrő. A teknőt közben féktisztítóval mossad ki és cseréld ki a gumi tömítést. Lehet, hogy van benne egy mágnes, ne ijedj meg, ha van rajta pár fémdarabka. Ez után visszarakhatod a teknőt. A teknőt tartó csavaroknak nem kell nagy nyomaték, legjobb, ha utánaolvasol a tényleges értéknek (190-es mercin pl. 8 NM kell csak nekik). Teknőt felrakva, csavard vissza a leeresztő csavart (ha van ilyen). A nívópálcánál lehet újból feltölteni a rendszert. Itt egy videó erről: https://www.youtube.com/watch?v=yb_1wbiPz9g


Azt tudjad, hogy otthon nem lehet az összes olajat kicserélni, nagyjából a fele fog csak kijönni.


Másik dolog, hogy a feltöltésnél legjobb, ha első körben pont annyit teszel bele, mint amennyi kijött. Ennek oka, hogy szerviz kézikönyv hiányában nem tudod hogyan kell a szintet mérni (valamelyik autónál üzemmeleg, járó motor mellett kell, miután az összes állásba behúztad a váltót pár másodpercig.


Még egy dolog: előfordulhat, hogy nem csak egy, hanem kettő leeresztő csavar is van (190-es mercin csináltam, ott így volt. Az egyik a teknőben, a másik előtte). Ismét: legjobb, ha kézikönyben megnézed.

2018. márc. 17. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen! Rendesek vagytok, hogy ilyen gyorsan segítettetek. Azt hiszem megcsinálom és minden rendben lesz.

Köszi mindenkinek!

Csaó

2018. márc. 17. 10:56
 6/9 A kérdező kommentje:

Jajj! Még valami.

A 8 literes fogyasztás az korrekt a 90-100 km/órás tempóhoz? Na jó. Inkább 100.

2018. márc. 17. 10:59
 7/9 anonim ***** válasza:

igen, pont annyit fogyaszt. az én ezres automatám is beszürcsölt ennyit, utánfutóval simán tizet.


az előttem részletesen szóló nagyon jól leírta az olaj állapotát(is)


aknára állsz, és haláltmegvető bátorsággal leszeded a váltóalját..van vagy húsz csavar. ekkor az olaj is kiömlik, erre egy nagy lavórral készülj fel.

Nem árt ha van egy jó erős munkalámpád, vagy egy szúrófényű zseblámpád(is)


Ha érzéked van a szereléshez, akkor ez egy ujjgyakorlat lesz. Ha bármi gáz van, akkor ott a jutub..annak videóiból még repülőgépet is szerelhetsz, nem csak szwiftet.


sok szerencsét.


Előre ne vegyél meg semmit, hanem amikor kivetted a szűrőt, akkor vagy tisztítod, vagy pont olyan veszel..nézd meg milyen olaj való ebbe a típusba. pont olyan kell.


Ha már nem gyártják azt a régebbi Dextront, akkor gond nélkül beleöntheted az ENEOS automata váltóolaját...a japók direkt ezekbe fejlesztették ki.

2018. márc. 17. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Rendben. Köszönöm a tanácsokat. Az biztos hogy van leeresztő csavar azt már megnézte. Még a múlt héten meg vettem hozzá 4 lityi olajat és majd ha már otthon leszek akkor alábújok.
2018. márc. 17. 12:41
 9/9 A kérdező kommentje:

A fogyasztást azért kérdeztem mert bár nem vészes de arra gondoltam, hogy belerakatnám a gázt. Nem szállítok a hátuljában szinte semmit, max utazótáska.Ráadásul pótkerék tartállyal a csomagtartó is megmaradna. Ha jól tudom most kb 150 ezerbe lenne a gáz. Azt egy év alatt visszahozná. Szerintem. Kb ennyi még a jövőre vonatkozó terv az autóval kapcsolatban.

Vagy nagy hülyeség lenne gázosítani?

2018. márc. 17. 12:50

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!