Üdv! Boldog tulajdonosa lettem egy Suzuki Swift 1.3 automatának és a váltó olajat valamint a szűrőt cserélném. Hol van a szűrője? Esetleg még annyit hogy otthon neki merjek-e állni? Akna van. Köszönöm! Szép napokat mindenkinek!
A boldogságot megértem, mert nekem is csak automata szwiftjeim voltak, van.
Miért is akarsz váltóolajat cserélni? pláne szűrőt(ugye a váltóban lévő szűrőre gondoltál)Mégis hogyan állapítottad meg, hogy cserés a váltóolaj? Esetleg elérte a 160ezer mérföldet? (mert azt írja a gépkönyv)
ha van akna, ha értesz hozzá, akkor se tedd...és még soha nem csréltem váltóolajat, mert nem szükséges. A színe, és a szaga is irányadó lehet, nemcsak a megtett 200 ezer kilométer.
https://www.youtube.com/watch?v=BpphD1Hi_2c
Itt még találsz többet is.
A legjobb, ha beszerzel hozzá szerviz kézikönyvet. Ott lépésről lépésre le van minden írva. Kis szerencsével interneten ingyen megtalálod.
Egyébként általában: a váltóolaj színéből meg lehet ítélni, hogy cserés-e. Ha nem élénk a színe, cserés. Ha teljesen fekete, égett szagú, akkor már lehet az egész váltó újraépítésre szorul.
A csere folyamata nagyon egyszerű: kinyitod a leeresztő csavart (ha van ilyen), utána a teknőt leszeded (ha nem volt leeresztő csavar, akkor próbáld féloldalasan, hogy tudjad irányítani, merre folyik ki). Ez után a szűrőt leszeded (ez a váltó alján van, a teknő fedi). A váltó alján lévő kis csavarokat óvatosan utánahúzhatod (csak picit). Ez után mehet be az új szűrő. A teknőt közben féktisztítóval mossad ki és cseréld ki a gumi tömítést. Lehet, hogy van benne egy mágnes, ne ijedj meg, ha van rajta pár fémdarabka. Ez után visszarakhatod a teknőt. A teknőt tartó csavaroknak nem kell nagy nyomaték, legjobb, ha utánaolvasol a tényleges értéknek (190-es mercin pl. 8 NM kell csak nekik). Teknőt felrakva, csavard vissza a leeresztő csavart (ha van ilyen). A nívópálcánál lehet újból feltölteni a rendszert. Itt egy videó erről: https://www.youtube.com/watch?v=yb_1wbiPz9g
Azt tudjad, hogy otthon nem lehet az összes olajat kicserélni, nagyjából a fele fog csak kijönni.
Másik dolog, hogy a feltöltésnél legjobb, ha első körben pont annyit teszel bele, mint amennyi kijött. Ennek oka, hogy szerviz kézikönyv hiányában nem tudod hogyan kell a szintet mérni (valamelyik autónál üzemmeleg, járó motor mellett kell, miután az összes állásba behúztad a váltót pár másodpercig.
Még egy dolog: előfordulhat, hogy nem csak egy, hanem kettő leeresztő csavar is van (190-es mercin csináltam, ott így volt. Az egyik a teknőben, a másik előtte). Ismét: legjobb, ha kézikönyben megnézed.
Köszönöm szépen! Rendesek vagytok, hogy ilyen gyorsan segítettetek. Azt hiszem megcsinálom és minden rendben lesz.
Köszi mindenkinek!
Csaó
Jajj! Még valami.
A 8 literes fogyasztás az korrekt a 90-100 km/órás tempóhoz? Na jó. Inkább 100.
igen, pont annyit fogyaszt. az én ezres automatám is beszürcsölt ennyit, utánfutóval simán tizet.
az előttem részletesen szóló nagyon jól leírta az olaj állapotát(is)
aknára állsz, és haláltmegvető bátorsággal leszeded a váltóalját..van vagy húsz csavar. ekkor az olaj is kiömlik, erre egy nagy lavórral készülj fel.
Nem árt ha van egy jó erős munkalámpád, vagy egy szúrófényű zseblámpád(is)
Ha érzéked van a szereléshez, akkor ez egy ujjgyakorlat lesz. Ha bármi gáz van, akkor ott a jutub..annak videóiból még repülőgépet is szerelhetsz, nem csak szwiftet.
sok szerencsét.
Előre ne vegyél meg semmit, hanem amikor kivetted a szűrőt, akkor vagy tisztítod, vagy pont olyan veszel..nézd meg milyen olaj való ebbe a típusba. pont olyan kell.
Ha már nem gyártják azt a régebbi Dextront, akkor gond nélkül beleöntheted az ENEOS automata váltóolaját...a japók direkt ezekbe fejlesztették ki.
A fogyasztást azért kérdeztem mert bár nem vészes de arra gondoltam, hogy belerakatnám a gázt. Nem szállítok a hátuljában szinte semmit, max utazótáska.Ráadásul pótkerék tartállyal a csomagtartó is megmaradna. Ha jól tudom most kb 150 ezerbe lenne a gáz. Azt egy év alatt visszahozná. Szerintem. Kb ennyi még a jövőre vonatkozó terv az autóval kapcsolatban.
Vagy nagy hülyeség lenne gázosítani?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!